Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،در آئینی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، رئیس مرکز سیمای استانها، مسئولین سازمان انرژی اتمی، امام جمعه و استاندار زنجان و مدیران کل ادارات استان تصویربرداری سریال فاخر «میراث مجید» با موضوع زندگی پربرکت شهید دکتر مجید شهریاری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع در مراسم آغاز تصویربرداری سریال شهید شهریاری با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام اظهار داشت: پس از شهادت این دانشمند عزیزمان، همکاران و دوستانشان از فضائل این شهید بزرگوار بسیار سخن گفته اند، شهید شهریاری اسوه و الگوی جوانان در اخلاق و پشتکار است و کار با ارزشی در گرامیداشت یاد این شهید آغاز شده است که جای تقدیر دارد.

وزیر دفاع با قدردانی از دست‌اندرکاران ساخت این سریال ارزشمند بویژه صداوسیمای استان افزود: امیدواریم این سریال در خور شأن این شهید بزرگوار بوده و از تمام مسئولان استان می‌خواهم نهایت همکاری را برای تولید این اثر ارزشمند داشته باشند تا نسل امروز و آتی میهن مان با ابعاد مختلف شخصیتی این شهید بزرگوار بیشتر آشنا شوند.

او با اشاره به مشارکت وزارت دفاع در ساخت سریال شهید شهریاری تصریح کرد: شهدا نزد خداوند زنده‌اند و صاحب بهترین روزی‌ها، از همین رو باید قدردان جایگاه شهدا باشیم و با تمام وجود یاد و خاطره آنان را زنده نگه داریم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم با اظهار خرسندی از تولید این مجموعه تلویریونی فاخر، با اشاره به شخصیت این شهید والامقام اظهار داشت: جنبه‌های بسیار ارزشمندی در شخصیت ایشان بود که باید بگوییم ایشان استاد اخلاق بود و کمال معنوی و فضائل اخلاقی که در ایشان وجود داشت، عملأ کلاس‌های درسش را مبدل به تدریس درس معنویت، اخلاق و تدین می‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی افزود: به نظر من جنبه‌های معنوی شخصیت دکتر شهریاری در کنار برجستگی در حوزه تخصصی دانش هسته‌ای، شخصیتی ابدی و چهره‌ای ماندگار در کشور مان به وجود آورد و این گام در تولید سریال تلویزیونی با موضوع زندگی پربار آن شهید عزیز، اجر اخروی فراوان در پی دارد.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها در این مراسم ضمن ابراز خشنودی از تولید این اثر فاخر تلویزیونی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های استانی برای خلق اثار تلویزیونی تجربه‌ای موفق است و سابقه دیرینه علمی، عرفانی و دینی استان زنجان، ظرفیت مناسبی را بمنظور به تصویر کشیدن زندگی نامه مفاخر این استان ایجاد نموده که شهید راه علم دکتر مجید شهریاری از نمونه بارز آن‌ها است.

دکتر فاطمی افزود: ما هرجا که به استان ها، اعتماد کرده و سرمایه گذاری کرده ایم، اثرات و برکات فراوانی داشته که نمونه بارز آن سریال فاخر مجید فرزند ایران است و در آینده نزدیک شاهد تولید سریال شیخ شهاب الدین سهروردی خواهیم بود.

او از تلاش شبانه روزی کارکنان مرکز در ایام تعطیلات نوروزی، شیوع ویروس کرونا و پوشش برنامه‌های متفاوت محرم امسال تشکر کرد و افزود: پخش تصاویر تاثیر گذار بزرگترین کاروان کمک‌های مومنانه همزمان با یوم العباس پیام‌هایی از مودت، همدلی، اتحاد و نوع دوستی مردم زنجان که به حق پایتخت شور و شعور حسینی است به جهان مخابره کرد و تبدیل به الگویی در جغرافیای کشورمان شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان هم با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید شهریاری گفت: این شهید والامقام علاوه بر تخصص فراوان در حوزه علوم هسته‌ای برجستگی‌های فراوان دینی، مذهبی، اعتقادی و اخلاقی داشت.

 لطیفی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای آغاز تولید این سریال فاخر تصریح کرد: فیلنامه این سریال پس انجام تحقیق و پژوهش نگارش و نهایی شده و این مجموعه فاخر تلویزیونی مقاطعی از زندگی پربرکت این شهید عزیز را به تصویر خواهد کشید.

او ادامه داد: این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به کارگردانی حسین تبریزی، تهیه‌کننده گی مصطفی علمی‌فرد، نویسندگی حسن عطار‌ها، فاطمه حیدری و دادرس و با مشارکت سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع و استانداری زنجان تولید می‌شود.

 لطیفی افزود: ۵ بازیگر برای ۵ مقطع از دوران زندگی شهید شهریاری درنظر گرفته شده است که "کاوه خداشناس" از دوران لیسانس به بعد این شخصیت را بازی می‌کنند. "فرحان فرحناک" از ۱۸ سالگی تا ۲۳ سالگی و برای ۵ سالگی، ۸ سالگی و ۱۳ سالگی هم بازیگرانی شناسایی و انتخاب شده‌اند.

شهید دکترمجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد و در هشتم آذر ماه ۱۳۸۹ توسط منافقان کوردل در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

گفتنی است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با حضور در زنجان از مراحل تصویربرداری سریال فاخر شهید شهریاری بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند تولید این سریال قرار گرفت.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید شهریاری شبکه اشراق صدا و سیما شهید شهریاری مجید شهریاری سریال فاخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمالغرب در مورد پروژه دوخطه قزوین-زنجان گفت: این پروژه حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را طی می کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری خاطرنشان کرد: این پروژه دو مشکل اساسی داشت.یک اینکه در محدوده ایستگاه تاکستان، معارضان اجتماعی وجود داشت که با پیگیری های صالحی، مدیرعامل راه آهن و مقامات استانی زنجان و قزوین این مشکل حل شد.

وی افزود: مشکل بعدی عدم تخصیص نقدینگی به این پروژه است. علی رغم اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه در دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری و تصویب ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر، تخصیص نقدینگی به اندازه کافی نبوده و این موضوع موجب شد که مطالبات پیمانکاران به طور کامل پرداخت نشود.

وی تصریح کرد: ارزش به روز شده این پروژه ۱۲ هزار میلیارد تومان است و به خاطر ۱۲۰۰ میلیارد تومان این پروژه معطل مانده است و اگر نقدینگی به این پروژه تخصیص یابد پیش بینی می شود تا خردادماه ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

به گفته مدیرکل راه آهن شمالغرب؛ این پروژه بسیار ارزشمند است و با بهره برداری از این طرح، ظرفیت ترافیک حمل بار، افزایش و زمان سفر نیز بطور چشمگیری کاهش می یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • دور جدید اجراهای پاپ در استان خوزستان آغاز شد
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • پیش تولید « پایتخت ۷ » آغاز شد
  • مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • (ویدئو) مجید و آقا معلم سریال قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال