Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@20:29:27 GMT

واکنش الکاظمی به بیانیه آیت الله سیستانی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۴۲۵۶

واکنش الکاظمی به بیانیه آیت الله سیستانی

الکاظمی در این بیانیه نوشت که با قدردانی و احترام فراوان رهنمود‌های آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالی مقام را در دیدار با پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق دریافت کرده است.

وی ادامه داد: مسیر حکیمانه مرجعیت و رهمنود‌های ایشان که پایه و اساس و اولویت‌های مردم عزیز عراق به شمار می‌رود، همانا راهنمای دائمی ما در مسیر تحقق آرمان‌ها و مطالبات مردم در انتخابات زودهنگام، سالم و عادلانه است و دولت به گام‌هایی که برای حفظ حاکمیت، اعمال اقتدار و مبارزه با فساد با وجود چالش‌ها و موانعی که با آن مواجه بوده و است، ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نخست وزیر عراق افزود: دولت مصمم به بازخواست عاملان خونریزی مردم عراق است و در این زمینه، مرحله نخست تحقیقات و بررسی‌ها با شمارش شهدا و مصدومان رخداد‌های مربوط به تظاهرات اکتبر و پس از آن به پایان رسیده است و به زودی مرحله دوم در انجام تحقیقات قضایی با مشخص شدن عوامل دخیل در کشته و زخمی کردن مردم عراق و تحویل آن‌ها به دست عدالت آغاز خواهد کرد.

الکاظمی تاکید کرد که مرجعیت در گذشته و امروز همواره نشان دهنده نقاط ضعف و کاستی در راستای منافع عمومی بوده است و همیشه در راستای آینده میهن عزیزمان، یکپارچگی و امنیت سرزمین و کرامت مردم نسبت به فرجام مخاطره‌آمیز امور در نتیجه سیاست‌های اشتباه (خدای نکرده) هشدار داده است.

نخست وزیر عراق افزود: با مرجعیت حکیم و ملت عهد می‌بندیم که به پیمان خود وفادار بوده و در مسیر اصلاحات پیشگام باشیم و منافع میهن را مقدم شمرده و حقوق مردم را عادلانه پاس داریم و در راه احقاق حق از سرزنش هراس به خود را ندهیم.

آیت الله سیستانی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق با وی در باره ضرورت اصلاحات، انتخابات زودهنگام، مبارزه با فساد، جمع آوری سلاح غیرمجاز، حفاظت از حاکمیت ملی و مجازات عاملان حمله به تظاهرکنندگان مسالمت آمیز گفتگو کرد.

نماینده سازمان ملل در عراق نخستین مقام خارجی از زمان همه گیری ویروس کرونا در عراق است که با آیت الله سیستانی دیدار کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: الکاظمی آیت الله سیستانی پارسی خبر بیانیه عراق آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی

حزب‌الله لبنان از حمله جدید به یک پایگاه رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، مجاهدان ما بعد از ظهر امروز-شنبه-ساعت ۳:۳۰ دقیقه پایگاه صهیونیستی الرادار در مزارع اشغالی شبعا را هدف حملات موشکی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که این پایگاه به‌طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفت.

حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری نیز اعلام کرد که امروز ساعت ۲:۱۰ دقیقه تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در پایگاه الراهب را با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی در لبنان صبح امروز نیز سربازان ارتش اشغالگر را در حالی که در داخل مقر «بیاض بلیدا» در حال فعالیت بودند، با گلوله‌های توپ هدف قرار داد.

مقاومت لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که این هدف گیری در حمایت از مردم فلسطین و نوار غزه و در پشتیبانی از مقاومت آنها انجام شده است.

حزب‌الله لبنان یک روز بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا به امروز همواره پایگاه‌های صهیونیستی را هدف قرار داده و خسارت‌های زیادی به آن‌ها وارد کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی