Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@06:05:53 GMT

معتادان بهبودیافته قم ساماندهی می شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۳۵۶۶

معتادان بهبودیافته قم ساماندهی می شوند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم مصوب شد کمیته‌ای زیرنظر بهزیستی با هدف ساماندهی و اشتغال معتادان بهبودیافته تشکیل شود.

حیدری فرماندار قم  در این جلسه گفت:کمیته ساماندهی و اشتغال معتادان  وظیفه دارد نسبت به اشتغال و استمراربهبودی معتادانی که تحت درمان قرار گرفته اند برنامه ریزی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در  بر لزوم استفاده از ایده و ظرفیت متخصصان و کارشناسان اجتماعی در خصوص انجام اقدامات پیشگیرانه در مدارس تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و توسعه فعالیت مراکز مشاوره‌ای در مدارس، دانشگاهها، مساجد و کانون‌های اجتماعات جوانان و نوجوانان می تواند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و به به ویژه اعتیاد داشته باشد.

نماینده آموزش و پرورش قم هم در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در جهت پیشگیری از به دام افتادن جوانان در این بلای خانمان سوز ارائه داد و گفت: در یک سال پیش طرح توانمند سازی مقابله با اعتیاد، در ۳۴۰ آموزشگاه اجرا شدکه ۱۲۳ هزار دانش آموز، اولیاء و مربیان در این طرح آموزش دیدند.


آشتیانی نماینده صدا و سیمای استان نیز در این جلسه گفت:این مرکز آمادگی دارد با تولید برنامه‌های متنوع صوتی و تصویری در جهت فرهنگسازی نه به اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام موثری در جهت آشنایی جوانان و نوجوانان با این بلای خانمان سوز بردارد.


ممنوعیت فعالیت مراکز عرضه دخانیات در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و هسته مرکزی شهرتا شعاع حدودا ۵۰۰ متر از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیم گیری نهایی در خصوص اجرای آن جلسه بعد و پس از شناسایی دقیق و کامل مراکز عرضه دخانیات در این مناطق موکول شد.


طبق بررسی‌های اولیه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و هسته مرکزی شهر حدود ۱۵۰ مرکز عرضه دخانیات شناسایی شده است که اغلب این مراکز دارای مجوز نیستند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازپروری معتادان متجاهر آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد مراکز مشاوره فعال و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جهانگیر جوانمرد در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه ها اظهار داشت: در صورتی که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران به خوبی استفاده شود در پیشگیری از وقوع بسیاری از معضلات اجتماعی به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی با انتقاد از فاصله فکری ایجاد شده در بین اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: تقویت مهارت های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و گفتمان بین اساتید و دانشجویان به منظور فراهم کردن فرصت های آشنایی با مشکلات دانشجویان و تلاش برای حل آن ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مقوله پیشگیری یک امر فرازمانی و فراقوه ای است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌ها، استرس‌ها و نیز سایر مشکلات دانشجویان، ایجاد واحد‌های مشاوره فعال و مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌هاست که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه خیرین نسبت به حل و فصل بسیاری از این مشکلات دست پیدا کرد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها به تبیین و تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار