Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@02:52:20 GMT

خریداری 14 هزار تن گندم از کشاورزان تربت حیدریه

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۹۳۳۲

خریداری 14 هزار تن گندم از کشاورزان تربت حیدریه

شیبانی گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بیش از 14 هزار تن مازاد بر مصرف کشاورزان توسط مراکز خرید، در جلگه رخ تربت حیدریه خریداری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی شیبانی، مدیر جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ از خرید 14هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این منطقه خبر داد و اظهار داشت: این میزان گندم به سیلوهای تربت حیدریه، رباط سنگ و مشهد انتقال و ذخیره سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اراضی زیر کشت گندم در بخش رخ بیان داشت: بیش از 10 هزار و 950 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه در سال زراعی جاری زیر کشت گندم آبی و دیم قرارگرفته که از این سطح 3هزار و 850 هکتار به صورت آبی و مابقی نیز به صورت دیم کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رخ خاطر نشان کرد: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان منطقه رخ توسط مراکز خرید بخش خصوصی و دولتی با درصد سن زدگی نزدیک به صفر و به صورت تضمینی انجام شده است.

وی ابراز داشت: این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10‌‌ درصد رشد داشته و علت این رشد بارش های مناسب سال جاری بود.

شیبانی به ارقام کشت شده گندم اشاره کرد و گفت: مهمترین ارقام کشت شده، در مزارع بخش رخ پیشگام، میهن، حیدری، سیروان، امید، مهرگان، سرداری آدز2 و کوهدشت به صورت آبی و دیم کشت شده اند.

وی گفت: متوسط برداشت محصول گندم امسال از هر هکتار آبی 5 تن و از هر هکتار دیم به صورت متوسط یک تن گندم برداشت شد.

شیبانی ادامه داد: برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان سه مرکز خرید در رباط سنگ، نسر و سلطان آباد در منطقه رخ این کار را انجام می دهند.

وی قیمت هر کیلو گندم معمولی را 25 هزار ریال و گندم دیم را 27 هزار ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تربت حیدریه کشت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد

اصغر باباخانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از هفته‌های گذشته برداشت گندم در شهرهای جنوبی استان ایلام شامل دهلران، مهران و آبدانان آغاز شده و تاکنون ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شده است.

وی گفت: این میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چهار برابری داشته است.

باباخانی افزود: با توجه به باز شدن سامانه پرداخت، اسامی کشاورزانی که گندم خود را تحویل داده‌اند برای دریافت وجه به بانک عامل معرفی شده است.

کد خبر 6094169

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان