Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظمی سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه قیمت لوازم یدکی به شدت افزایش داشته است، گفت:به دلیل افزایش نرخ ارز، قطعات خودروهای خارجی بیشتر افزایش قیمت را داشته است.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی با بیان اینکه قیمت برخی از لوازم یدکی به صورت هفتگی افزایش پیدا می کند، تشریح کرد:در طول چند هفته گذشته شاهد افزایش ۲ برابری قطعات مهم خودرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیسک و صفحه بیشترین افزایش قیمت را داشته است چرا که اکثر این قطعات وارداتی هستند.

کاظمی با بیان اینکه بیشترین قطعات وارداتی فرانسوی، آلمانی و ژاپنی هستند، بیان کرد: واردات قطعات خودرو آزاد است و با نرخ ارز آزاد آن‌ها را خریداری می‌کنیم. در گذشته ارز نیمایی به واردات قطعات خودرو اختصاص پیدا می کرد که خذف شده است.

او ادامه داد:مشکلی در تامین قطعات مورد نیاز خودرو‌های داخلی وجود ندارد، همچنین این مشکلات برای خودرو‌های چینی به دلیل تداوم مراودات با تجار و تولیدکنندگان این کشور کمتر است، اما عمده مشکلات مربوط به دیگر خودرو‌های خارجی است.

بیشتر بخوانید

بلاتکلیفی خریداران خودرو همچنان ادامه دارد/ خودرو‌های ساینا چه زمانی تحویل متقاضیان داده می‌شود؟

 

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی در قیمت لوازم یدکی خودرو موثر است، گفت: محدودیت فروش تولیدات صنعتی یا محدودیت در تبادلات مالی منجر می‌شود قیمت تمام شده یک جنس وارد شده برای واردکنندگان و فروشندگان بیشتر شود.

به گفته کاظمی تحریم باعث می‌شود واردکنندگان نتوانند قطعات یدکی خودرو را به طور مستقیم از تولیدکنندگان خارجی خریداری کنند، بنابراین پای واسطه‌ها و دلال‌ها وسط می‌آید و هر یک از این مراحل به معنی گران‌تر شدن قیمت تمام شده کالای وارداتی است.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی با تاکید بر اینکه مشکلات موجود در روند اداری ترخیص کالا از گمرک و بوروکراسی اداری موجب می شود لوازم یدکی گران تر به دست مصرف کننده برسد، گفت:نهاد‌های بالا باید دستی فکری به حال این رویه کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لوازم یدکی خودرو صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی

طی یک ماه گذشته ارقام متفاوتی از خودرو‌های وارداتی دپو شده در گمرکات کشور و مناطق آزاد منتشر شده است؛ به طوری که وزیر صمت خودرو‌های متوقف مانده در گمرکات را ۵۰ هزار دستگاه اعلام کرده، این در شرایطی است که معاون وی و رییس سازمان توسعه تجارت مدعی است، ۱۳ هزار خودروی وارداتی دپو شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، با این حال احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، ماه گذشته اعلام کرد ۲۰هزار دستگاه خودرو در آستانه ورود به گمرکات کشور قرار دارند.

از بین سه عدد اعلام شده در مورد تعداد خودرو‌های دپویی در گمرکات کشور، مشخص نیست کدام مسوول دولتی، گاف داده است چرا که این ارقام هیچ کدام با یکدیگر سنخیتی ندارند.

۵۰هزار، ۱۳هزار یا ۲۰ هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور دپو شده است؟

اعلام این ارقام این سوال را مطرح می‌کند که اصولات چه ضرورتی در دپوی وارداتی‌ها وجود دارد و با توجه به واردات قطره چکانی که رانت عظیمی را در بازار شکل داده چرا خودرو‌ها باید در گمرکات دپو شوند؟

واردات خودرو از سال ۱۴۰۱ همراه با ثبت نام از متقاضیان این نوع خودرو‌ها کلید خورد این در شرایطی است که آیین نامه ثانویه آن نیز در دی ماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

بنابر وعده سیاستگذار قرار بر واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۲ بود حال آنکه اخبار از واردات بیش از ۱۱ هزار محصولات خبر می‌دهند.

با این حال اخبار متعددی از خودرو‌های موجود در گمرکات و یا روی کشتی و یا در کشور مبدا شنیده می‌شود.

اخباری متناقص و متفاوت که در عمل تنها اعتماد متقاضیان را به وعده سیاستگذار کمرنگ کرده است.

دیگر خبرها

  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو