Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@16:29:26 GMT

هویت مستقل حوزه علمیه خواهران نمایان شود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۱۱۸۴

هویت مستقل حوزه علمیه خواهران نمایان شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور ظهر یکشنبه در نشست مجازی با مدیران و سرپرستان مدارس علمیه و مراکز تخصصی خواهران سراسر کشور با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ مدرسه علیه خواهران در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، افزود: حوزه علمیه خواهران تلاش کرده تا برای رسیدن به اهداف تعیین شده کاستی‌ها را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مدرسه محوری را از اهدافی دانست که در دو سال اخیر در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به صورت جدی پیگیری شده است و افزود: در مدرسه محوری ارکانی مختلف داریم که می‌توانند نقش آفرینی کنند و مدیر و استاد از جمله این افراد هستند.

وی با بیان اینکه به منظور تحقق شعار مدرسه محوری تلاش کردیم تا تمرکز اصلی فعالیت‌ها و حتی‌ها تقسیم بودجه با مدارس علمیه باشد، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی باید در خود مدرسه انجام شود و مدرسه محوری در حوزه علمیه خواهران به عنوان شعار اصلی در اولویت قرار گرفته است.

حجت الاسلام بهجت پور با تاکید بر ضرورت هویت بخشی حوزه‌های علمیه خواهران و همچنین استقلال حوزه در همه عرصه‌ها از جمله اقتصادی، آموزش و تربیت، افزود: باید هویت مستقل حوزه‌های علمیه خواهران نمایان شود و برای تحقق این مسئله مهم باید آسیب‌ها را شناسایی و برطرف کنیم و به سمت حوزه بالنده حرکت کنیم.

وی با اشاره به ضرورت دانش‌بنیان شدن حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تلاش کردیم تا استانداردهای علمی در حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد شود تا یک مرکز علمی با نشاط داشته باشیم.

حجت الاسلام بهجت پور افزود: یکی دیگر از مسائل مورد تأکید در حوزه‌های علمیه خواهران، جایگاه بانوان طلبه در نظام علمی، مدیریت، کارشناسی، تصمیم‌گیری و سازی بوده است.

کد خبر 5022966

منبع: مهر

کلیدواژه: مدارس علمیه حوزه علمیه خواهران مدیر حوزه علمیه خواهران ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس محرم 99 بوشهر آمار کرونا گرگان شهرکرد انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی کرمانشاه توهین به پیامبر انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم شیوع کرونا حوزه های علمیه خواهران مدرسه محوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام علیرضا رضوی در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) ماکو برگزار شد، اظهار داشت: علت اینکه روز شهادت شهید مطهری (ره) را به‌عنوان روز معلم نامگذاری کردند این است که کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت هستند، باید مثل شهید مطهری مطالب شان مفید، به روز، همه فهم و مورد نیاز جامعه باشد و در جهت تربیت انسان‌ها حرکت کنند.   وی ادامه داد: نوع رفتار و زندگی شهید مطهری الگویی برای همه معلمین و اساتید علمی جامعه اسلامی ایران است و یکی از خصوصیات بارز این استاد حوزه این بود که نسبت به چیزی که احساس مسئولیت می‌کرد تا عمق مسئله می‌رفت، چون آن را تکلیف خود می‌دانست و بازتاب آن هرچی بود باید آن مسئله را حل و یا انجام می‌داد و به بیان دیگر در این مورد احساس تکلیف می‌کرد.   مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: هنگامی که به نوار‌های صوتی شهید مطهری گوش می‌کنیم صراحت لهجه و سخن گفتن با عشق و شوق در کلام او موج می‌زند.   وی یادآور شد: استاد مطهری حتی برای کودکان، دین و مسائل دینی را با زبان کودکانه در کتابی در قالب کتاب داستان راستان بیان نموده و مسائل اعتقادی را برای اهل فن و دانشمندان عمیق بیان می‌کرد و لذا عمل به تکلیف از مهم‌ترین مولفه‌های شهید مطهری بود.   حجت الاسلام رضوی خاطرنشان کرد: عمده احساس تکلیف همان روحیه‌ای است که در تک تک افرادی که پا به این عرصه می‌گذارند وجود داشته باشد و در مقابل تمامی بی‌مهری‌ها ثابت قدم باشند، مرحوم علامه جعفری نیز تأکید داشت که «مهم‌ترین بلای بشریت احساس بی‌مسئولیتی است».   وی تأکید کرد: باید به طلبه بودن خودمان افتخار کنیم و اگر طلبه احساس افتخار نکند، ناامید می‌شود و روحیه طلبگی خود را می‌بازد و دیگر هم احساس تکلیف نخواهد کرد.   وی یادآور شد: انسانی که احساس مسئولیت بکند در برابر مشکلات مقاومت می‌کند، همچنین اگر طلبه مسائل مربوط به امور تربیتی را رعایت کند و نسبت به این مسئله مهم دقیق‌تر باشد، با اینکه شاید جواب آن دیر بازده باشد، اما نتیجه‌ای بهتر و تؤام با موفقیت را به دست خواهد آورد.   مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان کرد: خداوند تبارک وتعالی در قرآن کریم می‌فرمایند؛ «إنَّ رَحمَةَ اللهِ قَریبٌ مِنَ المُسلِمین» این آیه به ما امر می‌دهد که اگر تقوا پیشه کنیم و صبرکنیم، قریب محسنین خواهیم بود و اگر بخواهیم که وارد رحمت الهی بشویم باید دلشکسته باشیم.   در پایان این مراسم از طلاب برگزیده و اساتید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) ماکو تجلیل و حکم مدیریت خانم محمدی در این مدرسه علمیه به وی اعطا شد.

دیگر خبرها

  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم