Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ترکیه با متهم کردن آمریکا به اقدامات تنش‌زا در شرق مدیترانه، از واشنگتن خواست به موضع بی‌طرف درخصوص مسئله جزیره قبرس بازگردد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دولت ترکیه بامداد دوشنبه به توافق اخیر آمریکا و قبرس برای همکاری‌های امنیتی در حوزه دریایی و مرزهای زمینی واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن باید به‌جای امضای تفاهمنامه‌هایی که به نفع ثبات و امنیت منطقه نیست، به موضع بی‌طرف درخصوص قبرس بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است: «تفاهمنامه [بین آمریکا و قبرس] در خدمت صلح و ثبات در شرق مدیترانه نخواهد بود و به راهکار مسئله قبرس صدمه می‌زند».

بر این اساس، آنکارا همچنین تاکید کرد واشنگتن اخیرا گام‌هایی در منطقه برداشته که تنش‌ها در شرق مدیترانه را افزایش داده است.

به نوشته رویترز، وزارت خارجه ترکیه افزود: «ما از آمریکا دعوت می‌کنیم تا به سیاست بی‌طرفانه‌ای که سابقاََ درخصوص جزیره قبرس دنبال می‌کرد، بازگشته و به اقدامات برای حل مشکل قبرس کمک کند».

رئیس‌جمهور قبرس شامگاه شنبه از امضای تفاهمنامه‌ای بین کشورش با ایالات متحده برای افزایش همکاری‌های امنیتی درخصوص مرزهای زمینی دریایی علیه ترکیه خبر داد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در دیدار با رئیس‌جمهور قبرس، با ابراز نگرانی شدید از فعالیت‌های ترکیه در مدیترانه، گفت طرف‌های تنش در منطقه باید به روش دیپلماتیک برای حل اختلافات متوسل شوند.

طی هفته‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد.

یونان با همراهی برخی کشورهای اروپایی ادعا دارند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقداماتش هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترکیه قبرس دریای سیاه بی طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) توضیحات وزیرارشاد درخصوص ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • (ویدیو) توضیحات وزیرارشاد درخصوص ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق
  • چرا مکرون برای روس‌ها رجز می‌خواند؟!
  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • موضع جالب برادر همسر رهبر انقلاب درباره فیلترینگ
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد