Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:25:57 GMT

پشت پرده خشونت در اعترضات ضدنژادپرستی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۷۶۰۹

پشت پرده خشونت در اعترضات ضدنژادپرستی آمریکا

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، معترضان به نژادپرستی از خطری که برای فریاد عدالت خواهی به جان خریده‌اند، آگاه هستند و می‌دانند با وجود همه اعتراض‌های مسالمت آمیز، صحنه‌های به آتش کشیدن ساختمان‌ها کمک شایانی به «دونالد ترامپ» برای ادامه لفاظی‌ها مبنی بر اجرای قانون می‌دهد. اما معترضان در مناطق حساسی همچون پورتلند، اورگن و کنوشا در ویسکانسین اطمینان دارند که رای دهندگان در کنار آن‌ها هستند و از تظاهرات خود که زیر پرچم "جنبش جان سیاهان اهمیت دارد"، قرار گرفته است، عقب نمی‌نشینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«ورونیکا کینگ» رهبری اعتراضات را در کنوشا جایی که «جاکوب بلیک» هفت بار هدف شلیک پلیس قرار گرفت، برعهده دارد. او گفت:   «ما نترسیده‌ایم و بی‌تردید کسانی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند ویدیوهای درگیری پلیس را با ما دیده‌اند. من معتقدم رای دهندگان پشت این جنبش بوده و خواهان تغییر هستند». 

از آنجایی که ترامپ جمهوری خواه در نظرسنجی‌ها از «جو بایدن» رقیب دموکرات خود عقب است، با آغاز اعتراضات این موضوع را دستمایه سرزنش بایدن قرار داده و او را طرفدار هرج و مرج و چپ گرا می‌خواند.  

ترامپ روز پنجشنبه در توییتی نوشت:   «دموکرات‌ها هرگز حتی در قانون کنوانسیون ملی حزب خود به کلمات "نظم و قانون" اشاره‌ای نکرده‌اند. اگر من پیروز نشوم، شهرهای آمریکا مورد تاراج هرج و مرج طلب‌ها، آشوبگران، اراذل و اوباش و البته معترضان صلح طلب قرار می‌گیرد». 

در پورتلند؛ جایی که بیش از ۱۰۰ شب شاهد اعتراضت مردمی هستیم،   «دیمیتریا هستر» به عنوان رهبر این اعتراضات کارزار ترسی را که ترامپ و هواخواهانش به راه انداخته‌اند "تبلیغات" خواند و تاکید کرد این اقدامات مانع فعالیت‌های جنبش "جان سیاهان اهمیت دارد" نمی‌شود.  

هستر افزود: مردم همچنان می‌میرند و پلیس هم متهم نمی‌شود. ما این را می‌بینیم و به همین دلیل عقب نشینی نمی‌کنیم.  

در پی کشته شدن "جورج فلوید" بدست افسر پلیس مینیاپولیس در تاریخ ۲۵ می (۶ خرداد) هزاران تظاهرات در این شهر و در شهرهای دیگر آمریکا به راه افتاد. این اعتراض‌ها به ویژه با شلیک پلیس به بلیک در ۲۳ اوت (۲ شهریور) شعله ور شد.  

از زمان کشته شدن فلوید تا شلیک پلیس کنوشا به بلیک، بیش از هفت هزار و ۷۵۰ تظاهرات مربوط به جنبش جان سیاهان اهمیت دارد در دو هزار و ۴۰۰ منطقه برگزار شده است.  

ضمن آنکه هرگاه در این اعتراض‌ها خشونت بالا گرفته است، تظاهرکنندگان مسالمت آمیز اغلب از وجود افرادی از خارج از منطقه شکایت دارند که اغلب سفیدپوست بوده و شروع به شکستن پنجره‌ها و آتش زدن می‌کنند. در یک بررسی انجام شده توسط روزنامه میلواکی (روزنامه صبح  میلواکی و ویسکانسین) از زندان شهر کنوشا مشخص شد که از میان ۲۵۰ نفر دستگیر شده تظاهرکنندگان در یک شب، بیش از ۵۲ درصد آن‌ها از خارج از کنوشا به این شهر آمده بودند.  

یک نظرسنجی اخیر موسسه رویترز- ایپسوس هم نشان داد که ۵۳ درصد آمریکایی‌ها با معترضان به نابرابری‌های نژادی همدلی می‌کنند.  

در همین حال حمایت از جنبش جان سیاهان اهمیت دارد و اعترضات به نژاد پرستی در میان آمریکایی‌ها به ۴۹ درصد رسیده است، که این میزان افزایش ۱۸ درصدی را نسبت به دوسال پیش نشان می‌دهد.  

برچسب‌ها دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا اعتراضات در آمریکا پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا اعتراضات در آمریکا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا اعتراضات در آمریکا اخبار کنکور جان سیاهان اهمیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد

سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین نوشت: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

کنعانی با اشاره به این رفتار خشونت‌بار، افزود: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

به گزارش تسنیم، موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صد‌ها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشور‌های دنیا است.

دیگر خبرها

  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه