Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که  بر اساس بررسی‌های میدانی متاسفانه خبر گرفتن بیعانه برخی از داروخانه‌های صومعه‌سرا برای رزرو واکسن آنفلوآنزا صحت دارد، گفت: گرفتن هر گونه وجه برای رزرو یا ارائه واکسن آنفلوآنزا یا هر داروی دیگری تخلف است و قطعا با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریار دبیریان با بیان این که هیچ داروخانه‌ای حق دریافت بیعانه در قبال رزرو دارو و یا واکسن آنفلوآنزا را ندارد، افزود: مردم در صورت مشاهده تخلف می‌توانند موضوع را گزارش دهند و قطعا با مدیران داروخانه های متخلف بدون اغماض برخورد می شود.

وی با اشاره به این که برخی از سودجویان در صدد تشویش اذهان عمومی برای هجوم به داروخانه‌ها برای دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند، ادامه داد: واکسن آنفلوآنزا نمی‌تواند فرد را در مقابل ویروس کرونا مصون نگه دارد.

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: این تصور که با تزریق واکسن آنفلوآنزا می‌توان بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از خطر ابتلا به کرونا در امان ماند اشتباه است و مردم باید همچنان برای مقابله با ویروس کرونا، دستورالعمل‌های بهداشتی را که همان استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و پرهیز از ترددهای غیر ضروری است رعایت کنند.

دبیریان بیان کرد: البته تزریق واکسن آنفلوآنزا برای برخی از افراد و گروه‌های پر خطر برای ایمن‌سازی بیشتر بدن توصیه می‌شود.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: ثبت‌نام متقاضیان دریافت واکسن آنفلوآنزا یا پیش فروش واکسن از سوی داروخانه تخلف است و بازرسان در اسرع وقت به این تخلف رسیدگی می‌کنند و برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف، موضوع را در اسرع وقت به سامانه ۱۹۰ یا شماره تلفن۶ - ۳۳۶۲۱۴۲۳  داخلی ۱۳۸ معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.

کد خبر 548885 برچسب‌ها استان گیلان دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان دارو واکسن آنفلوآنزا داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر انقلاب

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899059

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • ببینید | ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر انقلاب
  • افرایش دو برابری داروخانه‌ها در خوی