Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@22:48:45 GMT

نگرانی اندیشکده آمریکایی از وضعیت بحرین

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۴۲۷۳

نگرانی اندیشکده آمریکایی از وضعیت بحرین

به گزارش افکارنیوز،

اندیشکده واشنگتن در مطلبی درباره توافق بحرین با رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط هشدار داد و نوشت که این اقدام خطرناک است.

اخبار بین الملل- این اندیشکده به حضور اقلیت یهودی طی سال‌های دور در بحرین و حمایت‌های شاه بحرین «حمد بن عیسی آل خلیفه» از این اقلیت که فراتر از ۴۰ نفر نمی‌رفت، اشاره می‌کند و می‌نویسد که پادشاه بحرین چه‌بسا این احساس را دارد که توافق امارات با تل‌آویو موسوم به «توافق صلح ابراهیم» مشابه تلاش‌های ویژه او در بحرین در راستای «همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندیشکده واشنگتن می‌نویسد، حضور شخصیت‌های اسرائیلی در بحرین طی سال‌های گذشته، در کنار  برگزاری نشست منامه با نظارت آمریکا که بخشی از طرح صلح ادعایی این کشور در منطقه غرب آسیا (موسوم به معامله قرن) است، از جمله اقداماتی است که مقامات بحرین در این سال‌ها از آن حمایت کرده و آغاز روابط سیاسی بی منامه و تل‌آویو تنها مسئله وقت بود.

با این حال، این اندیشکده در ادامه می‌نویسد، با توجه به نزدیکی بحرین به عربستان سعودی که تنها با یک پل به این کشور وصل است و  داشتن «روابط متشنج با ایران»، برقراری روابط بین بحرین و اسرائیل، بحرین را در وضعیتی خطرناک‌تر از امارات قرار داده است.

بر اساس این مطلب، به‌نظر می‌رسد عربستان سعودی که در گذشته مانع برقراری روابط با اسرائیل بود، بحرین را برای این اقدام تشویق کرده است.

اندیشکده واشنگتن در ادامه با اشاره به مخالفت ایران با این توافق، احتمال داد که با توجه به برگزاری تظاهرات از سوی جامعه مدنی شیعه و اهل تسنن بحرین علیه توافق امارات با رژیم تل آویو، تظاهراتی مشابهی علیه توافق بحرین با تل آویو نیز برگزار گردد و جامعه مدنی با این توافق مخالفت کنند.

این اندیشکده در پایان با بیان اینکه آمریکا در بحرین نفوذ گسترده‌ای دارد، نوشت که روابط بحرین با اسرائیل در آینده نیازمند حمایت در مواجهه با خطرات احتمالی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی بحرین ایران بحرین رژیم صهیونیستی واشنگتن تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی که نام‌های آنها را ذکر نکرده است مدعی شد که آمریکا ارسال مهمات و تسلیحات را برای نخستین بار از روز ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به اسرائیل به حالت تعلیق در آورده است.

آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی گزارش داده که توقف ارسال مهمات، نگرانی‌های جدی داخل کابینه اسرائیل ایجاد کرده است.

کد خبر 849520 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • گروسی خواستار تدابیر «ملموس» ایران برای رفع نگرانی‌ها شد!
  • بهانه های بنی اسرائیلی تل آویو برای کارشکنی در توافق جدید
  • بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
  • هیئتی از تل‌آویو راهی قاهره است
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • بیانیه حماس صهیونیست‌ها را به خیابان‌ها کشاند
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • چرا مقاومت بحرین شرکت «تراک‌نت» اسرائیل را هدف قرار داد؟
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در قاهره