Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «سبا» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا خاوری در پنجمین حضور بین‌المللی خود، به بخش مسابقه‌ جشنواره‌ «Aesthetica» انگلستان راه پیدا کرد.

این رویداد به عنوان یکی از جشنواره‌های مورد تأیید آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا محسوب شده و فیلم‌های برگزیده‌ آن، واجد شرایط رقابت در جوایز مراسم «بفتا» می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره فیلم «Aesthetica» از چهارم تا هشتم ماه نوامبر برابر با ۱۴ تا ۱۸ آبان در شهر یورک انگلستان برگزار می‌شود.

همچنین فیلم کوتاه «سبا» در ششمین حضور بین‌المللی خود، به بخش مسابقه‌ چهاردهمین دوره‌ جوایز فیلم‌های مستقل «Grand Off» کشور لهستان راه پیدا کرد. علاوه بر این در بخش بهترین بازیگر مرد این جشنواره نیز، سیاوش چراغی‌پور برای بازی در این فیلم، نامزد دریافت جایزه شده است.

جوایز فیلم‌های مستقل «Grand Off»، مهم‌ترین رویداد سینمایی مربوط به فیلم‌های مستقل در کشور لهستان است. فیلم‌های برگزیده‌ این جشنواره، یک هفته بعد از مراسم اختتامیه در ۵۰ شهر لهستان به نمایش عمومی در می‌آیند.

چهاردهمین دوره‌ جوایز فیلم‌های مستقل «Grand Off»، بیست و سوم تا سی‌ام نوامبر برابر با سوم تا دهم آذر در شهر ورشو برگزار می‌شود.

سیاوش چراغی‌پور، خورشید چراغی‌پور، ایران مسعودی، محسن دارسنج و فرزان دلفانی بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به مشاور فیلمنامه: محمد رفیعی، نفیسه شکوری، مدیر فیلمبرداری: پویا امین‌پوری، طراح چهره‌پردازی: محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس: رکسانا می‌پوشی، صدابردار: هادی بهشتی، منشی صحنه: باران چراغی‌پور، مدیر تولید: امیر حیدری، عکاس: آنا عبدی، تدوین: محمدرضا خاوری، اصلاح رنگ و نور: پویا امین‌پوری، طراحی و ترکیب صدا: عرفان ابراهیمی، ‌ طراح پوستر: کتایون کارایی، محمدرضا خاوری اشاره کرد.

کد خبر 5022592 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم کوتاه تئاتر ایران فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی محرم 99 فیلم سینمایی ویروس کرونا موسیقی ایرانی جشنواره فیلم ونیز شبکه پنج سیما سریال ایرانی رادیو نمایش تئاتر شهر مجید مجیدی فیلم های مستقل چراغی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، فیلم کوتاه «چوپان» به نویسندگی و کارگردانی مهرشاد رنجبر در تازه‌ترین حضور جهانی خود به جشنواره «شورت شورتز» ژاپن راه یافت و به همین بهانه از پوستر این فیلم که آرمین رنگانی طراحی آن را برعهده دارد، رونمایی شد.

جشنواره «شورت شورتز» از جشنواره‌های مورد تأیید اسکار است که در آن برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی، غیرداستانی و انیمیشن واجد شرایط نامزدی در بخش اسکار بهترین فیلم کوتاه خواهد بود.

این جشنواره از سال ۱۹۹۹ تأسیس شد و به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره‌های فیلم کوتاه آسیا در توکیو برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «چوپان» در بیست و پنجمین دوره از این جشنواره از میان ۴۹۳۶ فیلم فرستاده شده به جشنواره انتخاب شده است.

«چوپان» به تهیه‌کنندگی مژگان رایگان و رضا فتح الهی‌پور روایتی است از ۲ ساعت مانده به اجرای بازبینی که گروه متوجه می‌شود، بازیگر نقش چوپان نمی‌تواند به اجرا برسد و میثم تلاش می‌کند تا به جای او روی صحنه برود.

نادر صادقی، سام دادخواه، رضا زمانی، مژگان رایگان، فرهنگ ادیانی، مهتاب ناظری، شیرین شجاعی، هادی افشین، هاشم ایمانی، فواد آزادی، میلاد دهقان، سارا امیری مقدم، فرهان فرهادی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

جشنواره «شورت شورتز» از ۴ ژوئن تا ۱۷ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۵ تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۳) در توکیو برگزار می‌شود.

کد خبر 6096361 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • محبی کاندیدای بهترین لژیونر تازه‌وارد لیگ روسیه
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی
  • محمد محبی؛ نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه
  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن