Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فرزاد مرتضوی تبریزی» با بیان این‌که به دلیل محوریت بحث توسعه در دیدگاه «اردشیر سعدمحمدی»، مدیر عامل محترم شرکت مس، تامین پایدار برق پروژه‌های توسعه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: طرح جامع برق طی دو سال گذشته، تعداد ۱۲ پروژه را به اتمام رسانده یا مراحل پایانی آن‌ها در حال انجام است، که از این تعداد، هشت پروژه کاملا زیرساختی است و نقش موثری در تامین برق پایدار خط تولید شرکت ملی صنایع مس ایران ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پول نیوز، مجری طرح جامع برق شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین تشریح کرد: طرح جامع برق در حال حاضر ۲۱ پروژه فعال دارد که از این تعداد، ۱۴ پروژه مربوط به برق‌رسانی به طرح‌های توسعه و هفت پروژه در ارتباط با بازسازی و اصلاحات شبکه برق کلیه مناطق شرکت مس هستند. ازجمله پروژه‌های مهم در حال اجرا برای تامین برق دوران بهره‌برداری طرح‌های توسعه، می‌توان به چهار پروژه احداث پست و خطوط انتقال نیرو برای طرح دره‌زار، سه پروژه برای طرح درآلو، چهار پروژه برای طرح‌های توسعه و ایستگاه‌های پمپاژ سد حاجی‌لرچای مجتمع مس سونگون اشاره کرد.

وی افزود: طرح جامع برق در سال ۱۳۹۹، تعداد چهار پروژه جدید را در دستور کار دارد که سه پروژه، مربوط به تامین برق طرح‌های توسعه جدید شامل فاز دو تغلیظ میدوک و فلوتاسیون سرباره سرچشمه و یک پروژه، مربوط به نوسازی شبکه برق شرکت مس هستند.

مرتضوی با بیان این‌که هم‌اکنون طرح جامع برق برنامه‌ریزی برای توسعه یک واحد نیروگاه گازی را در دست اقدام دارد، ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات جدی پیشِ روی صنایع کشور در خصوص تامین برق پایدار و محدودیت‌های اعمال شده از جانب شرکت توانیر و شرکت برق منطقه‌ای برای کاهش مصرف برق صنایع در پیک بار فصل تابستان و همچنین به دلیل ضرورت افزایش ظرفیت تولید انرژی در راستای تضمین تولید پایدار طرح‌های توسعه شرکت مس و بر اساس رهنمود‌های دکتر سعدمحمدی و درخواست معاون محترم مهندسی و مدیریت انرژی سرچشمه، طرح جامع برق نسبت به انجام مطالعات امکان‌سنجی توسعه یک واحد نیروگاه گازی اقدام کرد که با تایید گزارش مربوطه توسط آن معاونت، مراتب برای اخذ مجوز و اقدامات بعدی در دستور کار این طرح قرار گرفت.

وی به انجام مطالعات امکان‌سنجی احداث نیروگاه خورشیدی توسط طرح جامع برق شرکت مس نیز اشاره کرد و افزود: در راستای انجام تعهدات اجتماعی و حفظ محیط‌زیست، استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع انرژی پاک و تجدیدپذیر در اولویت کاری قرار گرفته و در این راستا توسط طرح جامع برق، مطالعات امکان‌سنجی احداث یک نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی در شهرستان رفسنجان در حال انجام است.

مجری طرح جامع برق شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه با بیان این‌که پروژه‌های طرح جامع برق، غالباً از نوع پروژه‌های زیرساختی و تامین‌کننده برق کل طرح‌های توسعه شرکت مس هستند، اظهار داشت: سه پروژه کاملا زیرساختی که طرح جامع برق به انجام رسانده یا مراحل پایانی را طی می‌کنند عبارت هستند از پروژه احداث پست انتقال ۴۰۰/۱۳۲ کیلو ولت میمند، پروژه برق‌رسانی به طرح‌های توسعه مجتمع مس سرچشمه از جمله طرح فلش و اسید و احداث پست انتقال ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت AIS شماره دو سونگون.

مرتضوی افزود: طرح جامع برق در رابطه با نوسازی شبکه نیز، قبلاً چندین پروژه زیربنایی از جمله پروژه جایگزینی و امحای تعداد ۴۰ دستگاه ترانسفورماتور توزیع آلوده به روغن اسکارل و پروژه جایگزینی بریکر‌های ورودی مرکز توزیع نیروی برق و همچنین تعداد ۷۰ دستگاه کلید‌های قدرت مربوط به مهمترین سوییچ‌گیر‌های فشار متوسط تغذیه‌کننده کارخانجات تولید مجتمع مس سرچشمه را به انجام رسانده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز، این طرح تعداد هفت پروژه اصلاحات و نوسازی شبکه برق را در دست انجام دارد که در این رابطه می‌توان به دو پروژه زیرساختی مهم، اشاره کرد؛ پروژه اول تحت عنوان توسعه پست ۲۳۰/۲۰ کیلوولت مجتمع مس سرچشمه است و پیشرفت فیزیکی آن در حال حاضر ۷۸ درصد می‌باشد و پروژه مهم دوم، عبارت از تعویض سوئیچگیر اصلی ۲۰ کیلوولت مرکز توزیع نیروی مجتمع مس میدوک می‌باشد که پس از ساخت سوئیچ گیر مذکور، مراحل نصب آن، همزمان با اورهال سال جاری کارخانه تغلیظ میدوک، مورخ ۹۹/۵/۲۰، آغاز و با تلاش شبانه روزی تیم پروژه و همکاری شایسته امور مهندسی مجتمع مس شهربابک، در تاریخ ۹۹/۶/۱۰ به پایان رسید.

مجری طرح جامع برق شرکت ملی صنایع مس ایران با قدردانی از حسن نظر و مساعدت مدیران ارشد شرکت مس و نیرو‌های محترم تحت امرشان با این طرح گفت: با توجه به این‌که پروژه‌های طرح جامع برق به‌عنوان زیرساخت طرح‌های توسعه، بایستی حداقل چهار ماه قبل از راه‌اندازی پروژه‌های توسعه خاتمه یابند، عمدتاً پروژه‌های برق‌رسانی به طرح‌های توسعه، اضطراری هستند و از طرفی با عنایت به این‌که طرح جامع برق از خدمات مدیر طرح، استفاده نمی‌کند، پرسنل این طرح، با تعهد و درک شرایط و اضطرار پروژه‌ها، برای تحقق برنامه زمان‌بندی و تامین به‌موقع برق طرح‌های توسعه، تلاش مستمر به عمل می‌آوردند که در همین جا از زحمات کلیه همکاران، قدردانی می‌کنم.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت ملی مس مس سرچشمه شرکت ملی صنایع مس شرکت ملی صنایع مس ایران طرح جامع برق شرکت طرح های توسعه تامین برق مجتمع مس شرکت مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان از اجرای ۷ پروژه بهسازی و توسعه محورهای اصلی استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اصغر اسماعیلی افزود: بخشی از این پروژه های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان بیجار، زنجان دندی تخت سلیمان، زنجان بناب، منجیل، سه راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می شود.

اسماعیلی راه و حمل و نقل را یکی از مولفه های توسعه هر کشوری عنوان کرد و گفت: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل ونقل شناخته می شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت های حمل ونقل جاده ای است.

وی نگهداری راه ها اعم از راه های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل ونقل جاده ای استان دانسته و اضافه کرد: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راهها دانست و یادآور شد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در ادامه به هزینه های بالای ساخت راه اشاره کرد و گفت: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت های اعتباری باید از ظرفیت های خارج از اعتبارات دولتی که می تواند به پروژه ها تزریق شود استفاده کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه های کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ۲۰۰ کیلومتر از این راه ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین