Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@15:20:12 GMT

سقوط ۵ هزار و ۵۶۸ واحدی شاخص بورس

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۱۲۰۰

سقوط ۵ هزار و ۵۶۸ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۵ هزار و ۵۶۸ واحد روبرو شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شاخص کل بورس بهادار اوراق تهران گرچه دیروز رشد خوبی را تجربه کرد، اما امروز در پایان معاملات با کاهش ۵ هزار و ۵۶۸ واحدی شاخص کل به رقم یک میلیون ۵۷۸ هزار و ۱۸۵ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاخص کل بورس با معیار هم وزن امروز با کاهش ۳ هزار و ۳۸۲ واحدی به رقم ۴۲۳ هزار و ۱۵۳ واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران که متشکل از ارزش سهام کل شرکت‌های حاضر در بورس است، به بیش از ۵ میلیون و ۹۱۷ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۹.۳ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین معامله‌گران در فرابورس ایران امروز ۲ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند که در مجموع ارزش امروز معاملات بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به بیش از ۱۳ هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان رسید.


روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز عمده نماد‌های بورس قرمز بودند، اما کاهش اندک و زیر یک درصد را تجربه کردند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس تنها ۳۵ صدم درصد و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی تنها ۳۵ صدم درصد کاهش یافت.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن هر کدام ۷۹ صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۴۵ صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۳۳ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۳۸ صدم درصد افت کرد.

امروز نماد‌های گل‌گهر و فولاد مبارکه و پتروشیمی خلیج فارس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و بر عکس نماد‌های ملی مس، کشتیرانی و گروه مپنا و همراه اول بشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نماد‌های پربیننده در بورس شامل ملی‌مس، فولاد مبارکه، بانک صادرات، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک تجارت، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، زرماکارون، بهساز کاشانه تهران، و بانک ملت بودند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل ۱۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶ هزار و ۷۸۳ واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۹۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۱.۴ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۳۳ هزار معامله و به ارزش ۲ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های پتروشیمی مارون، آریا ساسول، و فولاد هرمزگان همگی در تقویت شاخص فرابورس بیشترین اثر را داشته و نماد‌های ذوب‌آهن، پتروشیمی تندگویان، هلدینگ معدنی خاورمیانه، و برق گیلان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نماد‌های پربیننده در فرابورس شامل بانک دی، آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، سمگا و نیروی برق دماوند بودند.

گفتنی است، علی صحرایی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، اعلام کرد: دولت و حاکمیت قصد دارند حمایت مؤثر از سرمایه‌های مردم در بورس داشته باشند. در این راستا شورای عالی بورس با مصوباتی مانند رفع ممنوعیت از بانک‌ها در خرید و فروش سهام همچنین بازار گردانی سهام توسط شرکت‌ها و نیز فروش اوراق تبعی و اوراق بیمه‌ای در بورس باعث می‌شود، سرمایه سهامداران خرد حفظ شود و شرکت‌هایی که اوراق تبعی منتشر می‌کنند، به سهامداران خرد اطمینان می‌دهند که حداقل به اندازه سود سپرده بانکی دریافت خواهند کرد که البته اگر بیش از این رقم سود کسب کرده‌اند برای خود سهامداران است.

سخنان مسئولان بازار سرمایه در این روز‌ها نشان می‌دهد دولت واقعا می‌خواهد از بورس حمایت کند و با توجه به کاهش درآمد نفت بهترین بازار برای تامین مالی و اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور تامین مالی از طریق بورس است.

از طرفی کارشناسان می‌گویند، اگر سرمایه‌گذاری در بورس رونق پیدا کند سرمایه‌های سرگردان مردم به سمت بازار‌هایی مانند املاک، آپارتمان و یا بازار‌های کالایی نمی‌روند و با توجه به اینکه بخشی از پول‌های سرمایه‌گذاری در بورس صرف خطوط تولید می‌شود امید می‌رود با سرمایه‌گذاری در بورس خطوط تولید هم رونق پیدا کند.

همچنین کارشناسان توصیه می‌کنند مردم از پس‌انداز‌های خود در بورس سرمایه‌گذاری کنند و به هیچ وجه دارایی‌های مورد استفاده خود مانند خانه، ماشین و یا وسایل کار خود را برای سرمایه‌گذاری در بورس نفروشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بورس شاخص کل بورس اوراق بهادار بورس اوراق بهادار تهران سرمایه گذاری در بورس فرابورس ایران میلیارد تومان صدم درصد کاهش شاخص کل بورس شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد که با توجه به معاملات امروز، در بازار فردا نیز شاهد تابلوی قرمز در ابتدای آغاز معاملات بازار سرمایه باشیم. انتظار می‌رود در ادامه بازار، تقاضا افزایش یافته، و در انتها بازار متعادلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید