Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@20:47:40 GMT

دانشگاه علمی کاربردی دانشجوی مهارت محور تربیت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۲۶۱۵

دانشگاه علمی کاربردی دانشجوی مهارت محور تربیت می‌کند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشگاه‌ها، دانشجویان را متکی به کتاب و جزوه بار می‌آورند، گفت: این موضوع را در دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی، کمتر می‌بینیم، چرا که این مراکز، مهارت محور هستند.

دکتر جعفر محسنی در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، مراکز جامع علمی کاربردی را زودبازده و راهی برای آموزش خلاقیت و کارآفرینی به دانشجویان عنوان و اظهار کرد: متاسفانه برخی دانشگاه‌های مادر ما که عمر آن‌ها به ۵۰ یا ۶۰ سال هم می‌رسد، به کتاب و جزوه متکی هستند، بدون اینکه به دانشجو بگویند محتوای کتاب به چه دردشان می‌خورد، در حالی که دانشگاه‌ علمی کاربردی، چنین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به آغاز متفاوت سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: با توجه به وجود مشکلاتی در زیرساخت‌های مجازی در سرتاسر کشور سعی می‌کنیم، زیرساخت‌ها را برای آموزش هرچه بهتر دانشجویان فراهم کنیم و خودمان را با شرایط جدید تطبیق دهیم.

وی گفت: با آموزش‌های ارائه شده در مرکز علمی کاربردی، تعدادی از فارغ‌التحصیلان این مرکز اشتغال زایی کرده و تبدیل به افراد موفق شده‌اند که باید به عنوان الگو به سایر دانشجویان معرفی شوند.

به گزارش ایسنا، محسنی گفت: تحصیل در مراکز علمی کاربردی زودبازده و نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه مدت هست که باعث می‌شود دانشجویان بدانند چه می‌خواهند و چه باید بکنند و به دنبال شغل نباشند، بلکه خودشان شغل ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های متعدد سازمان جهاد دانشگاهی، بیان کرد: سازمان جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فعال بوده و فعالیت‌های قابل توجهی را در حوزه سلول‌های خورشیدی و استفاده از آن برای تولید برق و همچنین در حوزه‌ی درمانی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم جهاد دانشگاهی، ارتباط دادن صنعت با دانشگاه است که از ۴۰ سال پیش و با ایجاد کارگاه تولید نافی خمپاره در دوران دفاع مقدس این کار را آغاز کرد که می‌توانست الگویی برای ارتباط دادن این دو حوزه با هم باشد.

رباب نوروزی، مدیر مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه از وجود ۱۳ کد رشته در مقطع کاردانی و ۹ کد رشته در مقطع کارشناسی در این مرکز خبر داد و افزود: اغلب این رشته‌ها در حوزه های فرهنگی و هنر هستند، رشته‌هایی در حوزه صنعت و حوزه IT، نرم افزار و کامپیوتر نیز در این مرکز علمی کاربردی وجود دارد.

 وی با اشاره به برنامه‌های آینده این مرکز علمی کاربردی، گفت: برنامه‌های ما در راستای سوق دادن دانشجویان به سمت حوزه کسب و کار و اشتغال زایی بوده و اساتید نیز فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشجویان را در همین راستا برنامه‌ریزی می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: واکاوی‌ فعالیت‌های سال‌های گذشته نشان داد، آنگونه که باید نتوانسته‌ایم از پتانسیل جهاددانشگاهی استفاده کنیم، در حالیکه این نهاد انقلابی از سال ۵۹ با قدرت فعالیت می‌کند و برنامه ریزی‌های سال تحصیلی جدید در راستای استفاده هر چه بهتر از این پتانسیل‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، اصغر کشت کار قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: با اتمام بررسی پرونده متقاضیان تدریس در هیات های اجرایی معین استان ها و بررسی نهایی در هیات اجرایی جذب دانشگاه، نتایج این فراخوان اعلام شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته به منظور تامین نیازهای موجود در بکارگیری مدرسان، ابتدا نیازسنجی اولیه در مراکز آموزشی و واحدهای استانی باتوجه به دوره های در حال اجرا و رشته های جدید انجام شد.

کشتکار افزود: دراین فراخوان حداقل سن متقاضیان برای شرکت در فراخوان ۲۸ سال و حداکثر سن ۶۵ سال بود و جذب مدرس به صورت بومی در واحدهای استانی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: پس از ثبت نام، تکمیل فرم‌ها و بارگذاری مستندات توسط متقاضی در سامانه جامع جذب مدرسان، اعتبارسنجی اطلاعات و مستندات متقاضیان در واحدهای استانی انجام شد و پرونده متقاضیان واجد شرایط در کارگروه‌های بررسی صلاحیت علمی مطابق با شاخص‌های ارزیابی بومی شده، امتیاز دهی شد و نتایج بررسی صلاحیت علمی به همراه وضعیت صلاحیت عمومی در هیات اجرایی معین استان و هیات اجرایی جذب دانشگاه جمع‌بندی شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه گفت: در این فراخوان بیش از ۷۳ هزار نفر وارد سامانه ثبت نام شدند که از این تعداد، حدود ۱۸ هزار نفر ثبت‌نام قطعی کرده و در مجموع بالغ بر ۷ هزار نفر برای مصاحبه و ارزیابی علمی به کارگروه‌های بررسی توانایی علمی دعوت شدند. از این تعداد حدود ۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و کد مدرسی برایشان صادر شد.

وی افزود: لازم به ذکر است کد مدرسی افراد واجد شرایط پس از شرکت در دوره تربیت مدرس با عنوان آشنایی با نظام علمی کاربردی که از طریق مرکز امور مدرسان دانشگاه با همکاری واحدهای استانی برگزار می گردد، فعال می شود و مدرسان پس از فعال سازی کد مدرسی می توانند با مراکز آموزش علمی کاربردی برای تدریس همکاری نمایند.

کشت کار در خاتمه اظهار داشت: فراخوان بعدی، پس از نیازسنجی در تابستان ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و افرادی که در فراخوان ۱۴۰۲ در اولویت قرار نگرفته‌اند در صورت علاقمندی می‌توانند در فراخوان آتی مجددا شرکت نمایند.

کد خبر 6099152

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی