Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@10:48:13 GMT

از ابتدای سال جاری تا کنون 6044 تن کره وارد شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۰۵۴۱

از ابتدای سال جاری تا کنون 6044 تن کره وارد شد

ایران اکونومیست- بازار کره این روزها در شرایطی تحت تاثیر واردات و تامین ارز قرار دارد که در سال جاری تاکنون بیش از ۳۲ میلیون دلار کره وارد شده است.

طی روزهای گذشته بازار کره با حواشی همراه بود. اخباری درباره سهمیه‌بندی شدن آن یا افزایش قیمت که از این حکایت داشت هر بسته ۱۰۰ گرمی تا ۸۰۰۰ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره از اقلامی بود که جزو کالاهای اساسی دسته بندی شده و همواره ارز دولتی دریافت می‌کرد، محصولی وارداتی که در سال جاری و بعد از محدود شدن لیست کالاهای اساسی برای دریافت ارز ۴۲۰۰ تومان به همراه تعداد زیادی از کالاهای دیگر از جمع ارز ۴۲۰۰ کنار رفت و در حال حاضر با ارز سامانه نیما تامین ارز می‌شود که نرخ آن به بیش از ۲۰ هزار تومان می‌رسد.
پیگیری وضعیت واردات کره با توجه به نیاز بازار از گمرک ایران با اعلام آمار واردات این کالا از سوی لطیفی- سخنگوی گمرک - همراه بود.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تا نهم شهریورماه ۶۰۴۴ تن کره وارد ایران شده است.
به گفته سخنگوی گمرک، ارزش کره وارداتی در حدود پنج ماهه اول امسال به ۳۲ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۰۳ دلار می‌رسد.
این در حالی است که طبق اعلام انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در سال ۱۳۹۷ و ابتدای سال گذشته حدود ۴۵ هزار تن کره با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد شده بود که همچنان در حال توزیع آن هستند.
بیش از این‌که واردات کره محدود شده باشد، مشکل اصلی در افزایش قیمت آن به همین حذف ارز ۴۲۰۰ و افزایش نرخ ارزی آن به نیمایی برمی‌گردد و آن طور که انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اعلام کرده‌اند تعداد زیادی از کارخانه‌ها در چند ماه گذشته به دلیل عدم تامین کره وارداتی و عدم تخصیص ارز جدید به آنها تعطیل شده‌اند.
حذف ارز از کره ظاهرا در اردیبهشت‌ماه به همراه چند قلم دیگر کالای اساسی اتفاق افتاده و در حال حاضر از لیست ۲۵ تایی کالای اساسی مشمول، فقط پنج کالا ارز ۴۲۰۰ تومان دریافت می‌کند که ذرت، دانه‌های روغنی، روغن خام، سویا و جو را شامل می‌شود.   ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره وارد سال جاری ارز ۴۲۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل آبفای استان ایلام، اظهار کرد: آب و فاضلاب یکی از مهم‌ترین خدمات زیرساختی در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش‌های انجام شده، هنوز فاصله زیادی با نقطه مطلوب در زمینه زیرساخت‌های آب و فاضلاب در استان داریم، گفت: شبکه آب و فاضلاب استان در حوزه زیرساختی و توزیع، دچار فرسودگی است به طوری که علاوه بر هدررفت آب، خدمات‌رسانی را در فصل گرما با مشکل مواجه می‌کند.

محمدی با اشاره به تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آب و فاضلاب استان در راستای رفع مشکلات و توسعه خدمات، افزود: پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر , طراحی و در حال اجرا است که امید می‌رود با تزریق به موقع اعتبارات، شاهد افتتاح پیش از موعد این طرح‌ها، در راستای ارائه خدمات بهتر به هم استانی‌های ایلامی باشیم.

وی در خصوص پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی، گفت: این پروژه با حدود ۱۱ سال قدمت هنوز به بهره برداری نرسیده است، اقدامات خوبی از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و احداث مخازن انجام شده و با تکمیل تصفیه خانه آب و اختصاص اعتبار در سال جاری، امسال شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص پروژه‌های جهاد آبرسانی، یادآور شد: در سال جاری در قالب این پروژه، آبرسانی به ۶۹ روستا تعریف شده که از این تعداد تا کنون، آبرسانی به ۴ روستا تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و با اجرای کامل این پروژه، مشکل کم آبی یا تنش آبی روستا‌ها مرتفع خواهد شد.

 محمد سبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز در این مراسم، گفت: کارهای خوبی در حوزه تامین آب در استان انجام شده است اما مشکلاتی در شبکه های فرسوده زیرساختی شبکه‌های آب و فاضلاب در استان به ویژه در شهر ایلام وجود دارد که نیازمند تامین اعتبارات است.

 معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم، گفت: قبول مسئولیت در شرکت‌های آب و فاضلاب یک نوع ایثار است.

وی افزود: موفقیت جز با تلاش، کوشش، همکاری و همیاری همه نیروها حاصل نمی شود که می‌طلبد اقداماتی از قبیل هوشمندسازی شبکه. کاهش آب بدون درآمد در شهرها و مخصوصا در روستاها، پهنه بندی و زون بندی، نشت یابی شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب، سرلوحه برنامه های استان قرار گیرد.

در پایان این مراسم از خدمات پرویز ناصری مدیرعامل سابق آبفای استان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران