Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید ضرغامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کَم و کِیف فعالیت‌های واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری و نوآوری اظهار کرد: واحدهای دانشگاهی باید اهتمام جدی‌تری در فعالیت‌های فناوری داشته باشند و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه برای توسعه این فعالیت به‌کار بگیرند.

وی افزود: معاونت فناوری و نوآوری نیز برنامه‌های مدونی برای ترویج و تبیین فناوری و نوآوری در بین دانشجویان دارد که با همراهی واحدهای دانشگاهی پیاده‌سازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اخیراً نیز با همت اداره کل آموزش‌های فناوری و شتاب‌دهنده‌ها درس یک واحدی «آشنایی با اصول نوآوری و کارآفرینی» برای دانشجویان طراحی شده است. این درس به صورت اختیاری و در راستای آشنایی دانشجویان با مبانی و روش‌های راه‌اندازی یک کسب‌وکار ارائه می‌شود.

ضرغامی با اشاره به برگزاری آنلاین کلاس‌های «آشنایی با اصول نوآوری و کارآفرینی» عنوان کرد: کلاس‌های این درس به‌صورت کارگاهی 8 ساعته با محوریت شتاب‌دهنده‌ها و آموزش‌های کسب‌وکار برگزار می‌شود. موضوعاتی از قبیل تجاری‌سازی، برندینگ و بازاریابی نیز در این کلاس‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: استادان این کلاس‌ها از طرف معاونت نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از بین متخصصان دانشگاهی انتخاب می‌شوند. نحوه برگزاری و شیوه آموزش کلاس‌های «آشنایی با اصول نوآوری و کارآفرینی» در فضایی کارگاهی و جذاب پیش‌بینی شده است.

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره لزوم سوق استادان به سوی فعالیت‌های فناورانه نیز گفت: موضوع توانمندسازی استادان مقوله‌ای متفاوت است که نمی‌توان آن را صرفاً به ارائه آموزش محدود کرد. پیگیر تصویب آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضای هیئت علمی هستیم. کارگاه‌های دانش‌افزایی در کنار طرح‌های مشوق می‌تواند استادان را در راستای فعالیت‌های فناورانه قرار بدهد.

ضرغامی تصریح کرد: با تصویب آیین‌نامه فعالیت‌های فناورانه استادان در هیئت امنای دانشگاه، اعضای هیئت علمی تأثیر حمایت از هسته‌های فناور و تشکیل واحدهای فناور را در ارتقای رتبه خود خواهند دید و انگیزه لازم برای فعالیت‌های فناورانه و راه‌اندازی کسب‌وکار با محوریت استادان و حضور دانشجویان ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استادان جوان و با انرژی باید رویکرد تحولی در این مسیر قرار بگیرند و به‌عنوان محور یک کسب‌وکار بین دانشجویان باشند.

انتهای پیام/

358 / 167 درس اصول نوآوری و کارآفرینی وحید ضرغامی معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وحید ضرغامی معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد فعالیت های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی فناوری و نوآوری کسب وکار کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت