Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:42:54 GMT

بیش از ۷۰ تن عسل در دامغان تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۸۰۲۰

بیش از ۷۰ تن عسل در دامغان تولید شد

سید محسن طباطبائیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امسال در کنار تولید عسل، فرآورده‌هایی همچون گرده، ژل رویال، موم ،بره موم و زهر زنبور عسل نیز تولید شده است.

وی اظهارداشت: میانگین تولید عسل از هر کُلُنی، با توجه به تعداد ۱۳ هزار کندوی زنبورعسل، هفت کیلوگرم است.

طباطبائیان تصریح کرد: شهرستان دامغان به علت تنوع گیاهی فراوان و رویش گون، زِنیان، آفتابگردان، خارشتر و یونجه، از عسل های تولیدی با کیفیت مطلوب برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ زنبور دار در این شهرستان به کار پرورش زنبور عسل مشغول هستند که در مجموع در این زمینه ۵۰۰ شغل به صورت مستقیم ایجاد شده است.

طباطبائیان اضافه کرد: صدور مجوز زنبورداری برای افراد دارای بیش از ۴۰ کندو اعطا می‌شود و افراد فاقد بیمه نیز می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی افزود: ارائه تسهیلات بانکی، تحویل دارو توسط دامپزشکی، توزیع شکر برای تغذیه زمستانی توسط شرکت تعاونی زنبورداران و برگزاری کلاس های آموزشی از جمله خدمات جهاد کشاورزی دامغان است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: ۷۰ درصد از ملکه های زنبورعسل اصلاح‌شده کشور به تعداد ۴۰ هزار فروند، در زنبورستان کویر جنوب این شهرستان تولید می‌شود. 

مناطق مهماندوست، طزره، دروار، دیباج، برم، قهاب رستاق مهمترین مناطق پرورش زنبور عسل این شهرستان است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران زنبور عسل دامغان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی زنبور عسل دامغان وزارت جهاد کشاورزی زنبور عسل دامغان اخبار کنکور زنبور عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی ۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان