Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@05:54:07 GMT

ترکیه دومین کشتی حفاری را عازم دریای سیاه می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۶۱۳۷

ترکیه دومین کشتی حفاری را عازم دریای سیاه می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «فاتح دونمز» وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور دومین کشتی حفاری خود موسوم به «کانونی» را به دریای سیاه اعزام می کند.

به گفته این مقام دولت ترکیه، کشتی کانونی از یک کشتی دیگر ترکیه با نام فاتح که در اواسط ماه اوت ذخایر گاز با حجمی بالغ بر ۳۲۰ میلیارد متر مکعب با ارزش تقریبی ۶۵ میلیارد دلار را در دریای سیاه کشف کرد، پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر انرژی ترکیه در یک صفحه توئیتر خود نوشت: «شمارش معکوس آغاز شده است. ناوگان دریایی ما که نمادی از استقلال ما در حوزه انرژی است، با یک کشتی دیگر پشتیبانی خواهد شد. کشتی اکتشافی کانونی که هم اکنون در حال تدارک و آماده سازی است، فعالیت در دریای سیاه را آغاز و کشتی ما فاتح را پشتیبانی خواهد کرد».

گفتنی است که این کشتی های اکتشافی ترکیه همچنین مطالعات زلزله نگاری در دریای مدیترانه شرقی را انجام می دهند که این امر خشم مقامات یونان و قبرس را به دنبال داشته است، چرا که هر دو کشور آنکارا را به نقض یکپارچگی سرزمینی خود متهم می کنند.

روز یکشنبه، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز گفت که آنکارا مصمم است علی رغم تنشها با یونان و اتحادیه اروپا، به اکتشاف در منطقه دریای سیاه ادامه دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم کریم آتشی آیت الله صانعی طوبی کرمانی پرونده اکبر طبری توافق اسرائیل و بحرین ترکیه کشتی حفاری دریای سیاه ذخایر گازی اکتشاف گاز دارا دوم کریم آتشی آیت الله صانعی طوبی کرمانی پرونده اکبر طبری توافق اسرائیل و بحرین دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع عازم قزاقستان شد

امیر آشتیانی به منظور شرکت در اجلاس وزاری دفاع پیمان شانگهای عازم قزاقستان شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه‌های امیر آشتیانی در این سفر خواهد بود.

بر اساس این گزارش،‌ سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌ است، استفاده از ظرفیتهای سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصتهای جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی اردوی ترکیه
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات تتلو که بود؟ (+عکس)
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران شد
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد
  • وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد