Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:10:59 GMT

آشنایی با طراحی سایت در تهران و مراحل طراحی سایت

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۹۸۲۷

آشنایی با طراحی سایت در تهران و مراحل طراحی سایت

طراحی سایت در تهران مهارتی برای ساختن و راه اندازی یک صفحه وب می باشد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام گروه مهندسی افق نتورک، وبسایت را می توان برای ارائه انواع خدمات عرضه محصول، معرفی و یا اطلاع رسانی و... به کار گرفت.

کسی که برای نخستین بار نام خود را به عنوان سازنده ی صفحه ی وب ثبت کرد، تیم برنزلی بود که در سال ۱۹۹۱ اولین وب سایتش را با استفاده از ابر متن و پیوندی برای پست الکترونیک ساخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا وبسایت ها را با کد های HTML، مخفف عبارت Hyper Text Markup به معنای زبان نشانه گذاری فوق متن، می نوشتند. این زبان، یک زبان نشانه گذاری است که ساختار ساده ای در صفحات وب به وجود می آورد که شامل سرتیترها و پاراگراف و پیوند به آدرس دیگر توسط ابرپیوند می باشد.

پس از مدتی با پیشرفت وب گاه ها و هنر طراحی، طراحی سایت در تهران با زبان نشانه گذاری HTML پیچیدگی بیشتری یافت و البته منعطف تر شد. در این زمان الگوهای آبشاری یا همان CSS به وجود آمدند و به عنوان زبان کمکی به کار گرفته شدند.

طراحی سایت آموزشی و یا هر وبسایت دیگر دارای چهار مرحله اصلی می باشد که ما در ادامه ی این نوشتار به توضیح هر مرحله می پردازیم. اولین مرحله طراحی وایرفریم می باشد.

در این مرحله با توجه به آنچه نیاز مشتری است باید نمای کلی را طراحی و جایگاه المان ها را تعیین کرد که در اصطلاح به این مرحله، طراحی وایرفریم می گویند.

مرحله دوم از طراحی سایت در تهران، طراحی گرافیک سایت می باشد. زمانی که جایگاه و چیدمان المان ها مشخص شد با استفاده از مجموعه ای از نرم افزارهای ویژه ی این کار به زیبا ساختن محیط و صفحه ساخته شده پرداخته می شود. در این مرحله کارهای مربوط به رنگ بخشیدن به سایت انجام می شود.

مرحله ی بعد کدزدن و برنامه نویسی است. در این مرحله نیز کارها با توجه به نیاز مشتری انجام می شود که می توان از وردپرس که سیستم مدیریت محتوا است استفاده کرد و یا فریم ورک اختصاصی را از ابتدا تا انتها برنامه نویسی کرد که انتخاب آن به هزینه ها و نیازی است که مشتری دارد.

مرحله ی آخر طراحی سایت در تهران راه اندازی سایت می باشد. برای این مرحله سایت ساخته شده را به طور کامل در بستر اینترنت راه اندازی کرده تا از هر نقطه ای قابل دسترسی باشد.

این مرحله پس از خریدن هاست و دامنه مناسب، سایت را پیکربندی و راه اندازی می شود. البته از بین همه ی مراحل گفته شده از طراحی سایت وظیفه ی یک طراح به اینکه مسئولیت کدام بخش را بر عهده گرفته است بستگی دارد. برای طراحی حرفه ای سایت به دو شخص یا تیم، یک تیم برای فرانت اند و یک تیم برای بک اند، نیاز است.

تیم فرانت اند( front-end) به شکل ظاهری سایت و سمت کاربر و آنچه که در ورود به یک صفحه وب آن را مشاهده می کنیم می پردازد و تیم بک اند(back-end) موارد مربوط به کدهای سمت سرور و قسمت مدیریت سایت را انجام می دهند.

هر کدام از این تیم های گفته شده دارای وظایفی هستند که باید به درستی انجام شود تا آنچه دلخواه است به دست آید. در ادامه به وظایف هر یک از تیم ها پرداخته می شود.

وظایف طراح فرانت اند و بک اند در طراحی سایت در تهران

در طراحی سایت در تهران آنچه وظیفه یک فرانت اند (frontend) کار است مربوط به بخش ظاهری می شود تمام آنچه که مورد مشاهده ی افراد قرار می گیرد. در واقع آنچه که در ورود به سایت مشاهده می کنید توسط متخصص فرانت اند (frontend) انجام شده است.

برای این کار  زبان هایHTML, CSS, JAVASCRIPT  به کار گرفته می شوند و لازم است توسعه دهنده تسلط کافی به آن ها داشته باشد. قبل از توضیح وظایف بک اند (backend) کار لازم است توضیح کوتاهی درباره ی بک اند (backend) داشته باشیم: در واقع تمام کدهایی که سمت سرور هستند و برای دیگران قابل مشاهده نمی باشند بک اند (backend) سایت را تشکیل می دهند.

کد نویسی ساختار سایت بر عهده ی این تیم می باشد. برای برنامه نویسی بک اند (backend) سایت، از زبان های ASP, PHP, Python  استفاده می کنند.

برای طراحی سایت در تهران به ابزار هایی  نیاز است. اولین ابزار داشتن یک کامپیوتر قدرتمند است تا بتواند نرم افزارهای گرافیکی و کد نویسی را اجرا کند و دچار مشکل و هنگ نشود.

با توجه به مراحل مختلف انجام کار ابزار و برنامه های طراحی وب مختلف و متفاوت است. اما از اصلی ترین آن ها زبان های برنامه نویسی و فریم ورک های آن است. در ادامه برای اینکه بدانید سایت ها چند نوع دارند و کدام نوع از سایت ها برای کار شما مناسب است، با ما همراه باشید.

در سایتی از نوع استاتیک طراح تنها به قسمت فرانت اند (frontend) می پردازد در این وبسایت ها یک فایل برای هر صفحه ذخیره می شود. این وبسایت ها به صورت دستی و همچین توسط برخی سایت ها به صورت خودکار ایجاد می شوند. سایت های استاتیک برای زمانی مناسب هستند که محتوا در آن هر چند سال تغییر می کند.

در طراحی سایت در تهران می توان سایت ها را به صورت داینامیک نیز طراحی کرد. سایت های داینامیک دارای پیچیدگی بیشتری هستند زیرا از پویایی برخوردارند. در این گونه از سایت ها بک اند (backend) کار، این وظیفه را برای پویا سازی بر عهده دارد.

در سایت های پویا می توان هر لحظه محتوای جدید در سایت منتشر کرد. همچنین شما می توانید این کار را به طراحی سایت در کرج بسپارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طراحی سایت در تهران طراحی سایت در کرج طراحی سایت در تهران برنامه نویسی راه اندازی فرانت اند سایت ها بک اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوب آهن جبران كرد، جنگ نيمه نهايى ادامه دارد

به گزارش "ورزش سه"، دومین دیدار مرحله نیمه نهایی از بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بین تیم‌های طبیعت تهران و ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

ذوب آهن اصفهان در این بازی با نتیجه 68 بر 64 موفق به کسب پيروزى شد تا سری 1 – 1 برابر شود.

آرن داوودی با 8 امتیاز، 2 ریباند، 10 پاس گل و کارایی 17 بهترین بازیکن این دیدار بود.

درحالى كه تيم فيناليست مى بايست سرى نيمه نهايى را با سه برد به پايان برساند، فعلا ماراتن بين شاگردان حاتمى و شاهين طبع ادامه خواهد داشت.

تیم‌های شهرداری گرگان و مهرام تهران نیز در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر در حال رقابت هستند و سری این بازی‌ها 2 بر صفر به سود تیم شهرداری گرگان است.

دیگر خبرها

  • پیروزی بلندقامتان ذوب آهن در گام دوم
  • ذوب آهن جبران كرد، جنگ نيمه نهايى ادامه دارد
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • توقیف محموله مرغ زنده در تالش
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان تهران تشریح شد
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • بازتاب پیروزی سپاهان در جام حذفی توسط سایت پرتغالی