Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیونر اتحادیه اروپا در مدیریت بحران‌ها، یش از آغاز مرحله دوم حمایت‌های مالی به لبنان؛ خواهان تشکیل هرچه سریعتر دولتی معتبر در این کشور شد.

به گزارش ایسنا،  یانیس لنارچیچ، کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور مدیریت بحران‌ها اعلام کرد که اتحادیه اروپا ۶۴ میلیون یورو (۷۹ میلیون دلار) را برای رفع نیازهای فوری بعد از انفجار ویرانگر در بندر اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دور بعدی از حمایت‌های مالی برای بازسازی‌ها خواهد بود، نسبت به این امر هشدار داد که باید در کنار هم برای اصلاحات تلاش کرد، چراکه جامعه بین المللی آماده حمایت از اقداماتی نیست که "به فروپاشی مالی و بحران اقتصادی" می‌انجامد.

وی بعد از ورود به لبنان با یک هواپیمای حامل کمک‌های انسانی گفت: ما نیازمند دولت معتبری هستیم که مورد اعتماد لبنانی‌ها باشد و این دولت برای راهبری کشور در مسیر درست مصمم باشد.

این مقام اتحادیه اروپا تصریح کرد: طبقه سیاسی در لبنان باید آنچه را که مردم می‌خواهند، ارائه دهد و این چیزی است که جامعه بین الملل از این دولت انتظار دارد. من از حکمرانی سخن می‌گویم نه فقط از اصلاحات اقتصادی. باید تغییری در روشی که این کشور با آن اداره می‌شود، حاصل شود.

وی ادامه داد: دستیابی به توافق با صندوق بین المللی پول باید اولویت زودهنگام دولت آتی باشد.

او در مورد حزب الله گفت: این یک واقعیت در لبنان است. دوست داریم که شاهد باشیم تمامی طبقات سیاسی لبنان در پشت این ماموریت یکپارچه شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا لبنان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله لبنان | رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود