Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@15:28:04 GMT

پیگیری احداث صنایع کوچک و متوسط در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۵۷۹۴

پیگیری احداث صنایع کوچک و متوسط در کرمان

رییس سازمان صمت کرمان گفت: احداث صنایع کوچک و متوسط را به عنوان یک سیاست کلان در استان دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی حسینی نژاد، در آیین افتتاح دفتر نمایندگی خانه صنعت، معدن و تجارت کرمان در محل پارک علم و فناوری استان کرمان اظهار داشت: تحقق توسعه پایدار و صنعتی شدن استان کرمان منوط به تقویت واحد‌های کوچک و خوشه‌های صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن واکاوی دلایل عقب‌افتادگی توسعه ۵۰ ساله کرمان، افزود: بخش دولتی این استان با شناسایی حلقه‌های مفقوده، مدیریت صحیح و اصلاح ذهنیت‌ها، مسیر توسعه پایدار استان را باز کرده است.

حسینی نژاد با بیان اینکه استان کرمان از ۴۰ سال گذشته به عنوان بهشت معادن ایران شناخته می‌شود، تصریح کرد: همواره مسئولان این استان انتقاد نداشتن ارزش افزوده و صنایع فرآوری را داشته‌اند و برنامه‌ریزی به این سمت تعریف شده است.

او با بیان اینکه کرمان ۲۸ ابرکارخانه مشابه ذوب آهن اصفهان دارد، گفت: این کارخانه‌ها با رصد سیاست ۵۰ سال قبل اصفهان احداث شده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: موتور محرکه توسعه اصفهان، کارخانه ذوب آهن بود و بدین منظور آن صنایع کوچک را شکل و توسعه داد؛ بنابراین اکنون هر خدمات و قطعه‌ای را در اصفهان پیدا می‌کنید.

او گفت: با توجه به تجربه استان‌های یزد و اصفهان و دنیا که صنایع کوچک و متوسط یکی از عوامل توسعه و موتور محرکه این استان‌ها بوده، کارخانه‌های بزرگ نیز با نگاه توسعه پایدار، فرصتی استثنایی برای ارائه خدمات به خوشه‌های صنعتی و صنایع کوچک محسوب می‌شوند.

حسینی نژاد گفت: احداث صنایع کوچک و متوسط  می‌تواند، یکی از عوامل توسعه استان در رشد و جهش اقتصادی باشد که این موضوع را به عنوان یک سیاست کلان دنبال می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه سبقه تاسیس خانه صنعت و معدن در کشور به اواخر دهه ۷۰ شمسی در دوره اصلاحات به عنوان تشکل تخصصی بخش خصوصی برمی گردد، افزود: در کرمان این خانه در دهه ۸۰ تاسیس و فعال شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسینی نژاد سازمان صمت استان کرمان صنایع کوچک و متوسط استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد

شرکت‌های «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» هیچ اقدام مشخصی در راستای واریز سود سهام عدالت، در هیچ یک از دو مرحله انجام ندادند. از سمت دیگر، شرکت‌های «پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نیز وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند.

منبع: تجارت نیوز

tags # سهام عدالت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • پیام تبریک مدیرعامل مس بابت قهرمانی در لیگ برتر
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی