Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر بتوانیم مالکیت افراد را در مناطق کم‌برخوردار تثبیت کنیم و آنها بدانند در این مناطق ماندگار هستند، خود نیز سعی می‌کنند با اصلاحات فرهنگی و اجتماعی شهرداری همراه شوند

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص برخی اختلافات شهرداری و اداره کل اوقاف در مناطق کم‌برخوردار اصفهان برای مالکیت زمین‌ها، اظهار کرد: مالکیت برخی زمین‌های مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای با اوقاف است و برای آنکه این زمین‌ها به نام افرادی که اکنون متصرف آن هستند، زده شود، شرایط فراهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هماهنگی‌هایی میان شهرداری و اداره کل اوقاف شده تا بتوان معضلاتی که مربوط به مالکیت در برخی مناطق شهری است را رفع کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر بتوانیم مالکیت افراد را در مناطق کم‌برخوردار تثبیت کنیم و آنها بدانند در این مناطق ماندگار هستند، خود نیز سعی می‌کنند با اصلاحات فرهنگی و اجتماعی شهرداری همراه شوند اما تا زمانی که این ضریب ماندگاری کم باشد و ساکنان، خود را مستأجران موقت بدانند، نمی‌توان به ساماندهی وضعیت کنونی این مناطق امیدوار بود.

وی با تاکید بر اینکه بر همه مسئولان فرض واجب است به معضلات و آسیب‌های محلات مناطق کم‌برخوردار ورود کنند، ادامه داد: در چند محله منطقه ۱۴ آسیب‌های اجتماعی را به‌طور جدی شاهدیم و این آسیب‌ها جوانان و نوجوانان را در معرض تهدید قرار داده است.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: ساکنان این مناطق شهروندان ساده‌زیست و پایبند به بسیاری از موازین اخلاقی و اعتقادی هستند اما نمی‌توان از آسیب‌های جاری در مناطق کم‌برخوردار چشم‌پوشی کرد بنابراین برای آنکه آسیبی نسل آینده آن‌ها را تهدید نکند، اهتمام جمعی تمام مدیران استان نیاز است.

شهرداری نباید اجازه گسترش حاشیه‌نشینی را بدهد

وی اضافه کرد: شهرداری باید انضباط مطلوب‌تری در این مناطق اتخاذ کرده و اجازه گسترش حاشیه‌نشینی را با جلوگیری از افزایش ساخت‌وسازهای غیرقانونی ندهد؛ شهرداری به اندازه سهم خود در این زمینه ورود می‌کند اما دخالت نهادهای مختلف نیز ضروری بوده و نیروی انتظامی باید پررنگ‌تر با خاطیان برخورد کند و راه و شهرسازی نیز باید توسعه مناطق کم‌برخوردار را در دستورکار قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مناطق کم‌برخوردار شهر درحال جهش در مسیر توسعه بوده و آینده‌ای تثبیت‌شده را در انتظار دارند، افزود: پاسخ به نیاز مناطق شهری اصفهان با اعتبارات نهادهای عمومی ممکن نیست بنابراین آغوش مدیریت شهری برای ورود سرمایه‌گذاران به توسعه مناطق کم‌برخوردار باز بوده و آمادگی دارد تسهیلات مناسبی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران نیز مطمئن باشند اگر در مناطق کم‌برخوردار سرمایه گذاری کردند با توجه به جهشی که این مناطق برای توسعه گرفته‌اند، متضرر نخواهند شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد زمینه حضور سرمایه گذاران در مناطق کم‌برخوردار، گفت: اگر سرمایه‌ها به این مناطق راه پیدا کنند، کاهش آسیب‌های اجتماعی، هزینه رفت و آمد و آلودگی هوا را شاهد خواهیم بود و در مقابل نیز با تغییر ذهنیت منفی نسبت به این مناطق، امیدواری به ماندن در آن‌ها و اعتماد به نفس ساکنانشان افزایش می‌یابد که این امر در سایه اقدامات عمرانی، اقتصادی و اجتماعی با مشارکت سرمایه‌گذاران محقق می‌شود.

اقدامات در منطقه ۱۴ بی‌بدیل بوده است

نصراصفهانی با بیان اینکه می‌توان ادعا کرد در اصفهان مناطق محروم نداریم بلکه برخی از مناطق کم‌برخوردار هستند، گفت: امسال سیزدهمین سالی است که من با حضور در شورای شهر در جریان جزئیات اتفاقاتی که در شهر رقم می‌خورد هستم و به نظرم اهتمامی که تاکنون در دوره حاضر برای توسعه و اجرای پروژه‌های شهری منطقه ۱۴ به عنوان یکی از مناطق کم‌برخوردار شهر شده، در هیچ دوره‌ای بدیل و نظیر نداشته است.

وی با بیان اینکه شروع خط دو قطارشهری که از این منطقه آغاز شد به عنوان یک پروژه محرک توسعه بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: اگر اکنون قیمت املاک منطقه ۱۴ را نسبت به پیش از آغاز خط دو مترو مقایسه کنید، شاهد جهش قیمتی در منطقه خواهید بود زیرا شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی مخصوصاً مترو در هر نقطه‌ای توسعه یابند، در رشد و توسعه آن منطقه بسیار تأثیرگذار خواهند بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: احداث چهار ایستگاه دارک، زینبیه، عاشق اصفهانی و عمان سامانی در همین محدوده طرح‌ریزی شده و یقیناً بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند اتفاقات خوبی را در شهر رقم بزند.

وی اظهار کرد: در کنار این پروژه به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز توجه شده و در بازدید هفته گذشته از منطقه ۱۴ مشاهده شد که دو ورزشگاه رستم و سهراب در این منطقه آماده بهره‌برداری بوده و شهرداری به دنبال فرصتی برای راه‌اندازی آن است.

نصراصفهانی اجرای جاده فرزانگان به طول شش کیلومتر و پل آفتاب را از امور زیربنایی در منطقه ۱۴ برشمرد و گفت: احساس می‌کنم درختان اطراف سه راه نقشینه که پیشتر از آلودگی هوا نیمه‌جان شده بودند بار دیگر سبزینگی خود را به‌دست آورده‌اند که قطعاً تغییر مسیر تردد خودروهای سنگین و خروج آن‌ها از این منطقه در این کاهش آلاینده‌ها و نیز جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان و توجه به سلامتی آن‌ها تأثیرگذار بوده است.

توجه به پروژه‌های محلی منطقه ۱۴

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های محلی در منطقه ۱۴، اظهار کرد: در این منطقه چندین خیابان درحال احداث بوده و بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند ارتباطات بین محله‌ای و اتصال محلات به خیابان اصلی را تسهیل کند؛ همچنین برای آزادسازی گلوگاه‌ها در منطقه اقدامات مناسبی انجام شده، آسفالت کوچه‌ها، روشنایی بهینه و پارک‌های محله‌ای که از نیازهای اصلی منطقه ۱۴ است، به‌طور جدی توجه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عقیده داریم توجه به مناطق کم‌برخوردار و نیمه‌برخوردار، در دل خود توجه به مناطق برخوردار را نیز به دنبال دارد زیرا اگر بتوانیم امکاناتی که مناطق کم‌برخوردار نیاز دارند را در همان مناطق مهیا کنیم، منجر به کاهش تردد و سفر درون شهری شده و یک شهروند نیاز ندارد برای استفاده از امکانات فرهنگی، تفریحی و تفرجگاهی مانند سالن مطالعه، پارک و شهربازی به مناطق دیگر شهر برود.

کد خبر 444161

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان شورای شهر اصفهان مناطق کم برخوردار شهرداری منطقه 14 اصفهان مناطق محروم سرمایه گذاری مترو اصفهان پروژه های محرک توسعه پروژه مشارکتي حاشیه نشینی زمین اوقافی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مناطق کم برخوردار سرمایه گذاران منطقه ۱۴ آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است

نماینده مردم اصفهان گفت: شبکه معابر شرق شهرستان اصفهان بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی طغیانی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار داشت: بخش امروزی منطقه شرق شهرستان اصفهان، حکم قلب منطقه شرق استان را دارد و در این بخش بین 70 تا 80 هزار نفر جمعیت داریم و نقطه صقل منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: با این حال شبکه معابر این بخش بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه منطقه و به طور کلی شرق استان مسیر سرویس‌دهی مناسبی ندارد و حل این مشکلات نیاز به عزم جدی دارد.

وی مسئله آب را مهم‌ترین مشکل منطقه شرق شهرستان اصفهان دانسته و گفت: در این منطقه کشاورزی از قدیم جریان داشته و صدمات زیادی از این موضوع خورده است اما متاسفانه تلاش‌های ما تاکنون به جایی نرسیده است و امیدواریم بتوانیم در زمان باقی مانده از عمر دولت سیزدهم، خروجی قابل عرضه‌ای برای مردم این منطقه در حل مسئله آب داشته باشیم.

ACD فضای اقتصادی اصفهان را تغییر خواهد داد + فیلم

وی در ادامه افزود: یکسری از مشکلات خاص مناطق هستند به طور مثال در منطقه اصفهانک بنیاد مسکن در دوره‌ای واگذاری داشته اما سایر خدمات روی زمین مانده است و این دست مشکلات باید هر چه سریع‌تر حل شوند.

طغیانی در پایان گفت: امیدوارم این جلسه نقطه عطفی برای حل مشکلات منطقه شرق اصفهان و سایر مناطق استان باشد.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار