Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی فضلی گفت: مقرر شد با کمک مجلس دو طرح ملی را برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی تصویب کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور عبدالرضا رحمانی‌ فضلی، وزیر کشور در ساختمان این وزراتخانه برگزار شد.

پیشبرد طرح‌های ملی حاشیه‌نشینی

رحمانی فضلی در ابتدای این جلسه گفت: امروز در این جلسه موضوع حاشیه‌نشینی را بررسی کردیم البته قبلاً هم ما در جلسات مختلف به موضوعات حاشیه‌نشینی پرداخته بودیم اما چون این موضوع مورد تأکید رهبری است، جلسات دیگری را هم برای موضوع حاشیه‌نشینی اختصاص داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وزارت مسکن و شهرسازی که متولی اصلی طرح‌های حاشیه‌نشینی است، گزارشی را ارائه داد و طبق گزارش این وزارتخانه، برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مناطق به خوبی در حال پیشرفت است.

وزیر کشور عنوان کرد: برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی تقسیم کار شده است. کار باید هم به صورت ملی پیش برود و هم دستگاهی البته این تقسیم کارها را در یک طرح جامع در نظر گرفته‌ایم.

دو طرح ملی درخصوص حاشیه نشینی به مجلس می رود

رحمانی‌فضلی افزود: روند کار نسبت به قبل خوب است اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم چرا که شرایط اقتصادی کشور، افزایش قیمت و به ویژه افزایش قیمت مسکن، ما را با مشکلاتی دچار کرده است.

او با اشاره به مصوبات این جلسه بیان کرد: مقرر شد که با کمک مجلس دو طرح ملی را برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی تصویب کنیم. اولین آن طرح مدیریت و ساماندهی مهاجرت و طرح دوم، طرح ملی ساماندهی حاشیه‌نشینی است که باید به شکل قانون درآید.

وزیر کشور گفت: بعد از تبدیل این طرح‌ها به قانون، باید به دستگاه‌ها اولویت داده شده، سپس زمان‌دهی و اجرا شود.

نگاه کالبدی و فیزیکی به بحث حاشیه‌نشینی

او ادامه داد: یکی از نقاط قوت ما در مناطق حاشیه‌نشینی، بحث واحدهای تسهیلگری است، این نهادها در بیشتر مناطق حضور دارند و رابط بین مردم و دستگاه‌های اجرایی هستند. امیدواریم با کمک آن ها بتوانیم اهداف خود را در مناطق حاشیه‌نشینی اجرا کنیم.

رحمانی‌فضلی گفت: حاشیه‌نشینی را از دو جهت نگاه می‌کنیم، یک جهت بحث کالبدی و فیزیکی آن است و جهت دیگر بحث خدمات و مسائل اجتماعی در حاشیه‌نشینی است.

او افزود: امکانات خدماتی شامل آب، برق، تلفن و مواردی از این قبیل می‌شود و امکانات اجتماعی بحث تنظیم روابط اجتماعی، جرم، جنایت و موارد دیگر است.

اولویت توانمندسازی مردم در این مناطق حاشیه ای

وزیر کشور تصریح کرد: توانمندسازی مردم در این مناطق اولویت اول ما است همچنین به نهادها و سازمان‌ها گفته‌ایم که در این مناطق حضور داشته باشند و امر مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی را جدی بگیرند.

رحمانی‌فضلی گفت: پرداختن به امر مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی، مردم این مناطق را خودکفا می‌کند و برای مواردی که نیاز به تسهیلات وجود دارد هم به نیروهای مربوطه گفته‌ایم تسهیلات لازم را ارائه دهند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حاشیه نشینی وزیر کشور طرح ملی حرفه آموزی مناطق حاشیه نشینی رحمانی فضلی وزیر کشور طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نابسامانی های بازار مسکن و اجاره‌بها مجلس یازدهم را بر آن داشت که زیرساخت‌هایی قانونی را برای رفع مشکلات بازار مسکن را فراهم کند. در این راستا علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به عنوان طراح طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی موضوع مدیریت بازار مسکن، را پیگیری کرد و این طرح در نهایت پس از ماه‌ها کار کارشناسی و بررسی در مجلس، مصوب و برای نهایی شدن به شورای نگهبان ارسال شد.   محور‌های اصلی مصوبه مجلس در باره ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی به این شرح است:

دیگر خبرها

  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد