Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز تفاهمنامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با دانشگاه آزاد توسط عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌ها و مرتضی قائمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به منظور توسعه همکاری‌های مشترک و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، توسعه کمی و کیفی خدمات به گروه‌های مخاطب و اتخاذ سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات مؤثر و کارآمد با رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در حوزه‌های مختلف در حوزه فرهنگی، پژوهش و فناوری، عمرانی، آموزشی به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: موضوع این تفاهمنامه شامل همکاری دوجانبه در زمینه ارتقای فرهنگ مطالعه مفید در میان دانشجویان و کارکنان دانشگاه، برگزاری جلسات و نشست‌هایی با محوریت کتاب در دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی و استفاده دانشجویان و کارکنان و اساتید دانشگاه از کتابخانه های عمومی سطح استان  است.

 عاطفه زارعی با بیان اینکه مدت زمان این تفاهم نامه در گام اول سه سال تعریف شده که قابل تمدید است افزود: بر اساس این تفاهمنامه هر دو طرف متعهد می‌شوند که در راه تعامل و همکاری در برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی ماهانه، فصلی و سالانه علمی و پژوهشی، انجام طرح‌های پژوهشی بر اساس نیاز طرفین، همکاری‌های متقابل فرهنگی، اطلاع‌‌رسانی و تبادل اخبار فعالیت‌های مرتبط کاری بین دانشگاه و اداره کل  و انتشار آن از طریق نشریات و رسانه‌های در اختیار طرفین،  برگزاری فعالیت‌های مشترک فرهنگی، ادبی و مسابقات کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید،  تعامل و همکاری در طراحی و برگزاری سمینارها و همایش های کاربردی و مشترک گام بردارند.

وی با بیان اینکه با همکاری دانشگاه آزاد امکان ادامه تحصیل کتابداران و کارشناسان اداره کل  فراهم شده است تصریح کرد: همچنین یکی از اهدف مهم این تفاهم نامه برگزاری برنامه‌های مختلف با محوریت کتاب به صورت مشترک است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان نیز در این نشست اظهار کرد: کتاب بالاترین اعتبار در منابع مختلف علمی را  دارد و هیچ جایگزینی نخواهد داشت.

مرتضی قائمی با بیان اینکه کتاب نقش اساسی در فرهنگسازی جامعه ایفا می‌کند افزود: کتابخانه‌های عمومی به دلیل حضور در جای جای نقاط استان به ویژه روستاها نقش بسیار ارزنده‌ای در حوزه فرهنگی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به روز بودن منابع  کتابخانه‌ها بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: هیچ موسسه‌ای نمی‌تواند به اندازه کتابخانه‌های عمومی در توسعه به ویژه در حوزه فرهنگ تأثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی همدان قطب رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی به حساب می‌آید ادامه داد: در این گروه علمی ظرفیت بسیار بالایی وجود داشته و از هیأت علمی معتبر و برجسته‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همدان آماده هرگونه همکاری در زمینه‌های فرهنگی است تا بتواند وظایف خود را نیز به خوبی انجام دهد.

انتهای پیام/89040/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی دانشگاه آزاد کتاب همدان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان دانشگاه آزاد اسلامی استان کتابخانه های عمومی کتابخانه ها استان همدان کل کتابخانه اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند

به گزارش صدای ایران، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار‌های جداگانه با مقامات و همتان خود در کشور‌های عراق، چین و برزیل دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند