Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@09:14:37 GMT

نصب دکل‌های مخابراتی بدون مجوز شهرداری ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۶۵۸۰

نصب دکل‌های مخابراتی بدون مجوز شهرداری ممنوع است

شهردار آستارا گفت: مطابق ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، مالکان زمین‌ها و املاکی که در محدوه‌ی شهر یا حریم آن واقع شده‌است، باید قبل از هر اقدامی جهت ساخت‌وساز یا تفکیک از شهرداری پروانه (مجوز) دریافت کنند.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هفته گذشته یکی از ساکنان خیابان شهید پیشه گر آستارا بدون دریافت مجوز از شهرداری اقدام به بستن قرارداد با یکی از اپراتورهای تلفن همراه و پی ریزی برای نصب دکل مخابراتی در ملک شخصی خود کرده بوده که با اعتراض شدید شهروندان این منطقه مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقدامات عمرانی برای نصب دکل در ملک شخصی این فرد توسط شهرداری متوقف شده است. تاکید کرد: بر اساس قانون مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن قبل از هر اقدامی به تفکیک اراضی یا عملیات عمرانی و ساخت ساز باید از شهرداری پروانه (مجوز) دریافت کنند و شهرداری نیز مکلف به جلوگیری از عملیات ساختمانی بدون مجوز و خلاف پروانه صادره در زمین‌های محصور و غیر محصور است.

شهردار آستارا با بیان اینکه مردم حق دارند تا به مضر بودن یا نبودن این دکل‌ها نسبت سلامتی خودشان آگاهی و اطلاعات کاملی داشته باشند، تصریح کرد: تنها مرجع رسیدگی به میزان تشعشات دکل‌های مخابراتی B.T.S، سازمان انرژی اتمی است؛ چنانچه اگر بعد از استعلام سازمان متولی مشخص شود میزان تشعشعات دکل برای سلامتی شهروندان مضر است، قطعاً جمع‌آوری خواهد شد.

گفتنی است، در چند روز گذشته پی ریزی جهت نصب دکل یکی از اپراتورهای تلفن همراه در ملک شخصی یک شهروند در خیابان شهید پیشه‌گر، واکنش‌ها و اعتراضاتی را از سوی عده‌ای از ساکنین این منطقه در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت، که مدیریت شهری تا اطلاع ثانوی دستور متوقف آن را صادر کرد.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 444152

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان مدیریت شهری شهرداري آستارا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نصب دکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیده مریم حسینی در صحن شورای امروز شیراز اظهار کرد: لایحه شهرداری شیراز درخصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

به گفته حسینی، شهرداری شیراز بنا بر این مصوبه مکلف است هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفا جهت کاربری مسکونی به میزان 10 درصد برای خانواده‌های دارای حداقل 3 فرزند زیر 20 سال تخفیف دهد.

وی اضافه کرد: این معافیت فوق فقط یک بار و تا متراژ 200 متر مربع زیربنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: عناوین هزینه و عوارض پروانه ساختمانی مشمول مصوبه شامل: "عوارض‌های صدور پروانه ساختمانی زیربنا، عوارض‌های تراکم تا حد مجاز طبق مصوبات مراجع تصویب کننده طرح‌های توسعه شهری و کمیسیون ماده 5، اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی، بهای خدمات کارشناسی و فنی و بهای خدمات مدیریت نظارت بر جمع‌آوری و حمل نخاله‌های ساختمانی است. 

حسینی گفت: شهرداری شیراز گزارش 100 درصد تخفیف‌های مربوط به پروانه ساختمانی موضوع این مصوبه را جهت تأمین از محل منابع عمومی در بودجه‌های سنواتی به دولت ارسال کند. 

وی افزود: برای خانواده‌هایی که فرزند چهارم و بیشتر متولد 1402.01.01 و بعد از آن باشند، به ازای فرزند چهارم 10 درصد، به ازای فرزند پنجم 20 درصد و به ازای فرزند ششم و بیشتر از آن 30 درصد مازاد بر 10 درصد تکلیف ردیف اول توسط شهرداری مشمول معافیت عوارض پروانه ساختمانی شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مؤدیان مشمول تخفیف مندرج در این مصوبه، مشمول سایر کاهش عوارض و بهای خدمات سالیانه شهرداری نیز می‌شوند. حسینی گفت: شهرداری مکلف است شیوه نامه اجرایی این ماده واحده را ظرف حداکثر یک ماه آینده تدوین و جهت تأیید به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق