Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:40:10 GMT

تعیین سفیر تونس در لیبی پس از ۶ سال

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۸۰۲۴

تعیین سفیر تونس در لیبی پس از ۶ سال

رئیس جمهور تونس برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ تاکنون سفیر این کشور در لیبی را تعیین کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه تونسی الشروق ، وزارت خارجه تونس در بیانیه‌ای اسامی روسای جدید مراکز دیپلمات این کشور منتشر کرد که مورد تایید قیس سعید رئیس جمهور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیاینه " الاسعد عجیلی " به عنوان سفیر تونس در پایتخت لیبی تعیین شده‌ است.

وزارت خارجه تونس در بیانیه خود آورده‌ است: تعیین روسای جدید مراکز دیپلمات تونس در خارج از کشور در چارچوب جابجایی سالانه دیپلمات‌های تونسی صورت گرفته‌ است.

بشیر جوینی آخرین سفیر تونس در لیبی بود که ماموریتش در این کشور در سال 2014 پایان یافت. از آن سال به بعد تونس هیچ دیپلماتی را به عنوان سفیر به طرابلس معرفی نکرد.

برکناری غیرمنتظره نماینده تونس در سازمان ملل

به گفته جوینی، سفیر جدید تونس در طرابلس با تحولات لیبی آشناست و از سال گذشته میلادی وزارت خارجه تونس او را مامور انجام تحقیقات درباره مناسبات میان دو کشور کرده است.

به دنبال درگیری‌ها و ناامنی هایی که در سال 2014 در لیبی شدت یافت، تونس سفارت خود را در طرابلس تعطیل کرد و فعالیت دیپلماتیک خود را به سطح کنسولگری کاهش داد. ربوده شدن چند دیپلمات تونسی در لیبی  سبب شد تا تونس در سال 2015 به تمام فعالیت های دیپلماتیک خود در لبیی پایان دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تون س اخبار لیبی تون س اخبار لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل گفته است قرار است یک محموله کمکی این کشور که شامل‌ ۵۳۶ تُن آرد ویتامین‌دار می شود، به شمال افغانستان انتقال داده شود.

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل گفت انتقال این محموله آرد در چهارچوب تحقق سهم اصلی این کشور در نهاد سازمان جهانی غذا (WFP) طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

این کمک در حالی صورت می‌گیرد که با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، اکثریت مردم از گسترش فقر در کشور به‌شدت ابراز نگرانی می‌کنند.

در همین حال، بانک جهانی به‌تازگی گفته است چشم‌انداز اقتصادی افغانستان هنوز نامشخص است و خطر رکود حداقل تا سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

به گفته این بانک، فقدان رشد تولید ناخالص داخلی همراه با کاهش راه‌های تامین مالی خارجی برای مخارج خارج از بودجه، تصویری تاریک از چشم‌انداز اقتصادی کشور ترسیم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا