Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@19:00:32 GMT

شرح جدیدی از کتاب الحکمة در کتابفروشی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۱۶۳۳

شرح جدیدی از کتاب الحکمة در کتابفروشی‌ها

شرح جدیدی از «کتاب الحکمة»، اثر محی‌الدین ابن عربی، به کوشش علی شالچیان ناظر از سوی انتشارات سلوک ما منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «کتاب الحکمة» از آثار محی‌الدین ابن عربی است که وی در آن، نکته‌های فراوانی را در موضوعات عرفان نظری و عرفان عملی، به صورت جملات کوتاه آورده است. اهمیت این اثر‌ِ ابن عربی از آن رو است که برخی از نکته‌هایی که در این کتاب است، در آثار دیگر وی دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی شالچیان ناظر، محقق در حوزه مطالعات عرفانی و پژوهشگر آثار ابن عربی، به تازگی این اثر را ترجمه و شرح کرده است. شرح شالچیان ناظر اخیراً از سوی انتشارات سلوک ما منتشر شده است. 

شالچیان ناظر که آثاری همچون ترجمه فصوص الحکم (ترجمه تحقیقی) و «سلوک ما» و... را در کارنامه خود دارد، با استفاده از آثار ابن عربی و با بهره‌گیری از بیش از 280 کتاب‌ِ مرجع، به ترجمه و شرح این کتاب پرداخته است و بر این باور است که بسیاری از سخنان‌ِ ابن عربی، در ظاهر، در موارد فراوانی، شبیه به سخنان عارفان و سالکان دیگر است؛ اما معنای مورد نظر او با بسیاری از عارفان و اهل سلوک، فرق‌هایی بنیادین دارد؛ در نتیجه نمی‌توان بدون تحقیق و بررسی، به صرف اینکه ظاهر کلام او شبیه به سخنان دیگران است، معنای مورد نظر او را همان چیزی دانست که از ظاهر کلام او بر می‌آید و دیگران گفته‌اند. علی شالچیان ناظر بارها در ضمن‌ِ مطالب مختلفِ این کتاب، با استناد به سخنان و مبانی ابن عربی، این موضوع را به اثبات رسانده‌است.

چاپ اول شرح جدید «کتاب الحکمة» در 427 صفحه و با قیمت 750 هزار تومان منتشر شده است.  مطالعه این اثر برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند با دیدگاه‌های ابن عربی آشنا شوند، مفید خواهد بود.

از آندلس تا ایران؛ در جست‌وجوی زندگی «شیخ اکبر»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات کتاب الحکمة ابن عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکس پو۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال اهم افزایش خواهد یافت. آ

قامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

کد خبر 6092633

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • ببینید | بی اعتنایی وزیر ابراهیم رئیسی به سخنان استاندار تبریز در جلسه رسمی
  • نساجی به دنبال ذوب کردن آهن در اصفهان
  • ترجمه و شرح «فصوص الحکم» به قلم علی شالچیان منتشر می‌شود
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور