Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@20:52:30 GMT

تحدید اختیارات شورا از نوبرهای دولت دوازدهم است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۹۹۲۴

تحدید اختیارات شورا از نوبرهای دولت دوازدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، ایراد فرماندار تهران و هیأت تطبیق به نامگذاری معابر آخرین موضوعی بود که در جلسه دویست و سی و ششم شورای شهر تهران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سه مورد از نامگذاری های معابر از سوی فرمانداری تهران مورد اشکال فرار گرفته است، گفت: در ۲۰ سال گذشته تمام مصوبات شورای شهر در رابطه با نامگذاری جهت اطلاع به کمیسیون تطبیق ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و هیچ گاه با چنین واکنشی مواجه نشده است.

وی با بیان اینکه ورود و اظهار نظر در این مساله، حوزه ورود قانونی این هیئت نیست ابراز داشت: اینکه اعلام شود این مصوبه بر خلاف مصوبات بالادستی است هم مورد انتقاد اعضای شورای شهر است. چراکه نمایندگان مردم این حق را دارند برای معابر شهر نامگذاری کنند.

حق شناس افزود: اینکه هیئت تطبیق به خودش اجازه می‌دهد به سمت تحدید اختیارات شورا برود از نوبرهای این دولت است. و این رویکرد مورد پذیرش شورا نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شهرداری تهران ابراز داشت: گفته می‌شود اعظم طالقانی و مهدی بازرگان از شخصیت‌های طراز انقلاب نیستند و این اظهارات از عجایب است. این دو در مبارزات قبل انقلاب سالیان سال زندانی بودند.

وی با بیان اینکه اعظم طالقانی در زمان ستمشاهی محکوم به حبس تا پایان بوده و همچنین سمت دبیری کلی یک حزب را برعهده داشته است ابراز داشت: لازم فرماندار با یک سرچ اینترنتی اطلاعات لازم را درباره سوابق درخشان این دو چهره اول انقلاب کسب کنند.

حجت نظری در تذکری به از هیأت رئیسه انتقاد کرد که چرا این مصوبات را برای هیئت تطبیق ارسال می‌کند.

شهربانو امانی هم در دفاع از رویه نامگذاری های شورای شهر گفت: از نظر قانونی هیأت تطبیق اجازه ورود نداشته و سالیان سال پیش باید نام نامی مثل مهندس مهدی بازرگان نه در تهران که در دیگر شهرها هم بر روی معابر گذاشته می‌شد.

وی افزود: برخی نمی‌خواهند کشور ایران برای همه ایران باشد. می‌گویند کسی بازرگان و طالقانی را نمی‌شناسند، در حالی که این دو سال‌ها در زندان‌های ستمشاهی مقاومت کردند تا آنها حالا به مقام و منصب برسند.

در نهایت پیشنهاد کمیسیون فرهنگی نسبت به اینکه استدلال هیئت تطبیق وارد نیست به رأی گذاشته شد و با ۱۴ موافق به تصویب رسید.

کد خبر 5022905 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدجواد حق شناس نامگذاری معابر مهدی بازرگان شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا آغاز سال تحصیلی سال تحصیلی جدید قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی وضعیت راهها متروی تهران کمیته امداد امام خمینی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازگشایی مدارس ترافیک شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران مروز در جعفر شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در سخنانی به ممانعت از حضور او در شهرداری منطقه 17 اشاره کرد و در ادامه مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران نسبت به صحبت‌های ارائه شده از سوی جعفر شربیانی انتقاد کرد و گفت: این صحبت‌ها شبیه به یک بیانیه سیاسی بود.

اقراریان: آقای زاکانی شهردار تهران در صحن شورا حضور و پاسخ بدهد

مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز در واکنش به صحبت‌های باقری گفت: اصلا باید آقای زاکانی شهردار تهران در صحن شورا حضور و پاسخ بدهد.

در ادامه مجید باقری پشت تریبون قرار گرفت و گفت: فکر نمی‌کنم که به خاطر اتفاق دیروز بیانیه سیاسی خوانده شود. شهرداران مناطق در ساختار سازمانی به انجام ماموریت‌های پرتعداد ملزم شده‌اند و در سال جاری نیز با توجه به بودجه مصوب شورای شهر تهران مشغله و وظایف زیادی برای آنها پیش‌بینی شده است. شهرداران مناطق رکن ارتباط با مردم در محلات و مناطق هستند و در کنار این موارد باید پاسخگوی شورا باشند و اتفاق روز گذشته در کلان یک لجبازی بوده است و بس!

باقری ادامه داد: در طی این مدت از عمر مدیریت شهری بارها و بارها اعضای شورای شهر تهران بازدیدهایی را از مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها داشته‌اند اما هیچ مشکلی وجود نداشته همانطور که گفته شد اتفاق روز گذشته یک لجبازی بوده است.

انتقاد امانی به سخنان باقری؛ بنده نیز دوبار به منطقه 17 رفتم و آقای سیفی شهردار منطقه حضور نداشت

در ادامه جلسه، ناصر امانی در انتقاد به صحبت‌های باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران گفت: بنده نیز دوبار به منطقه 17 رفتم و آقای سیفی شهردار منطقه حضور نداشته است.

مهدی اقراریان نیز پشت تریبون قرار گرفت و گفت: این موارد عنوان شده از سوی آقای باقری دروغ است. همانطور که گفته شد باید آقای زاکانی در صحن شورا حاضر و پاسخگو باشد.

بنا نیست هر زمانی که دوستان بخواهند در مناطق حضور پیدا کنند شهرداران نیز حضور داشته باشند

مجید باقری؛ معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران نیز در ادامه جلسه به صحبت‌های خود ادامه داد و گفت: زمان شلوغ‌کاری گذشته است و در واقع اینگونه بازدیدها از یک هفته قبل با شهرداران مناطق هماهنگی‌ها انجام می‌شود و همانطور که گفته شد در این مدت نیز مشکلی وجود نداشته است.

باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در ادامه گفت: در ارتباط با دیدار آقای شربیانی با مردم منطقه 17 در ساختمان شهرداری منطقه 17 شهردار منطقه خواهش کرد که زمان ملاقات را به روز دیگری موکول کنند اما این اتفاق نیفتاد و آقای شربیانی روز گذشته در منطقه 17 حضور پیدا کرد؛ بنای ما در شهرداری بر اساس قانون و احترام متقابل است و در این مدت نیز رفتار خارج از عرف و شنیعی با اعضای شورای شهر تهران نشده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران با طرح این پرسش که چرا آقای شربیانی با حضور در شهرداری منطقه 17، رئیس اداره شهرسازی معزول شده را مجددا مشغول به کار می‌کند، گفت: شهردار منطقه 17 رئیس اداره شهرسازی خود را پیش از این عزل کرده بود اما آقای شربیانی در اقدامی مجددا این رئیس را مجددا مشغول به کار کرده است آیا این دخالت آشکار در کار اجرا نیست؟ روز گذشته تنها یک مورد استثنا بوده و قاعده کاری ما در شهرداری نبوده است و اینکه عنوان می‌شود شهرداری تهران نظارت‌گریز است به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی ادامه داد: مناطق در راستای وظایف نظارتی شورا توجیه هستند، البته بنا نیست هر زمانی که دوستان بخواهند در مناطق حضور پیدا کنند شهرداران نیز حضور داشته باشند و نیاز به هماهنگی در این بخش وجود دارد چرا که آنها نیز بنا به وظایف و ماموریت‌ها باید به کارهای خود برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا