Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله صانعی در طول زندگی خود در مورد مباحث علم و فناوری و تغیر سبک زندگی پیشنهاداتی روشنی را مطرح کرد که مسیر دین داری را برای مردم هموار کرد.

مجید انصاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون در گذشت آیت الله العظمی صانعی اظهار کرد: آیت الله العظمی صانعی از شاگردان برجسته و مبارز امام خمینی (ره) بود، به صورتی که امام (ره) ضمن ستودن جایگاه فقهی ایشان اعلام کردند که من صانعی را بزرگ کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وی همیشه در خدمت نهضت انقلاب اسلامی بود و بنا به دستور امام خمینی (ره)، جز اولین فقها شورای نگهبان و قوه قضائیه بود و نوآوری‌های فقهی ایشان منشأ آثار گرانقدری است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آیت الله العظمی صانعی در مکتب، مرجعی زمان شناس بود و محتویات نسل جوان و دنیای امروز را به خوبی درک می‌کرد و از نگاه‌های تعصبی که اسلام را به عنوان یک دین غیر قابل پیروی، می‌دانست اجتناب می‌کرد.

انصاری تاکید کرد: وی هرگز از زمان خود عقب نماند و متناسب با موقعیت فعلی خود نظراتی راهگشا و متناسب با دین ارائه می‌کرد. آیت الله صانعی در طول زندگی خود در مورد مباحث علم و فناوری و تغیر سبک زندگی پیشنهاداتی روشنی را مطرح کرد که مسیر دین داری را برای مردم هموار کرد.

وی ادامه داد: تواضع و مردمی بودن آیت الله العظمی صانعی قابل تقدیر بود و در برابر سختی‌ها واکنش نشان می‌داد و با شجاعت از حق مظلومان دفاع می‌کرد. وی در طول زندگی خود از هیچ فشاری واهمه نداشت؛ زیرا تنها دفاع از حق و مکتب اسلامی را مهم می‌دانست.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های سیاسی آیت الله صانعی مانند دیدگاه‌های فقهی با محوریت مردم بود. وی شیفته اهل بیت (ع) بود اما دربیان معارف آنها هرگز دچار خرافه و تحجر گرایی نشد. آیت الله صانعی مصداق یک عالم زمان شناس و مرجع وارسته بود که در گذشت وی ضایعه بزرگی برای مرجعیت شیعه بود.

کد خبر 443979

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجید انصاری آیت الله صانعی علی صانعی ایت الله صانعی درگذشت آیت الله صانعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آیت الله العظمی صانعی آیت الله صانعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به احتمال ریزش بهمن در گردنه تته اورامان، از مردم خواست که از تردد در این محور ارتباطی پرهیز کنند. - اخبار استانها -

فرزاد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سروآباد با اشاره به بارش‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به احتمال ریزش بهمن در گردنه تته، از مردم درخواست می‌شود از تردد در این گردنه به خصوص در ساعات شب خودداری کنند.

وی گفت: گردنه تته در محور ارتباطی سروآباد-پاوه شب گذشته به دلیل مه شدید و ریزش بهمن بسته شد که با تلاش نیروهای راهداری امروز مجدداً بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه احتمال ریزش دوباره بهمن در این گردنه وجود دارد، تصریح کرد: مردم از هرگونه تردد غیر ضرور مخصوصا در ساعات شب خودداری کنند.

وی بیان کرد: نیرو های راهداری جهت پاکسازی و تامین امنیت این مسیر به صورت گشت روزانه در این مسیر حضور دارند، اما در ساعات شب به دلیل نبود دید کافی، احتمال ایجاد خطر بیشتر است.

حسنی یاد آور شد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند هرگونه حادثه در این محور را از طریق شماره 141 به اطلاع سازمان راهداری برسانند.

به گزارش تسنیم؛  گردنه تته در مسیر ارتباطی شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و شهرستان سروآباد در کردستان هر ساله به دلیل بارش سنگین برف حدود 6 ماه از سال را مسدود می‌شود و بازگشایی آن توسط نیروهای راهداری از 14 فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

 ارتفاع برف در برخی از نقاط این گردنه در فصل زمستان به بیش از 10 متر می‌رسد، چهارم اردیبهشت ماه این محور ارتباطی پس از گذشت 5 ماه بازگشایی شد. 

مسیر جاده تته در حدود 21 کیلومتر طول دارد که 17 کیلومتر در محدوده حوزه شهرستان پاوه و مابقی در شهرستان سروآباد قرار دارد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران