Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@14:50:34 GMT

شناسایی ۵۸ محدوده معدنی جدید در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۷۹۹۴

شناسایی ۵۸ محدوده معدنی جدید در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از شناسایی ۵۸ محدوده معدنی با ظرفیت‌های بسیار خوب در نقاط مختلف استان خبر داد.

محمدرضا صفی خانی امروز ۲۳ شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)  سال گذشته طرح پتانسیل‌یابی مواد معدنی استان‌های زاگرس‌نشین را در دستور کار قرار داد و لرستان نیز به عنوان یک منطقه مستعد در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این اقدام در ۴۰ سال گذشته انجام نشده بود که در راستای آن تیم کارشناسی و مشاوران ایمیدرو مراحل مقدماتی و مطالعاتی طرح را در استان اجرا کردند و اکنون مرحله نمونه‌برداری در حال انجام است.

رئیس سازمان صمت لرستان ادامه داد: پس از پایان نمونه‌برداری تا اواخر مهرماه، گزارش نهایی از نوع مواد معدنی و جزییات آنها ارائه می‌شود و طرح وارد مرحله اجرایی و واگذاری به افراد واجد صلاحیت خواهد داشت.

صفی خانی اضافه کرد: دو طرح تولید کاغذ از سنگ الیگودرز و هیدراته پلدختر با مشارکت ایمیدرو در استان فعال است که این نقاط از نظر اقتصادی مطلوب هستند و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد فاز صدور پروانه بهره‌برداری و اکتشاف می‌شود.

وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از این محدوده‌ها و استقرار صنایع معدنی در لرستان تحول قابل توجهی در اقتصاد این حوزه و اشتغال استان رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان صمت سازمان توسعه و نوسازی معادن ایمیدرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته

صباغ زاده مدیر کل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات و توسعه سازمان حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۲، ۷۲۵ نقطه پرتصادف را اصلاح کرد گفت: این نقاط  را مجموعه پلیس راه در استان صورت جلسه کرده و  کمیسیون ایمنی راه های کشور به عنوان نهاد راهبر ایمنی راه‌ها در سال‌های گذشته دستورالعمل‌ هایی را تهیه کرده بودند. دستگاه‌هایی که در شناسایی نقاط حادثه خیز دخیل هستند مصوب و به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای  شناسایی و رفع آن ابلاغ کردند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱،  ۸۸۷ نقطه پرتصادف در سطح کشور شناسایی و اولویت بندی شد و  با پیگیری وزیر راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ظرف ۲ سال این ۸۸۷ نقطه را اصلاح کرد.

او بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از  ۸۸۷ نقطه، ۴۱۲ نقطه را اصلاح و بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد عملیات اصلاحی انجام گرفت.

صباغ زاده توضیح داد: خارج از ۴۱۲ نقطه ما تعدادی پروژه‌های نیمه تمام از نقاط شناسایی شده قبلی و نقاطی که تحت هر عنوانی بعنوان نقطه پرتصادف تعریف شده است در سال ۱۴۰۲ هم اصلاح کردیم که در مجموع ۷۲۵ نقطه را برطرف کردیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • غرق‌شدگی یک جوان در کانال آب محدوده حیدرآباد
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است