Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-تنش در شرق مدیترانه میان آتن و آنکارا با اعلام یونان برای خرید جنگنده و کشتی جنگی از فرانسه می‎رود تا وارد فازی جدید شود.

خبرگزاری میزان – شرق مدیترانه و سواحل قبرس طی هفته‎های اخیر شاهد تنش میان بازیگران منطقه‎ای بوده است.

حفاری‌های ترکیه در این منطقه با واکنش کشور‌های اروپایی و به ویژه یونان و فرانسه مواجه شده و بحران در این منطقه را جدی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم یونان برای خرید تجهیزات نظامی از فرانسه

نخست وزیر یونان، می‎گوید که این کشور در نظر دارد تا در میانه تنش‌ها با ترکیه در شرق مدیترانه، برنامه خرید تجهیزات نظامی و تقویت ارتش را به صورت جدی دنبال کند.

بر این اساس، یونان تصمیم دارد تا ۱۸ فروند جنگنده «رافال»، ۴ ناوچه و ۴ فروند بالگرد را از فرانسه خریداری کند.

همچنین آتن در نظر دارد تا ۱۵۰۰ نیروی نظامی جدید را وارد ارتش یونان کند.

تصمیم ترکیه برای برگزاری رزمایش در قبرس

همزمان با این تصمیم یونان، ترکیه نیز اقدام به برگزاری رزمایش دریایی در سواحل قبرس کرده است؛ این رزمایش از روز شنبه آغاز شده و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

قبرس اقدام ترکیه را غیرقانونی توصیف کرده و می‌گوید که این اقدام نقض حاکمیت این کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:  رزمایش نظامی ترکیه و قبرس، رایزنی امارات و مصر حرکت ترکیه و یونان به سمت رویارویی نظامی؟

درخواست قبرس از واشنگتن درباره ترکیه

رییس جمهور قبرس شنبه شب و در جریان دیدار با «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، از وی خواست تا واشنگتن مانع اقدامات ترکیه در شرق مدیترانه شود.

وی می‎گوید که از آمریکا خواسته تا مانع اقدامات ترکیه چه از طریق مذاکره و چه از طریق متوسل شدن به دیوان بین المللی دادگستری شود.

ابراز نگرانی واشنگتن از حفاری‌های ترکیه

«مایک پمپئو»، نیز در جریان سفر به قبرس از اقدامات ترکیه در شرق مدیترانه ابراز نگرانی کرده و می‌گوید که واشنگتن عمیقا از حفاری‌های ترکیه برای دستیابی به ذخایر انرژی، نگران است.

پیشنهاد اسپانیا و ایتالیا درباره مذکره با ترکیه

در حالی که فرانسه موضعی تند در برابر ترکیه اتخاذ کرده و طی روز‌های اخیر نیز خواستار موضع گیری یکپارچه اتحادیه اروپا در قبال آنکارا شده، اما ایتالیا و اسپانیا پیشنهاد مذاکره را با ترکیه مطرح کرده اند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل شرق مدیترانه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترکیه تحولات بین الملل شرق مدیترانه شرق مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک گردشگر ترکیه ای یک نظامی اسرائیلی را در شهر«قدس» زخمی کرد.

رادیو ارتش اسرائیل تأکید کرد که نظامی اسرائیلی در نزدیکی منطقه «باب الساهره» در بخش قدیمی قدس اشغالی زخمی شده است و مهاجم شهروند ترکیه است.

المیادین نیز گزارش داد که نیروهای اشغالگر به این گردشگر جوان ترکیه ای تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.


 

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا