Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از احصاء و پیشنهاد بیست و شش پروژه اجرایی برای ساماندهی و توسعه پایدار در تالاب بین المللی زریوار خبر داد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان؛ فریبا رضایی در اولین کمیته استانی برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار در سال جاری اظهار داشت: این برنامه بعد از حدود چهار سال سال برگزاری جلسات و کارگاه های مشورتی با حضور کلیه گروه های ذینفع و توسط کارشناسان مرتبط احصاء و پیشنهاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این برنامه توسط دستگاه های ذیربط شامل سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت سهامی آب منطقه ای و شرکت آبفا براساس قوانین و مقررات محیط زیست با تعیین برآورد هزینه و اعتبار مورد نیاز اجرا خواهد شد.
رضایی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی ایران، تالاب زریوار به عنوان هفتمین تالاب بین المللی در کنوانسیون رامسر ثبت شده است؛تصریح کرد: متولی اصلی این تالاب سازمان حفاظت محیط زیست است و با اجرای یک طرح پایلوت براساس قوانین و مقررات زیست محیطی بخش گردشگری آن که فعالیت ها در آنجا بسیار حساس بوده و هرگونه بی مبالاتی در محدوده مذکور، کاسه آبی را دستخوش تغییرات جبران ناپذیری می کند، ساماندهی خواهد شد.
در این جلسه معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان نیز با ارائه گزارشی وضعیت فعلی و چشم انداز آینده تالاب زریوار را تشریح کرد و در ادامه برنامه های هر کدام از اداراتعضو برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار را تشریح و در قالب یک برنامه مدون به سمع و نظر حاظرین رساند.
شهاب محمدی گفت: استمرار و استقرار مدیریت زیست بومی و اجرای سیاست ها و برنامه های علمی و عملی در خصوص کیفیت آب و خاک تالاب، منابع آبی، گردشگری پایدار، آموزش های زیست محیطی به جوامع محلی اطراف زریوار و برنامه های جامع حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی از برنامه های مهم به منظور نگهداشت و حفاظت از تالاب در دستور کار دبیر خانه استانی کارگروه مدیریت جامع تالاب زریوار است.
در این جلسه نمایندگان و مدیران مدعو برنامه ها و راهکارهای گذر از چالشهای موجود را در خصوص دستور کار جلسه بر شمردند و در پایان جمع بندی مصوبات توسط رییس کار گروه – استادار کردستان- ارائه شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست تالاب زریوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک