Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@22:36:17 GMT

ساختمان شهرداری فروخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۴۷۷۷

ساختمان شهرداری فروخته می‌شود

بانک ملی ایران درصدد خرید ساختمان بلدیه (شهرداری) تهران که «گاسپار ایپکیان» اولین شهردار رسمی تهران، بین سال‌های 1300 تا 1302 دستور ساخت آن را در ضلع شمالی میدان توپخانه داد، برآمده و طبق مذاکرات و موافقتی که شده قرار است ساختمان شهرداری را به مبلغ 10 میلیون تومان خریداری نماید.

  گفته می‌شود بعد از فروش ساختمان مزبور اصولاً شهرداری تهران از صورت و شکل فعلی درآمده و با تشکیلات و تجهیزات جدیدی شروع بکار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در سازمان جدیدی که قرار است برای شهرداری داده شود، شهرداری دارای دویست و پنجاه تا سیصد عضو خواهد بود و بر کارهای شهرداری‌های دهگانه رسیدگی و نظارت خواهد کرد. درباره فروش ساختمان شهرداری امروز آقای علی‌اکبر توانا سرپرست شهرداری تهران گفت به موجب طرحی که به دولت داده شده بزودی ساختمان شهرداری به‌فروش خواهد رسید. آقای توانا افزوده این اقدام به‌خاطر کمی جا و نامتناسب بودن ساختمان کنونی با امور اداری این سازمان است. این طرح پس از تأیید هیأت دولت برای تصویب تقدیم پارلمان خواهد شد. آقای توانا گفت پس از فروش ساختمان فعلی سازمان اصلی شهرداری به پارک شهر و بقیه ادارات آن قسمت‌های نواحی دوگانه تهران منتقل می‌گردد. طرح تملک و تصرف ساختمان شهرداری بوسیله یکی از بانک‌ها تهیه شده و قرار است دولت پس از تصرف این ساختمان آن را به بانک بفروشد  پول را بانک مزبور در وجه شهرداری پرداخت کند. چون ساختمان فعلی شهرداری تهران وقف می‌باشد و نیز به موجب قانون مدنی املاک موقوفه را تا هنگامی‌که قابل بهره‌برداری است می‌شود فروخت و از طرفی این ساختمان برای شهرداری مناسب نیست، کارشناسان حقوقی شهرداری این راه حل را پیدا کردند که دولت ابتدا به موجب قانون تملک اراضی شهری این ساختمان را تصرف و سپس به بانک بفروشند. روزنامه کیهان – چهارشنبه 23 بهمن 1342     ---   ساختمان شهرداری خراب می‌شود امروز آقای علی‌اکبر توانا سرپرست شهرداری تهران درباره فروش ساختمان فعلی شهرداری به بانک مرکزی گفت:«کار فروش ساختمان به بانک تا یک هفته دیگر پایان خواهد یافت و پس از انتقال ادارات شهرداری به پارک شهر و نواحی دهگانه شهرداری، ساختمان به بانک تحویل خواهد شد…. بانک مرکزی ایران ساختمان فعلی شهرداری را خریداری خواهد کرد و در محل فعلی ساختمانی برای خود بنا می‌کند. زمین زیربنای ساختمان شهرداری تهران جمعاً 4300 متر مربع است که 420 متر واقع در ضلع شرقی که جبهه خیابان لاله زار است وقف می‌باشد. در مذاکرات مقدماتی که بین مقامات شهرداری و بانک مرکزی صورت گرفته، روی قیمت هر متر مربع زمین شهرداری ۲6۰۰ تومان توافق شده است. قطعه وقفی را نیز قرار است دولت تصرف کرده در اختیار بانک مرکزی قرار دهد. برای ساختمان فعلی شهرداری نیز قیمتی تعیین نگردیده و فاقد ارزش و به اصطلاح کلنگی تشخیص داده شده است. بانک مرکزی در نظر دارد ساختمان شهرداری را خراب کرده و به‌جای آن بنای بیست طبقه عظیمی احداث نماید.... روزنامه کیهان – پنجشنبه 24 بهمن 1342

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ساختمان شهرداری شهرداری تهران فروش ساختمان بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی

نماینده تهران با انتقاد از وضعیت ارزش پولی در کنایه‌ای از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خواست که اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند.

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند، چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

 

دیگر خبرها

  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟