Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمد محمدی معاون آبخیزداری و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۴ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح استان با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در ۳۴ حوضه آبخیز استان انجام می‌شود، اظهار داشت: سطح این حوضه‌های آبخیز نزدیک به ۲۰۰ هزار هکتار و سطح موثر آن‌ها یعنی محدوده‌ای که روی آن کار انجام می‌شود، نیز ۲۰ هزار هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل سازه‌های سنگی ملاتی، گابیونی و خاکی است.

بیشتر بخوانید

انجام مطالعات تفصیلی اجرایی در ۱۰ حوزه آبخیز چهارمحال و بختیاری

او، کنترل فرسایش و رسوب، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و پوشش گیاهی را از اهداف اصلی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری برشمرد و افزود: تأمین آب برای بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت از اهداف فرعی اجرای چنین پروژه‌هایی است.

محمدی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است ادامه داد: این پروژه‌ها در همه شهرستان‌های استان پراکنده است، اما چون کار تازه شروع شده است پیشرفت فیزیکی زیادی ندارند.

او با بیان اینکه اثربخشی پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در بلندمدت مشخص می‌شود گفت: هم اکنون سه قرارداد اثربخشی با شرکت‌های مهندسین مشاور به منظور بررشی تاثیر پروژه‌های آبخیزداری روی تغذیه سفره‌های زیرزمینی، پوشش گیاهی، کنترل رسوب و دیگر آثار مدنظر در قلنگان شهرکرد، دوراهان بروجن و دیمه کوهرنگ با چهار میلیارد ریال اعتبار منعقد شده است.

محمدی با اشاره به انجام پروژه مطالعاتی آبخیزداری در هفت حوضه از استان، افزود: امسال ۱۰ میلیارد ریال قرارداد برای مرمت سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان که در سیل خسارت دیده بودند با استفاده از منابع داخلی منعقد شده است.

او اضافه کرد: هنوز اعتباری از سیل سال ۹۸ به ما پرداخت نشده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی سفره های زیرزمینی پوشش گیاهی آبخیزداری و آبخوان داری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد