Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی در گفتگو با مدیران مدارس استان کردستان که در بستر شبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط کنونی مدیریت امور در مدارس مشکلات خاصی دارد و مدیران مدارس با نقش آفرینی می‌توانند اثربخش باشند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است، افزود: از اول خرداد ماه ۹۹ وزیر آموزش و پرورش، کلیه مسئولان وزارتی و همچنین در سطح استان مسئولان، فرهنگیان و دست‌اندرکاران امر اهتمام ویژه برای پیشبرد امور انجام دادند و حجم فعالیت‌ها نسبت به گذشته خیلی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تهیه و تدوین شیوه نامه بازگشایی مدارس از طریق وزارت با همکاری استان‌ها، ادامه داد: بعد از ابلاغ آن، نظرات مختلفی مطرح شد و در برخی از موارد تغییرات و تصمیمات جدید اتخاذ و اعلام شد و همه ملزم به اجرای آن هستیم.

قربانی سیاست کلان آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری را آموزش حضوری و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس عنوان کرد و یادآور شد: در کنار آموزش‌های حضوری با تدبیر مسئولان و دست‌اندرکاران امر، آموزش به روش‌های دیگر از جمله آموزش‌های تلویزیونی، آموزش در بستر شاد و فضای مجازی، تهیه و تولید محتوای آموزشی و بسته‌های یادگیری نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد و شروع به کار آن از هفته آینده، بیان کرد: این شبکه بستر مناسبی برای آموزش‌های غیرحضوری است و مقرر است محتوای های آموزشی در شاد بارگذاری شود تا هر کسی بتواند از آن استفاده کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر تخصیص معلم به کلاس درس از طریق سیستم تا پایان هفته جاری توسط مدارس تاکید کرد و گفت: باید با هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان در این راستا اقدام لازم صورت گیرد.

قربانی با بیان اینکه در مواجهه با موضوع کرونا با یک عدم قطعیت روبرو هستیم و مشخص نیست که این شرایط کی به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: همه باید در این خصوص احساس مسئولیت کرده و در پیشبرد امور کمک کنند.

وی با تاکید بر آموزش حضوری، افزود: اصرار ما برای آموزش حضوری به معنی تهدید و اجبار نیست و نباید باشد، بلکه باید دانش آموزان برای آموزش حضوری و بهره‌گیری از فرصت کلاس‌های تشکیل شده تشویق و ترغیب شوند و در این فرایند نباید مدارس تعطیل شوند و ارزیابی‌های به عمل آمده نیز نشانگر تمایل و نظر موافق اولیای دانش آموزان برای آموزش حضوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه آموزش حضوری در اولویت قرار دارد، ادامه داد: سایر روش‌های آموزشی هیچکدام جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و باید به گونه برنامه‌ریزی شود که آموزش‌های حضوری به صورت منسجم پیگیری شود.

قربانی تهیه و تدوین اطلس آموزشی و تعیین میزان دسترسی دانش آموزان به انواع آموزش‌ها را یکی از مهمترین اولویت‌های کاری مدارس عنوان کرد و یادآور شد: کلیه مدیران مدارس باید ظرف هفته آینده نسبت به تدوین اطلس آموزشی اقدام و یک نسخه از آن را در مدرسه نگهداری و نسخه دیگر را به آموزش و پرورش منطقه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه آموزش در مدارس کم جمعیت و روستایی به صورت حضوری است و بخشی از آموزش نیز باید در فضای شاد پیگیری شود، بیان کرد: در مدارس شهری و پرجمعیت دانش آموزان در دو و یا ناچار سه گروه تقسیم بندی شده‌اند که با تشخیص شورای مدرسه و نظارت آموزش و پرورش منطقه، ساعات باید تنظیم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به بازدیدهای حضوری خود از تعدادی از مدارس سنندج، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را رضایت بخش دانست و با بیان اینکه استفاده از ماسک در بین دانش آموزان و فرهنگیان خوب فرهنگ سازی شده است، گفت: از نظر فاصله گذاری اجتماعی نیز عملکرد مدارس قابل قبول بود و مدیران باید در خصوص نحوه نشستن دانش آموزان و رعایت حداقل فاصله آموزش و توصیه‌های لازم را داشته باشند.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به تعدادی از سئوالات جمع بندی شده مدیران مدارس پاسخ داد و در پاسخ به نحوه تشکیل کلاس و ساعت ورزشی مدارس، اجرای ورزش‌های تیمی و تجمعی مانند قوتبال و غیره را ممنوع دانست و از تهیه و تدوین مجموعه‌ای برای تربیت بدنی خبر داد و با بیان اینکه ورزش‌های دانش آموزی باید به صورت فردی باشد، اظهار کرد: تربیت بدنی دانش آموزان باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی باشد و تا آن زمان معلمان ورزش در اداره امور مدارس کمک کنند.

وی فعالیت بوفه مدارس را نیز ممنوع اعلام کرد و افزود: در زمان حضور دانش آموزان در محوطه نباید تجمع باشد، دانش آموزان به هم نزدیک نشوند و زنگ تفریح مدارس نیز نباید به صورت دسته جمعی باشد و باید نوبتی و به تدریج باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان جایگاه شورای مدرسه را در اتخاذ تصمیم مهم دانست و ادامه داد: شورای مدرسه می‌تواند در خصوص ساعات تشکیل کلاس بر اساس ۳۵ دقیقه با اخذ نظر از دانش آموزان، مربیان و اولیای دانش آموزان اتخاذ تصمیم کرده و در چارچوب مورد توافق اقدامات را پیگیری کند.

قربانی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به سلامت جسمی و روانی دانش آموزان تاکید کرد و یادآور شد: در طول فعالیت مدارس باید کلاس‌های درس، سرویس‌های بهداشتی و غیره مستمر ضد عفونی و گند زدایی شود و مدارس در حد امکان نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز از جمله دستگاه پدالی ضد عفونی اقدام کنند و همه وظیفه داریم در راستای آرامش جسمی و روانی دانش آموزان تلاش کنیم.

وی همچنین با اشاره به کمک استاندار برای تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز مدارس و دانش آموزان، بیان کرد: از این محل به تعداد نیاز ماسک قابل شستشو تهیه و توزیع خواهد شد و بخشی هم در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد تا در بین مدارس مورد نیاز توزیع شود و در سطح کلان کشوری نیز سرانه‌هایی به همین منظور اختصاص خواهد یافت و مدارس تا روزی که اعتبار دارند اقدام به تهیه وسایل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود بر توجه به مسائل تربیتی دانش آموزان در کنار سلامت جسمی و روحی و روانی تاکید کرد و گفت: مدیران مدارس به مسائل و مشکلات فیزیکی ساختمانهای مدارس نیز توجه کنند و عوامل خطر آفرین شناسایی و رفع شود.

قربانی سلامت جسمی و روحی و روانی دانش آموزان را اولویت اول و برنامه‌های آموزشی و تربیتی را در اولویت دوم دانست و اظهار کرد: مدارس با هماهنگی ادارات باید نسبت به اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی اقدام کنند.

وی در موضوع اخذ شهریه و کمک‌های مالی نیز به مدیران مدارس توصیه کرد با توجه به شرایط امروز و فعالیت مدارس، اجباری بر اخذ کمک نباشد و کمک‌های والدین به صورت داوطلبانه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در خاتمه بر حضور کلیه مدیران مدارس در نشست‌های شاد و گفتگوی مجازی تاکید کرد و افزود: این جلسات در هفته‌های آینده به صورت استانی و حتی کشوری برگزار و مسئولین وزارتی نیز در این جلسات صحبت خواهند کرد و گفتگو در طول سال تحصیلی تداوم دارد.

کد خبر 5022443

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش كردستان شبکه شاد سال تحصیلی جدید ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس محرم 99 آمار کرونا بوشهر گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرکرد مجلس شورای اسلامی کرمانشاه توهین به پیامبر انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم شیوع کرونا مدیرکل آموزش و پرورش کردستان روانی دانش آموزان دانش آموزان مدیران مدارس سلامت جسمی آموزش حضوری برای آموزش آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش