Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@15:14:31 GMT

هدف وزارت نیرو از اجرای طرح "برق امید" چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۶۰۲۹

هدف وزارت نیرو از اجرای طرح 'برق امید' چیست؟

ایران اکونومیست- طرح "برق امید"در مجموع مصرف برق را در سطح ملی کاهش می‌دهد و در کنار آن اگر طرح کامل اجرا شود 1500 مگاوات برق صرفه‌جویی می‌شود.

سید جلیل میرمحمدی میبدی  درباره طرح برق امید اظهار داشت: ابتدا باید بدانیم هدف وزارت نیرو از این طرحی که تهیه و در دولت به تصویب رسانده چیست و آیا محقق می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس شواهد طرح کاملا اجرایی و کمک‌کننده خواهد بود، افزود: واقعیت اجرای طرح برق رایگان برای مشترکین تشویق به کاهش میزان مصرف است، در واقع انگیزه‌ای است برای اینکه مردم مصرف خود را مدیریت کنند.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدام در مجموع مصرف برق را در سطح ملی کاهش می‌دهد و در کنار آن اگر طرح کامل اجرا شود 1500 مگاوات برق صرفه‌جویی می‌شود.

وی تصرح کرد: برای ساخت یک نیروگاه در حد 1500 مگاوات ضمن اینکه عدد قابل توجهی هزینه می‌شود، مصرف گاز و گازوئیل هم دارد که علاوه بر هدررفت یک ثروت ملی آثار منفی محیط زیستی نیز در پی دارد.

میرمحمدی یادآور شد: اجرای طرح برق امید آزاد شدن منابع قابل توجهی را برای دولت در پی خواهد داشت که این منابع می‌تواند در جاهایی که اولویت بالاتری دارد، سرمایه‌گذاری شود.

وی گفت: بر اساس نوع منطقه و آب و هوا عددی مشخص می‌شود و بر اساس آن اگر مصرف به کمتر از حد تعیین شده برسد، تعرفه رایگان می‌شود، عمدتا کسانی به این شکل مصرف خواهند داشت که در طبقات محروم جامعه هستند، بنابراین علاوه بر نوعی کمک مالی به این قشر، یک سیستم انگیزشی برای خانوارهای محروم هم خواهد بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: صرفه‌جویی در مصرف برق مجموعا به شرطی که به خوبی اجرایی شود، ضمن قابلیت دسترسی به اهداف، آثار زیست محیطی هم دارد، مضافاً اینکه با آزاد شدن منابعی که بایست صرف احداث نیروگاه‌ها شود، امکان سرمایه‌گذاری در سایر طرح‌های اولویت‌دار فراهم خواهد شد.

وی طرح برق امید را فرهنگ‌سازی در مصرف و همچنین آزاد شدن مبلغ قابل توجهی سرمایه دانست و بیان کرد: در این طرح به کسی یارانه داده نمی‌شود، در واقع بابت مصرف درست و منطقی، از مردم پولی دریافت نمی‌شود و به عبارتی پاداش داده می شود. در واقع یک سیستم تشویقی و انگیزشی است که میزان مصرف را کاهش می‌دهد و مردم نیز از مزایای برق رایگان بهره‌مند خواهند شد.

 

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برق امید طرح برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه وزارت نیرو ۱۱ مصوبه در قالب ۱۳ پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به لرستان داشته است، اظهار داشت: ۱۰ مورد از پروژه‌ها کاملاً عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه سه مورد در حال اجرا هستند، گفت: این سه پروژه ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های وزارت نیرو در استان خبر داد و گفت: این اعتبار از سوی وزارت نیرو و از محل تنخواه ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کرده است.

حسن‌نژاد با بیان اینکه سه پروژه سفر دولت شامل سد «مخمل کوه»، «معشوره» و «بختیاری» باید از سوی آب نیرو احداث و عملیاتی شوند، گفت: دو سد «چول هول» و «ده پهلوان» نیز در دست مطالعه هستند.

کد خبر 6087668

دیگر خبرها

  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • ویدئویی پربازدید از اجرای ترانه «تو محشری» امید در صداتو
  • پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • اجرای «تو محشری» امید با مجوز صداوسیما
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین