Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شمار پشه‌ها چنان زیاد است که نیش آن‌ها خون را از رگ و بدن دام‌ها بیرون می‌کشد و این گزیدگی‌های همراه با خونریزی داخلی و خستگی مفرط دام‌ها ناشی از بالا و پایین جهیدن برای فرار از شر پشه‌ها به مرگ آنها منجر می‌شود.

به گفته یکی از دامپزشکان شهر پیل پلت، تا امروز حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ رأس گاو به علاوه چند رأس اسب بر اثر نیش این پشه‌ها تلف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰ رأس گوزن نیز جزو قربانیان هستند ولی تا به حال بزها از مرگ ناشی از نیش پشه‌ها در امان بوده‌اند، چون آنها را در اصطبل‌های سرپوشیده‌ای نگهداری می‌کنند که مرتب با مواد حشره‌کش سم‌پاشی می‌شود.

لوییزیانا اینک به سم‌پاشی‌های گسترده برای مقابله با حمله پشه‌ها روی آورده است.

به گزارش یک مامور اداره کشاورزی شهرستان آکادیا، سم‌پاشی‌ها شمار پشه‌ها را به طرز چشمگیری پایین آورده است و بحران را تا حدود زیادی مهار کرده اما هنوز در شهرستان‌های دیگر بحران با شدت در جریان است.

افزایش شمار پشه‌ها یکی از پیامدهای طبیعی طوفان است چرا که تخم‌هایی که در سیل‌های قبلی تخم‌گذاری شده بودند، در جریان طوفان سر باز می‌کنند. در اثر فشار باد، پشه‌های بالغ از بین می‌روند اما پشه‌های تازه سر از تخم‌درآورده با جریان طوفان، جمعیت‌شان زیاد می‌شود.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، گرچه رشد انفجاری در شمار پشه‌ها معمولا به افزایش بیماری های مُسری منجر نمی‌شود اما در سال ۲۰۰۵ میلادی بعد از طوفان کاترینا برخی از بخش‌های لوییزیانا شاهد افزایش شمار مبتلایان به ویروس نیل غربی بود.

کد خبر 548759 برچسب‌ها حیوانات - حشرات حیوانات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حیوانات حشرات حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی تاکنون، به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، دشمن صهیونیستی سه مورد جنایت علیه ساکنان این منطقه انجام داد که بر اثر آن ۲۶ نفر شهید و ۵۱ نفر نیز مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین افزود: در نتیجه حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۴ هزار و ۶۵۴ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر نیز مجروح شدند.

پس از گذشت ۲۰۸ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۸ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • روز ۲۱۳ طوفان‌الاقصی|دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح
  • فیلم| افزایش شمار کشته‌های سیل در برزیل به ۷۵ نفر
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر افزایش یافت
  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!