Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دولت پرو، کشوری که از بزرگترین صادرکنندگان جهانی فلزات است اعلام کرده این کشور شاهد افت شدید تولید مس، طلا و روی خود در نیمه نخست سال جاری در اثر محدودیت‌های به اجرا درآمده برای مهار ویروس کرونای جدید بوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه؛ دومین تولیدکننده بزرگ مس جهان گفت تولید این فلز سرخ در شش ماهه نخست سال 20.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد نسبت به تولید دوره مشابه 2019 کاهش یافت. وزارت انرژی و معادن این کشور در بیانیه ای گفت تولید طلا و روی نیز در همین دوره، به ترتیب، 34.7 درصد و 23.7 درصد نسبت به نیمه نخست سال گذشته سقوط کرد.
دولت پرو در اواسط ماه مارس فرمان یک قرنطینه با محدودیت هایی خاص برای فعالیت های معدنکاری را صادر کرد. این صنعت، از محرکه های اقتصادی اصلی این کشور واقع در دامنه های آند، شروع به عادی سازی عملیاتش در ماه می کرد. وزارت معادن خبر از تولید 180.792 تن مس در ماه ژوئن داد، که 40.8 درصد از تولید ماه پیش از آن بیشتر بود چون معادن تولیدشان را از سر گرفتند. در ژوئن، تولید طلا با افزایش 49.7 درصدی در مقایسه با ماه می به 5.877.891 گرم رسید، درحالی که تولید روی 313.6 درصد رشد کرد و به 119.174 تن افزایش یافت. فرآورده های معدنی 60 درصد از صادرات پرو را تشکیل می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نخست سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر برنامه ریزی انجام شده طرح سه روزه ویژه مقابله با سرقت مغازه در استان بوشهر با بهره گیری از ظرفیت دوایر تجسس و پلیس آگاهی اجرا که تلاش پلیس استان منجر به شناسایی و دستگیری ۹ نفر سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت مغازه با استرداد اموال سرقتی مکشوفه به افراد مالباخته شد.

وی افزود: معدل کشف سرقت مغازه استان بوشهر در سال جاری میزان ۸۰ درصد به دست آمده، و افزایش ۶۰ درصدی کشفیات این سرقت مهم در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل منجر به کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت مغازه در سال جاری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر به نقش مؤثر مردم در رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی و همراهی و همکاری با پلیس در کسب این موفقیت اشاره و تاکید کرد: نصب تجهیزات مراقبتی الکترونیکی و تقویت حفاظت فیزیکی مناسب این اماکن در کنار ایجاد اشتغال و کارآفرینی و از همه مهم‌تر پیشگیری و درمان به موقع مصرف کنندگان مواد مخدر می‌تواند در کاهش بیشتر وقوع این سرقت مؤثر باشد.

کد خبر 6091500

دیگر خبرها

  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • طبیعت مچ ذوب‌آهن را خواباند
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی