Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@20:43:49 GMT

صادرات ۲۹۸ هزار تن میوه به ۴۳ کشور جهان

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۱۲۳۹

صادرات ۲۹۸ هزار تن میوه به ۴۳ کشور جهان

سید روح اله لطیفی در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: در 5 ماهه نخست سال جاری بیش از 298 هزار و 135 تن انواع میوه به ارزش 183 میلیون دلار صادر شد.

سخنگوی گمرک گفت: علاوه بر آب و هوا و خاک حاصلخیز، موقعیت های کشور های همسایه ایران به لحاظ آب و هوایی عاملی است که می تواند فرصت صادرات میوه و محصولات کشاورزی و غذایی را برای ایران تشدید کرده و از این رهگذر فرصت ایده آل کسب درآمد ارزی برای کشورمان فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه از جمله کشور های نزدیک ایران است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود، پتانسیل بالایی برای واردات محصولات کشاورزی و غذایی دارد. 

لطیفی افزود: کشورمان در 5 ماه اول سال جاری اقدام به صادرات 298 هزارو 135 تن انواع میوه تازه و خشک برابر با 183 میلیون و 745 هزارو 824 دلار به بیش از43 کشور جهان کرده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی وسخنگوی گمرک با اشاره به کشورهای مقصد محصولات ایرانی گفت: ژاپن، استرالیا، روسیه، عراق، امارات متحده عربی، انگلستان، هلند، هند، مالزی، عمان، قطر، اوکراین، لهستان، لبنان، استونی، کانادا و... کشورهایی هستند که از کشورمان واردات میوه داشته اند  و از این بین کشور عراق با 73 میلیون و 595 هزار و 841 دلار در رتبه نخست، فدراسیون روسیه با 70 ملیون و 28 هزار و 825 دلار دوم و امارات متحده عربی با 6 میلیون و 620 هزار و 330 دلار در رتبه بعدی خرید محصولات کشورمان هستند.

لطیفی خاطرنشان کرد: میوه های تازه و خشک شامل هلو، سیب، زردآلو، گلابی، گیلاس، انواع آلبالو، شلیل، شفتالو،گوجه سبز، توت فرنگی، تمشک، انواع توت، انگور،کیوی، انار ، زرشک و عناب میوه های صادراتی کشورمان بوده است ضمن آنکه در میان میوه های صادراتی ، سیب با 63 میلیون 19 هزار و 570 دلار، آلبالو با 31 میلیون 972 هزار و 573 دلار و زردآلو با 14 میلیون و783 هزار و615 دلار در رتبه های برتر هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات چای از کشور سریلانکا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آقای محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به سریلانکا، از واردات چای به ارزش ۵۰ میلیون دلار به کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه کشور سریلانکا بدهی به کشورمان داشت که به روش تهاتر با واردات ۷۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی جبران شد که ۵۰ میلیون دلار آن، محصول چای خشک از این کشور به ایران بود.

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید