Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@23:50:34 GMT

۱۲۰ روز بدون وزیر صمت!

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۸۲۴۰

۱۲۰ روز بدون وزیر صمت!

در حالی سال جهش تولید را سپری میکنیم که مهمترین رکن برای موفقیت این شعار، عملکرد مثبت وزارت خانه‌ای است که ۱۲۰ روز بدون وزیر و با سرپرست‌های موقت مدیریت می‌شود و آقای رییس جمهور گویی تصمیم به انتخاب این وزیر ندارد.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، بیش از 4 ماه است که از برکناری رضا رحمانی گذشته و این وزارتخانه هنوز با سرپرست اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که این روزها وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل وضعیت تورمی کالاها یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها به شمار می‌رود اما رئیس‌جمهور تا این لحظه هیچ تصمیمی برای انتخاب وزیر برای این وزارتخانه نگرفته است.

طبق اصل 135 قانون اساسی "رییس‏ جمهور می‌تواند برای وزارتخانه‏‌هایی که‏ وزیر ندارند حداکثر برای مدت‏ سه‏ ماه‏ سرپرست‏ تعیین‏ نماید".

رییس جمهور بعد از برکناری رحمانی از سمت وزیر، مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارتخانه انتخاب کرد که اواخر مرداد ماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت با 140 رای مخالف و 104 رای موافق به «مدرس خیابانی» اعتماد نکردند.

در واقع مسئول اصلی ساماندهی بازار انواع کالاها وزارت خانه ای است که ۴ ماه است وزیر ندارد و هرکس به صورت سلیقه ای بدون هیچ سیاست روشنی در پی انجام امور روزمره این نهاد سیاستگذار صنعتی است.

جعفر سرقینی با توجه به جایگاه و سابقه‌ای که در وزارت صمت دارد و مدت زمان کوتاهی که از دولت برای سر و سامان بخشیدن به موضوع باقی مانده است، یکی از گزینه‌های محتمل برای این جایگاه ارزیابی می‌شد. او هر چند سابقه قابل قبول داشته باشد، اما عملکرد اخیر او کمی شک و شبهه به همراه داشته است.

دراین مدتی که سرقینی سرپرست وزارت صمت بوده است اقدام خاصی از طرف او صورت نگرفته و تغییر روندی را در این وزارت‌خانه شاهد نبودیم، سرقینی در این روز‌ها یا علاقه‌ای به انجام کار ندارد یا به او اجازه‌ای برای انجام فعالیت داده نشده است. مدتی قبل حسن روحانی رئیس جمهور طی نامه‌ای اجازه هر گونه عزل و نصبی را از جعفر سرقینی به عنوان سرپرست وزارت صمت سلب کرد و این می‌تواند مهر تاییدی بر بی‌میلی سرقینی برای فعالیت به عنوان وزیر و دست و بال بسته‌اش در مقابل دولت باشد.

در طول ماه های اخیر قیمت انواع کالاهای مصرفی مردم دست خوش نوسانات متعددی شده است به نحوی که بررسی قیمت ها نشان می دهد تغییرات قیمتی در کالاها از هفتگی به روزانه رسیده است و همین امر نگرانی مردم را در تأمین نیازهای مصرفی خود تشدید کرده است.

جالب اینجاست مسئول اصلی ساماندهی بازار انواع کالاها وزیری است که معلوم نیست چه زمانی قرار است انتخاب شده و بر مسند بنشیند.

نبود مسئول مربوطه وزارت صنعت عاملی شده تا یک برنامه مسنجم برای صنایع آنهم در شرایط فعلی اقتصادی کشور تدوین نشود و همین امر سرگردانی صنایع را بیشتر از گذشته کرده است. نبود مواد اولیه کافی ، افزایش هزینه های تولید باعث شده تا تولید با چنگ و دندان چرخه فعالیت خود را ادامه دهد از آن طرف بازار نیز با غفلت واحدهای نظارتی هر روز مصرف کننده را با رقم های نجومی در انواع کالاها روبه رو می کند.

امروز گله اصلی تولیدکننده نبود یک برنامه روشن آنهم با گذشت 5 ماه از سال 99 است. جالب اینجاست در شرایط کرونا قرار بود برای حمایت از تولیدکننده داخلی تسهیلات هم به آنها پرداخت شود اما متأسفانه این موضوع اجرایی نشده و تولید با سیر افزایش هزینه ها روبه رو شده است.

حالا باید منتظر ماند و دید که رئیس‌جمهور در نهایت چه زمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را معرفی خواهد کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قانون وزیر صنعت کالاها سرپرست انواع کالاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم

سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی از برگزاری انتخابات این فدراسیون در خرداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نصرالله پریچهره در مورد آخرین وضعیت انتخابات این فدراسیون اظهار کرد: هیئت رئیسه جلسه داشت و طبق اساسنامه اواخر خرداد را برای تشکیل مجمع تعیین کرد.

وی افزود: این زمان را به وزارت اعلام کردیم، وزارت‌خانه باید نظر و تایید نهایی را اعلام کند.

پریچهره خاطرنشان کرد: بعد از تایید زمان توسط وزارت ورزش، دعوتنامه حضور در مجمع را به اعضای مجمع ارسال می‌کنیم، به کاندیداها هم اعلام می‌کنیم تا اقدامات خود را انجام دهند. در این حال باید فهرست کاندیداها را هم در اختیار اعضای مجمع قرار دهیم.

سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی تاکید کرد: در زمان نام نویسی از کاندیداها، ١٠ نفر برای ریاست نام نویسی کردند، ملاک همان ثبت نام‌ها است.

منبع: مهر

کد خبر 751346

دیگر خبرها

  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • اداره کل دارو بدون سرپرست/ جایگزین احتمالی پیکانپور کیست؟
  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان