Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@21:13:27 GMT

هشدار سازمان ملل درباره فقر ۱۷۶میلیون نفر

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۴۹۷۶

سازمان ملل هشدار داد که ۱۷۶میلیون نفر دیگر در سراسر جهان ممکن است به علت بحران مالی ناشی از شیوع کرونا به فقر مبتلا شوند.

اولیویه دو شوتر، کارشناس فقر سازمان ملل اعلام کرد که رکود اقتصاد جهان در پی شیوع ویروس کرونا از زمان رکود بزرگ در دهه 1930 بی سابقه بوده است.

طبق بیانیه سازمان ملل که روز جمعه منتشر شد، دو شوتر که یک کارشناس حقوقی بلژیکی است گفت اقدامات دولت ها برای محافظت از مردم تاکنون کافی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رهبران جهان خواست تا اقدامات قاطع تری برای ریشه کن کردن فقر و کاهش نابرابری ها انجام دهند.

دو شوتر که توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به عنوان گزارشگر ویژه فقر شدید و حقوق بشر منصوب شده است، افزود: شبکه های ایمنی اجتماعی ایجاد شده پر از حفره است. اقدامات فعلی به طور کلی کوتاه مدت است، بودجه کافی نیست و بسیاری از افراد به طور حتم در بین حفره ها قرار می گیرند.

دو شوتر هشدار داد که 176 میلیون نفر دیگر در سراسر جهان می توانند به فقر مبتلا شوند، اگر 3.20 دلار درآمد روزانه را به عنوان خط فقر در نظر بگیریم.

وی گفت حتی اگر دولت ها طرح های اجتماعی را برای کمک به مردم متعهد شوند، فقیرترین افراد جهان به دلیل نداشتن سواد دیجیتال یا دسترسی به اینترنت، از دریافت این کمک ها جا می مانند.

این کارشناس افزود: در برخی کشورها اکنون برنامه های کمکی دولت رو به اتمام است. خانواده های فقیر تاکنون هر اندوخته ای را به مصرف رسانده اند و دارایی های خود را فروخته اند. بدترین تأثیرات این بحران بر فقر هنوز در راه است.

 

تسنیم

برچسب ها: حقوق بشر ، بحران مالی ، سازمان ملل متحد ، ویروس چینی ، کرونا ویروس ، اخبار کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000K5F

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: حقوق بشر بحران مالی سازمان ملل متحد ویروس چینی کرونا ویروس اخبار کرونا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۴۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • هشدار هواشناسی به این ۵ استان جدی است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد