Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:39:39 GMT

واکنش سازمان بازرسی به اظهارات محسن هاشمی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۷۲۰۶

واکنش سازمان بازرسی به اظهارات محسن هاشمی

بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان بازرسی کل کشور با ارائه توضیحاتی، اعلام جرم این سازمان علیه محسن هاشمی در خصوص انعقاد قرارداد عمرانی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء را تکذیب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمودرضا مهرورز، بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به اظهارات اخیر رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره پرونده خط 7 مترو تهران گفت: پرونده مورد اشاره مربوط به سال 1387 بوده و در سال 1394 گزارش‌های اختصاصی تخلفات اداری و کیفری در خصوص مسئولان وقت شرکت مترو، از جمله رئیس فعلی شورای اسلامی شهر تهران که آن زمان مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران بود به مبادی قانونی ذیربط ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرورز افزود: سازمان بازرسی کل کشور پس از بررسی عملکرد شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در خصوص پروژه احداث خط 7 مترو تهران طی نامه‌ای خطاب به شهردار وقت تهران انحرافات و تخلفات شرکت مترو در این پروژه را کتباً اعلام و به منظور حُسن جریان امور و رفع ایرادات، پیشنهاداتی ارائه شده و اساساً گزارش مربوط به عملکرد شرکت مترو است و ارتباطی با پیمانکار ندارد.

بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌ها با اشاره به ایرادات موردنظر سازمان گفت: واگذاری پروژه بدون انجام مطالعات اولیه، تعیین برآورد کارشناسی صرفاً با در نظر گرفتن اسناد و مطالعات مربوط به خطوط دیگر مترو صورت گرفته بود.

مهرورز در ادامه به تخلفات دیگر شرکت مترو اشاره کرد و گفت: در پروژه احداث خط 7 بدون تأمین منابع مالی مورد نیاز و علی‌رغم مشخص شدن عدم امکان تأمین منابع مالی پروژه از محل فاینانس، قرارداد به پیمانکار پروژه ابلاغ و عملیات اجرایی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در گزارش سازمان بازرسی کل کشور که 23 اردیبهشت سال 94 به شهردار وقت تهران ابلاغ شد، به این موضوع اشاره شده که به خاطر عدم تعیین تکلیف وضعیت قرارداد و همچنین عدم تبیین راهکارهای عملی و واقع‌بینانه برای اجرای پروژه، ایراداتی در واگذاری و انعقاد قررداد به وجود آمده که مسئولان وقت شرکت مترو به آن توجه نکردند.

این خبر می‌افزاید؛ پاسخ بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان بازرسی کل کشور به اظهارات محسن هاشمی‌، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آئین کلنگ‌زنی خط 10 متروی تهران ارائه شده است.

محسن هاشمی که در سال 1387 مدیرعامل متروی تهران بود، چند روز قبل گفت: سازمان بازرسی کل کشور به خاطر واگذاری پروژه خط 7 مترو تهران به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، علیه او اعلام جرم کرده است.

سازمان بازرسی ادعای مخالفت با بازگشت استراماچونی را تکذیب کرد/ ابلاغیه سازمان لیگ استارائه گزارش سازمان بازرسی به نهادهای مربوطه برای بازگشت 30میلیارد یوروتأکید رئیس سازمان بازرسی بر قصور شهرداری تهران و وزارت بهداشت در حادثه انفجار کلینیک سینا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: متروی تهران شورای شهر تهران سازمان بازرسی متروی تهران شورای شهر تهران سازمان بازرسی سازمان بازرسی کل کشور مترو تهران محسن هاشمی شرکت مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • واکنش محسن برهانی به حکم اعدام توماج صالحی