Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار کره این روزها در شرایطی تحت تاثیر واردات و تامین ارز قرار دارد که در سال جاری تاکنون بیش از ۳۲ میلیون دلار کره وارد شده است.

طی روزهای گذشته بازار کره با حواشی همراه بود. اخباری درباره سهمیه‌بندی شدن آن یا افزایش قیمت که از این حکایت داشت هر بسته ۱۰۰ گرمی تا ۸۰۰۰ هزار تومان رسیده است.

کره از اقلامی بود که جزو کالاهای اساسی دسته بندی شده و همواره ارز دولتی دریافت می‌کرد، محصولی وارداتی که در سال جاری و بعد از محدود شدن لیست کالاهای اساسی برای دریافت ارز ۴۲۰۰ تومان به همراه تعداد زیادی از کالاهای دیگر از جمع ارز ۴۲۰۰ کنار رفت و در حال حاضر با ارز سامانه نیما تامین ارز می‌شود که نرخ آن به بیش از ۲۰ هزار تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری وضعیت واردات کره با توجه به نیاز بازار از گمرک ایران با اعلام آمار واردات این کالا از سوی لطیفی- سخنگوی گمرک - همراه بود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا نهم شهریورماه ۶۰۴۴ تن کره وارد ایران شده است.

به گفته سخنگوی گمرک، ارزش کره وارداتی در حدود پنج ماهه اول امسال به ۳۲ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۰۳ دلار می‌رسد.

این در حالی است که طبق اعلام انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در سال ۱۳۹۷ و ابتدای سال گذشته حدود ۴۵ هزار تن کره با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد شده بود که همچنان در حال توزیع آن هستند.

بیش از این‌که واردات کره محدود شده باشد، مشکل اصلی در افزایش قیمت آن به همین حذف ارز ۴۲۰۰ و افزایش نرخ ارزی آن به نیمایی برمی‌گردد و آن طور که انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اعلام کرده‌اند تعداد زیادی از کارخانه‌ها در چند ماه گذشته به دلیل عدم تامین کره وارداتی و عدم تخصیص ارز جدید به آنها تعطیل شده‌اند.

حذف ارز از کره ظاهرا در اردیبهشت‌ماه به همراه چند قلم دیگر کالای اساسی اتفاق افتاده و در حال حاضر از لیست ۲۵ تایی کالای اساسی مشمول، فقط پنج کالا ارز ۴۲۰۰ تومان دریافت می‌کند که ذرت، دانه‌های روغنی، روغن خام، سویا و جو را شامل می‌شود.

 

ایسنا

برچسب ها: کره ، گرانی کالا ، واردات و صادرات ، قیمت کره ، واردات کره ، ارز دولتی ، صادرات کره لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000K5I

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کره گرانی کالا واردات و صادرات قیمت کره واردات کره ارز دولتی صادرات کره ارز ۴۲۰۰ کره وارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی

تین نیوز

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ