Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا فیروزجا نابغه شطرنج ایران در مسابقات آنلاین پس از ۹ دور رقابت با حریفان در رده آخر ایستاد.

به گزارش ایسنا، پس از شیوع بیماری کرونا رقابت‌های شطرنج به صورت آنلاین پیگیری شد. در این رقابت‌های آنلاین بیش‌تر شطرنج بازان بزرگ با یکدیگر به رقابت پرداختند. در مهم‌ترین رقابت‌های شطرنج آنلاین روز گذشته (یک‌شنبه) مسابقات شطرنج "فیشر شودآون"  پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رقابت‌ها شطرنج ‌بازان بزرگی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، گری کاسپاروف قهرمان بی نظیر پیشین شطرنج جهان و نفرات برتر رنکینگ جهانی از جمله لوون آرونیان، فابیانو کاروانا، ماکسیم وشیه حضور داشتند. هم‌چنین نابغه شطرنج ایران علیرضا فیروزجا در این رقابت‌ها دست به مهره شد.

این مسابقات به رقابت‌های "شطرنج فیشر" و یا "شطرنج تصادفی" معروف است که در آن نحوه قرارگیری مهره‌ها متفاوت خواهد بود. تفاوت اصلی این سبک از شطرنج با شطرنج کلاسیک در این است که دیگر خبری از الگوها و تئوری‌های فکری شناخته شده نیست و بازیکن باید از اول تا آخر بازی به مهارت و  خلاقیت خود متکی باشد. هم‌چنین در این سبک از بازی حافظه و آنالیز مهم‌ترین ابزار شطرنج باز به شمار می‌آید. 

این رقابت‌ها که در روز آخر (سوم) خود پیگیری می‌شد با انجام سه رقابت به پایان رسید. علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی شطرنج جهان در ۹ بازی انجام داده به دو برد، یک تساوی و شش باخت دست یافت و با ۲.۵ امتیاز در رده آخر این رقابت‌ها قرار گرفت. فیروزجا در این مسابقات مهم موفق شده بود ماکسیم وشیه و سو وسلی قهرمان شطرنج فیشر جهان را شکست دهد. 

مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان و هیکارو ناکامورا مشترکا با شش امتیاز به مقام قهرمانی دست پیدا کردند. هم‌چنین گری کاسپاروف ستاره پیشین شطرنج جهان با ۳.۵ امتیاز در رده هشتم این رقابت‌ها ایستاد. دو نفر اول این رقابت‌ها هر کدام حدود ۳۲ هزار دلار را کسب کردند. این رقابت‌ها به صورت آنلاین برای علاقه‌مندان پخش زنده شد.  مجموع جوایز این مسابقات ۱۵۰ هزار دلار بود و شطرنج‌بازان به مدت سه روز با یکدیگر به رقابت پرداختند. 
رده‌بندی نهایی این مسابقات:

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علیرضا فیروزجا شطرنج رقابت ها شطرنج جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شطرنج پلیس امارات| موحد شگفتی ساز شد/ طباطبایی نوجوان جویای نام هندی را مغلوب کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات بین المللی شطرنج پلیس امارات با حضور نمایندگان ایران برگزار گردید. دور دوم این رقابت‌‌ها سینا موحد نوجوان ۱۴ ساله کشورمان توانست با غلبه بر استاد بزرگ ونکاترامان هندی با رنکینگ ۲۶۰۰ شگفتی ساز مسابقات پلیس امارات شود و در دور سوم مقابل استاد بزرگ دنیز ماخنیوف به نتیجه تساوی دست پیدا کند.

همچنین سوپر استاد بزر‌گ محمد امین طباطبایی توانست با غلبه بر نوجوان هندی که در دور دوم حریف قدرتمند هموطنش را شکست داده بود خود را ۲/۵ امتیازی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت ۵۷۲ تکواندوکار در مسابقات قهرمانی آسیا
  • حضور ۴ ورزشکار خوزستانی در مسابقات قهرمانی پارادوومیدانی جهان
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • شطرنج پلیس امارات| موحد شگفتی‌ساز شد/ طباطبایی نوجوان جویای نام هندی را مغلوب کرد
  • شطرنج پلیس امارات| موحد شگفتی ساز شد/ طباطبایی نوجوان جویای نام هندی را مغلوب کرد
  • ضربه ناک‌اوت نوشاد عالمیان در جده
  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان