Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@21:03:36 GMT

۶ نمایش برای مستند «خرامان» در جشنواره‌های خارجی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۷۸۲۴

۶ نمایش برای مستند «خرامان» در جشنواره‌های خارجی

فیلم مستند «خرامان» به کارگردانی آرش اسحاقی در ۶ جشنواره فیلم به اکران درخواهد آمد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، فیلم مستند «خرامان» به کارگردانی آرش اسحاقی پس از حضور در جشنواره یاماگاتا توانست به جشنواره شفیلد، یکی دیگر از جشنواره‌های مستند جهان راه پیدا کند.

جشنواره فیلم مستند شفیلد از مهم‌ترین جشنواره سینمای مستند در بریتانیا است که به دلیل فراگیری بیماری کرونا با ۲ ماه تاخیر در پاییز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در آبان ماه، فیلم «خرامان» در سی‌ونهمین دوره جشنواره ریلینگ شیکاگو نیز نمایش داده می‌شود و با ۹ مستند بلند دیگر رقابت می‌کند. «خرامان» همچنین در کشورهای هنگ‌هنگ، تایوان، هیوستون در تگزاس و پورتلند آمریکا نیز نمایش داده می شود.

مستند «خرامان» که سال گذشته جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره یاماگاتای ژاپن دریافت کرد پیش از این نیز در جشنواره‌های نیواورلئان، یوتای آمریکا، بمبئی، لیبرال بنگلادش، سیدنی استرالیا روی پرده رفته است.

 فیلم «خرامان» از دهمین جشن مستقل سینمای مستند، جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد و نامزد بهترین فیلم بلند در بیستمین جشن بزرگ خانه سینما و نامزد بهترین مستند در دومین آکادمی سینما سینما بوده است.

از جمله عوامل این فیلم می توان به نویسنده، کارگردان و تدوینگر: آرش اسحاقی، تهیه کننده: طلا آزادروش، مدیر تولید: مونا شریفی، فیلمبردار: آریا آزادروش، صدابردار: علیرضا قناتی، صداگذار: گیسو آزادروش، پالایش رنگ: رضا تیموری، برگردان: حسن شریف‌الدین، زیرنویس: رضا تاری‌وردی، عکاس: میثاق همایونی، روابط عمومی: سپیده حیدرآبادی و پخش‌کننده: کمپانی ونرا فیلم اشاره کرد.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: مستند سینمای ایران جشنواره سینمایی آرش اسحاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴ نمایش جدید در تماشخانه ایرانشهر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نمایش «نکبت» نوشته‌ استفن بلبر به کارگردانی پویا سعیدی و با بازی کاظم سیاحی، مجتبی پیرزاده و ستاره پسیانی از ۲۵ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ در سالن ناظرزاده‌ کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «آرت» نوشته‌ یاسمینا رضا به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی از ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۸:۳۰ در سالن ناظرزاده‌ کرمانی اجراهای خود را آغاز می‌کند. بازیگران نمایش «آرت» عبارتند از سام کبودوند، آرمین رحیمیان و محمد صدیقی مهر.

سالن سمندریان نیز از ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ میزبان نمایش «گنجشک‌ مفرغی» به نویسندگی و کارگردانی شهرام‌ کرمی، با بازی اصغر همت، مجید رحمتی، یلدا عباسی، ایمان سلگی خواهد بود.

نمایش «خارشتر» به نویسندگی هدی‌ آهنگر و کارگردانی سید علی موسویان دیگر نمایش سالن سمندریان است که از ۲۵ اردیبهشت ساعت ۲۰:۴۵ به صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش (به ترتیب حروف الفبا) هدی آهنگر، لیلا بلوکات، هامون‌ سیدی، الهام‌ شعبانی، یزدان‌ فتوحی، وحید کریمی و اتابک‌ نادری هستند.

دیگر خبرها

  • مهمانی جشنواره تئاتر رضوی در ۶ شهر ایران
  • برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند
  • اجرای ۴ نمایش جدید در تماشخانه ایرانشهر
  • آمارسازی فروش به نفع سینمای مستند نیست/ نشانی غلط ندهیم
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • «اخت الرضا» راهی شبکه نمایش خانگی شد
  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید