Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@00:25:56 GMT

ترکیه و انگلیس درمدیترانه رزمایش برگزار کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۴۳۶۸

ترکیه و انگلیس درمدیترانه رزمایش برگزار کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه از برگزاری یک رزمایش با اهداف آموزشی با نیروی دریایی انگلیس در شرق دریای مدیترانه خبرداد.

به نوشته وبگاه «احوال»، در بیانیه وزارت دفاع ترکیه بدین منظور آمده است: «ناوشکن "اچ ام اس آرگیل" و ناوچه «تی سی جی گرسان" روز شنبه در دریای مدیترانه رزمایشی برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت دفاع ترکیه توضیحات بیشتری در زمینه مکان دقیق این رزمایش ونوع سلاحهای بکار رفته در آن نداده است.

این رزمایش در حالی انجام می‌شود که تنش بین ترکیه و چندین کشور دیگر از جمله مصر، فرانسه ، یونان و قبرس در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله درگیری در لیبی  رقابت بر سر حقوق اکتشاف هیدروکربن‌ها و جاه طلبی های دریایی ترکیه افزایش یافته است. نیروی دریایی مصر، فرانسه و ایالات متحده در اواخر ماه ژوئن همزمان با افزایش تنش با ترکیه در منطقه ، رزمایش مشترکی را با نیروی دریایی یونان در مدیترانه انجام دادند.

این در حالی است که نخست وزیر یونان روز یکشنبه گفت بازگشت کشتی  تحقیقاتی ترکیه به پایگاه خود در جنوب این کشور، اولین گام مثبت برای کاهش تنش با آنکارا بر سر منابع طبیعی دریایی است. «کریاکاس میتسوتاکیس»  نخست وزیر یونان در جمع خبرنگاران در این باره گفت: «بازگشت کشتی "اروک ریس" ترکیه اولین قدم مثبت است ،امیدوارم تداوم وجود داشته باشد. ما میخواهیم با ترکیه گفت وگو کنیم اما بدون اقدام تحریک کننده.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه انگلیس رزمایش دریای مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد

آفتاب‌‌نیوز :

پس از ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه آنکارا نیز مانع دسترسی کشور‌های ثالث به بنادر ترکیه جهت تجارت با اسراییل شده است، ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی به طور کامل به حالت تعلیق درآورد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه‌ای آگاه به امور مدعی شد که تمام صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مبدا اسراییل، تعلیق شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه صهیونیست‌ها به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا همچنین اقدام به ممانعت از واردات و صادرات مرتبط با اسراییل در بنادر ترکیه کرده است. وی با متهم کردن آنکارا به نقض توافقات تجاری با تل‌آویو، گفت که به «وزارت خارجه اسراییل دستور داده است تا با تمرکز بر سایر کشورها، به‌دنبال جایگزین باشند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اینکه کدام بنادر ترکیه از مراودات تجاری با تل‌آویو ممانعت به عمل آورده‌اند، شفاف‌سازی نکرد. به گفته یک منبع دیپلماتیک به المانیتور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تاثیرات تصمیم ترکیه درباره توقف صادرات را تایید کرده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد این کشور تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه، صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به اسراییل محدود خواهد کرد. براساس اعلام وزارت تجارت ترکیه، این محدودیت ۵۴ محصول مختلف شامل آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان