Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:54:02 GMT

«سوگواره چهل» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۶۲۶۰

«سوگواره چهل» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سوگواره چهل ویژه دانشجویان سراسر کشور با هدف ترویج فرهنگی عاشورایی از طریق ادبیات و هنر، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و قوالب هنری در تولید آثاری پیرامون واقعه، بهره مندی از توانایی‌ها و استعدادهای فرهنگی و هنری دانشجویان سراسر کشور در تولید آثار پیرامون واقعه کربلا و نیز رشد سرمایه‌های فرهنگی و ارتقا هنر و ادبیات دانشجویی در زمینه بیانگری مسائل مربوط به واقعه کربلا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعر عاشورایی، مداحی، تعزیه، روایت نویسی و مقتل خوانی از بخش‌های این جشنواره دانشجویی است.

دانشجویان علاقمند می‌توانند آثار خود را به ایمیل kanoonatu۳ تا تاریخ ۱۰ مهرماه سال جاری ارسال کنند.

محورهای جشنواره:

- اربعین و ارتقای سرمایه اجتماعی شیعیان

- اربعین و قیام علیه ظلم

- بعد فرهنگی و تربیتی اربعین

- اربعین و موضوع ایثار و از خودگذشتگی

مقررات آثار ارسالی به دبیرخانه سوگواره:

شعر عاشورایی:

- هر فرد می‌تواند آثار خود را در قالب یک مجموعه به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

- قالب شعر آزاد است.

- ارسال فایل در قالب pdf.

- نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره دانشجویی، شماره تماس، نام دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی نیز ذکر شود.

تعزیه:

سرپرست گروه دانشجو باشد. (نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره دانشجویی، شماره تماس، نام دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی نیز ذکر شود.)

نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره تماس همه بازیگران نیز ذکر شود.

حجم فایل ارسالی حداکثر ۵۰۰ مگابایت باشد.

۳ قطعه عکس از پشت صحنه تعزیه خوانی نیز ارسال شود

زمان و مکان نیز قید شود.

مداحی:

- نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره دانشجویی، شماره تماس، نام دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی به همراه یک قطعه عکس از ایشان نیز ارسال شود.

- ارسال نام اثر، زمان و مکان

- حجم فایل ارسالی حداکثر ۵۰۰ مگابایت باشد.

روایت نویسی:

- نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره دانشجویی، شماره تماس، نام دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی نیز ذکر شود.

- حداکثر روایت در ده صفحه A۴ باشد.

- روایت از خاطرات مربوط به عاشورا و اربعین، سفرنامه به کربلا در سال‌های گذشته و… می‌تواند باشد.

مقتل خوانی:

- نام، نام خانوادگی، نام مقتل انتخاب شده. شماره ملی، شماره دانشجویی، شماره تماس، نام دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی نیز ذکر شود

- به صورت دلخواه از مقاتل معتبر ۶ الی ۸ صفحه را انتخاب کرده و از لحاظ زمانی نهایت (۱۰ دقیقه)، به دبیرخانه ارسال کنید.-

- هر فرد می‌تواند یک اثر به دبیرخانه ارسال نماید.

کد خبر 5022600

منبع: مهر

کلیدواژه: محرم 99 سوگواره عاشورایی دانشجویان محرم 99 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معرفی کتاب پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امام حسین ع دفتر تبلیغات اسلامی تاسوعا و عاشورا سند 2030 معنویت ویروس کرونا نقد کتاب حوزه علمیه عرفان های نوظهور پیام تسلیت شماره دانشجویی نام خانوادگی نام دانشگاه شماره تماس شماره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی با استناد به بیانیه «ژن بلاک»، رئیس دانشگاه کالیفرنیا، اعلام کرد که در طول اعتراضات حمایت از فلسطین، بیش از ۲۰۰ نفر در محوطه دانشگاه کالیفرنیا بازداشت شدند.

از سوی دیگر، بازداشت بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا تائید شده است.

در همین ارتباط نیز، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد طی دو هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ در غزه در جریان تظاهرات‌های دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تأمین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095421

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود