Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان‌اینکه مرکز نیکوکاری مسجد جامع امام سجاد(ع) ۱۱۰ خانواده نیازمند را تحت پوشش قرار داده است، گفت: لوازم‌التحریر و کیف و کفش به دانش‌آموزان نیازمند همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید نیز اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، در سلسله گزارش‌های «همنامان نور» مساجدی که همنام حضرات معصومین (ع) و بزرگان دین هستند، معرفی می شوند، تا از این طریق دریابیم آن مساجد در پرتوی ارتباط با آن معصوم (ع) در طول سال چه فعالیت هایی را انجام می دهند و منشا چه برکاتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مناسبت سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) با حجت الاسلام «حجت الله ذاکر»، امام جماعت مسجد جامع امام سجاد(ع) واقع در فلکه دوم صادقیه، بزرگراه اشرفی اصفهانی، جنب بوستان صبا پیرامون برنامه ها و فعالیت های این مسجد گفت وگویی ترتیب دادیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید:

 

تاریخچه تاسیس مسجد جامع امام سجاد(ع) از چه زمانی است و مسجد دارای چه بخش هایی است؟

 

مسجد جامع امام سجاد(ع) در سال ۸۰ در بلوار اشرفی اصفهانی بنا شد و از جمله مساجد فعالی است که در آن طیف ها و گروه های سنی مختلف حضور می یابند. برگزاری سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم، تفسیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله برنامه های این مسجد است که سالیان سال مورد توجه بوده و است.

 

برگزاری جلسات بحث و نقد سیاسی، نقد فیلم و بیان مسائل شرعی از برنامه های این مسجد است. همچنین دوره های حفظ قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان پسر در این مسجد چندین سال است که با استقبال عموم مردم برگزار می شود. مسجد دارای پایگاه بسیج خواهران و برادران، صندوق قرض الحسنه و مرکز نیکوکاری است.

 

پیرامون فعالیت مرکز نیکوکاری مسجد جامع امام سجاد(ع) برایمان توضیحاتی بفرمایید.

 

مرکز نیکوکاری مسجد 110 خانواده را تحت پوشش دارد، که برای سال تحصیلی نیز از سوی این مرکز بسته های نوشت افزار، کیف و کفش و بسته های آموزشی برای دانش آموزان نیازمند تهیه کرده که در حال اهدا به این افراد هستیم. این مرکز نیکوکاری 70 دانش آموز و 30 دانشجوی نیازمند را تحت پوشش دارد، که از آنها حمایت می کند.

 

در راستای نهضت تعاون و احسان قربانی هم توزیع گوشت و سبد کالا بین مستضعفین و نیازمندان آبرومند توزیع شد که در مجموع ارزش هر سبد کالا 630 هزار تومان است.

 

رویکردها و برنامه های مسجد در بحران کرونا و فعالیت هایی که در زمینه رزمایش مواسات و کمک های مومنانه از سوی فعالین مسجد صورت گرفته در چه محورهایی است؟

 

از ابتدای بحران کرونا تاکنون مسجد جامع امام سجاد(ع) و خیابان ها و محلات پیرامون مسجد توسط فعالین مسجد ضدعفونی می شد و تولید ماسک نیز توسط فعالین مسجد در دستور کار مسجد بود که در حال حاضر نیز ادامه دارد. در زمینه رزمایش مواسات و کمک های مومنانه هم تاکنون در شش مرحله بسته معیشتی توسط خیرین تهیه شده و در هر مرحله به 110 خانواده نیازمند کمک رسانی انجام و مسجد برای آنها اقلام معیشتی آماده و تقدیم کرده است.

 

با توجه به همنامی مسجد با امام زین العابدین(ع) در سالروز ولادت و شهادت آن حضرت(ع) چه برنامه هایی در مسجد اجرا می شود؟

 

در مناسبت های مذهبی و سالروز ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) مراسم ویژه در مسجد برگزار می شود، به طوری که مراسم عزاداری ماه محرم امسال در فضای باز مجالس با جمعیت زیاد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد که بازخورد بسیار خوبی نیز داشت.

مراسم سالگرد شهادت امام زین العابدین(ع) همه ساله در مسجد به صورت گسترده برگزار و شش شب ویژه برنامه سخنرانی با مشارکت هیئت رزمندگان اسلام در مسجد برپا می شد، اما امسال به جهت بحران کرونا این برنامه سخنرانی به یک شب تقلیل یافته است که این برنامه هم 23 شهریور ماه با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان برگزار شد.

 

به منظور توسعه و ترویج معارف و سیره امام زین العابدین(ع) چه برنامه هایی در مسجد در طول سال ها فعالیت انجام شده و در دستور کار است؟

 

در راستای ترویج سیره و معارف چهارم امام شیعیان جهان مسجد در طول سال های گذشته شرح صحیفه سجادیه را برگزار می کرد که امسال به دلیل شرایط خاصی که با آن روبرو هستیم هنوز این جلسات آغاز نشده است. اما در حال برنامه ریزی برای از سرگیری این سلسله جلسات هستیم.

 

برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد چه برنامه ریزی های در مسجد جامع امام سجاد(ع) انجام شده است؟

 

برای جذب نوجوانان و جوانان، مسجد جامع امام سجاد(ع) از سال های گذشته حلقه های صالحین را برگزار می کرد و دانش آموزان بسیاری را از این طریق جذب مسجد کرده است. این روند در آینده هم در مسجد ادامه پیدا خواهد کرد.

در راستای تربیت دینی نوجوانان و جوانان نیز جلسات متعدد معرفتی در مسجد برگزار شده است. علاوه بر آن در زمینه مشاوره مسجد فعال است و کسانی که در این زمینه تخصص دارند، در مسجد حضور می یابند و کارگاه های مختلف و جلسات سخنرانی با موضوع مباحث روان شناختی برگزار و مشاوره خصوصی به مردم ارایه می دهند. همچنین مشاوره حقوقی نیز برای مراجعه کنندگان در مسجد ارایه می شود.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد جامع امام سجاد ع مسجد مسجد جامع امام سجاد ع امام زین العابدین ع نوجوانان و جوانان مرکز نیکوکاری دانش آموزان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با معلمانِ منتخب و نمونه استان در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه، به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اشاره و اظهار داشت: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد(ع) فرمودند "کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت."

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند تصریح کرد: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود شد معلمِ جبهه مقاومت.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: طبق روایتِ امام سجاد(ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراهِ خوب داشته باشد و لذا در هرجا نیازمند به معلم هستیم؛ معلمی که به ما درس و پیام دهد.

امام جمعه رشت بیان کرد: طبق روایتی دیگر از بزرگان، "کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است" یعنی پیدا کردن استادِ خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌‌.

وی معلمی را شغل انبیاء دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقاء معنوی و علمی خود تلاش کند افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقاء خود سعی کنید برای ارتقاء علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان‌ِ خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هرآنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد:‌ اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده است به این دلیل است که‌ آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت همراهی‌ با نیکان و معلمانِ خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی