Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@15:55:50 GMT

تمامی آثار مانی رهنما از آرشیو صدا و سیما پاک شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۲۰۷۴

تمامی آثار مانی رهنما از آرشیو صدا و سیما پاک شد

آثار «مانی رهنما» از آرشیو مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما حذف شد. روز گذشته در خبری اعلام شد که آثار این خواننده پاپ باسابقه از آرشیو رادیو «آوا» حذف شده است اما بررسی‌های خبرنگار «موسیقی ما» حکایت از آن دارد که آثار مانی رهنما نه تنها از رادیو آوا، بلکه از کل آرشیو مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما پاک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این در حالی است که طی سال‌های گذشته آثار متعددی از این خواننده در قالب تیتراژ یا تک آهنگ در سازمان صدا و سیما تولید و پخش شده بود. به عنوان مثال آهنگ «پرنده» با صدای مانی رهنما طی حدود دو دهه اخیر که که از تولیدش می‌گذرد پای ثابت اغلب برنامه‌ها و میان‌برنامه‌های رادیو و تلویزیون بود. در حال حاضر تنها نامی که از مانی رهنما در سایت مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما به چشم می‌خورد در بخش هنرمندان بانک اطلاعاتی آن مرکز است.

تصمیم مدیران سازمان صدا و سیما در حذف آثار مانی رهنما ظاهراً به دلیل حواشی مهاجرت او و همسرش از ایران است. اتفاقی که اواخر تیرماه علنی شد و چندی پیش هم مانی رهنما در یک لایو اینستاگرامی انتقادات تندی نسبت به اوضاع کنونی هنرمندان در ایران مطرح کرد. صحبت‌های مانی رهنما در آن لایو حکایت از آن داشت که دیگر بعید است فعالیت رسمی از جانب او در ایران صورت گیرد. در زمستان سال گذشته هم «صبا راد»، همسر این خواننده و مجری و گوینده تلویزیون، پس از سال‌ها اجرای برنامه‌های مختلف از همکاری با صدا و سیما کناره‌گیری کرد.

حذف بی سر و صدای آثار مانی رهنما از آرشیو صدا و سیما اولین واکنش یک ارگان رسمی نسبت به مهاجرت او است. طی سال‌های گذشته خوانندگان دیگری که از ایران مهاجرت کرده بودند هم با شرایط و تصمیم مشابهی از سوی مدیران سازمان صدا و سیما مواجه شده بودند. حالا باید دید در آینده موضوع مسئولین وزارت ارشاد و خصوصاً دفتر موسیقی نسبت به این اتفاق چه خواهد بود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان صدا و سیما آثار مانی رهنما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر

بارش باران از دیروز در نقاط مختلف خراسان جنوبی آغاز شده و با توجه به شدت بارش‌ها در شهرستان زیرکوه، به باغات، مزارع و زیرساخت‌ها آسیب وارد شده است.

همچنین شب گذشته به دلیل سرریز سد خاکی نوده و احتمال خطر برای ساکنین این روستا، غیرتی فرماندار شهرستان زیرکوه دستور تخلیه این روستا را صادر کرد؛ دیشب این سد خاکی شکسته شد.

امروز نیز تمامی ادارات شهرستان زیرکوه تعطیل اعلام شده و طبق آخرین خبرها، تمامی جاده‌های منتهی به این شهرستان نیز مسدود شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • ادعای عجیب - رامین در این بازی قفل شده بود
  • رزرو هتل در آمستردام
  • وزیر راه و شهرسازی روز خلبان را تبریک گفت
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی برای خدمات‌رسانی
  • واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر