Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که حدود یک هفته از آتش سوزی مهیب در اردوگاه پناهندگان موریا در یونان می‌گذرد اما دولت ائتلافی آلمان همچنان درباره مسئله پذیرش این پناهندگان اختلاف نظر دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه آلمانی "جنرال آنسایگر" در مطلبی به تشدید مناقشات در دولت ائتلافی آلمان بر سر مسئله پذیرش پناهدگان از اردوگاه پر ازدحام موریا در جزیره لسبوس یونان که اخیرا گرفتار حریق شده است خبر داده و نوشت: حزب سوسیال دموکرات و احزاب اپوزیسیون آلمان خواستار پذیرش پناهندگان بیشتری از این اردوگاه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که احزاب اتحادیه مسیحی تا به حال با چنین طرحی مخالت کرده و یک راه حل اروپایی را برای این مسئله درخواست می کنند.

حزب سوسیال دموکرات اخیرا فشارها بر دولت برای پذیرش این درخواست را افزایش داده و "ساسکیا اسکن"، رئیس حزب سوسیال دموکرات خواستار تعهد اتحادیه احزاب متحد مسیحی برای پذیرش پناهندگان بیشتر از این اردوگاه و تصمیم گیری در این باره در روز دوشنبه شده است. وی خواستار پذیرش عددی چهار رقمی از ساکنان این اردوگاه در ایالات آلمان شده است.

"مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان هم از توانایی آلمان برای پذیرش پناهندگان بیشتر سخن گفته و خواستار این مسئله شده است.

کمیسیون های احزاب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی امروز (دوشنبه) برای انجام رایزنی هایی در این باره گرد هم می آیند. اسکن تصمیم دارد ظهر امروز یک کنفرانس مطبوعاتی را با نامزد صدر اعظمی از این حزب ، اولاف شولتز در این باره انجام دهد.

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان همچنین گفته است که اگر حالا احزاب متحد مسیحی از موضع تحریم خود علیه مهاجران کوتاه نیایند در این صورت ما باید به اقدامات دیگری بیاندیشیم. این حزب مسدود کردن راهکار تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا را دیگر قال قبول ندانست.

آلمان تا به حال بنا به درخواست دولت یونان برای پذیرش 100 تا 150 کودک از اردوگاه موریای یونان اعلام آمادگی کرده است. قرار است هشت کشور اروپایی با مشارکت هم حدود 400 کودک و نوجوان بدون همراه را از این اردوگاه بپذیرند.

بسیاری از سیاستمداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی نگرانند که پذیرش شمار زیادی از پناهندگان سیگنال غلطی به پناهجویان ارسال کند.

"تورستن فرای"، معاون رئیس فراکسیون حزب دموکرات مسیحی در این باره گفته است که هر چقدر پناهندگان بیشتری پذیرفته شوند به همان میزان پناهندگان بیشتری به اینجا می آیند و یا برای فرار ترغیب می شوند.

وی تکروی آلمان در این راستا را اقدام کاملا غلطی ارزیابی کرده است. این مقام آلمانی همچنین گفته است: اگر در اروپا این تصور به وجود آید که آلمان آماده است در مواقع بحران به تنهایی عمل کند بنابراین ما در آینده باید دستیابی به یک راه حل اروپایی را فراموش کنیم.

منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا از حزب دموکرت مسیحی آلمان هم در این باره گفته است که ما نباید خطای سال 2015 را دوباره تکرار کنیم.

در مقابل رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان هم خواستار تکروی های ملی برای پذیرش پناهندگان از موریا شده است. وی با اشاره به اینکه در آلمان شهرها و ایالات زیادی آمادگی پذیرش پناهندگان را دارند گفته است: آلمان باید حالا عمل کند و پناهندگان بیشتری را بپذیرد.

رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان هم خواستار برگزاری یک نشست مهاجرت با مشارکت دولت و مقامات ایالتی برای بررسی این مسئله شده است.

بعد از وقوع آتش سوزی مهیب در اردوگاه پرازدحام موریا بار دیگر بحث ها درباره چگونگی رفتار با پناهندگان در اتحادیه اروپا و به ویژه در آلمان بالا گرفته است.

اردوگاه موریا؛ عامل بالا گرفتن مناقشات پناهندگی در اروپااردوگاه «موریا» جهنم ساخت بروکسل/ آتشی مهیب که رسوایی اروپا را شعله‌ور کردواکنش مرکل به فاجعه آتش سوزی مهیب در اردوگاه موریای یونان

92 تن از حدود 152 نماینده حزب سوسیال دموکرات در پارلمان آلمان اخیرا نامه‌ای را امضا کردند که در آن از "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان درخواست کردند مهاجران بیشتری از اردوگاه موریا بپذیرد. این نمایندگان در این نامه تعهد فعلی دولت آلمان برای پذیرش تنها 150 کودک از این اقامتگاه را مناسب ندانسته و آن را شرم آور خواندند.

نمایندگان حزب سوسیال دموکرات شرایط پناهندگان در اردوگاه موریا را قبل از وقوع آتش سوزی هم فاجعه بار عنوان کردند و اعلام کردند که حالا شرایط انسانی دراماتیک تری ایجاد شده است.

اردوگاه موریا بر اثر آتش سوزی مهیبی که اخیرا در آن اتفاق افتاده است کاملا نابود شده است. مقامات یونانی بر این عقیده‌اند که مهاجران این آتش سوزی را ایجاد کرده‌اند. در این اردوگاه که ظرفیت پذیرش حدود 3 هزار پناهنده را دارد حدود 12 هزار پناهنده در شرایط بسیار بدی زندگی می کردند. اخیرا هم گزارش هایی مبنی بر شیوع کرونا در بین ساکنان این اردوگاه منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان حزب سوسیال دموکرات پناهندگان بیشتری پذیرش پناهندگان اردوگاه موریا آتش سوزی مهیب برای پذیرش آلمان هم رئیس حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق

اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق، ۱۹۱ خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول سوریه را از این اردوگاه به عراق بازگرداند.

به گزارش ایسنا، اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق ۱۹۱خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول روز یکشنبه این اردوگاه را ترک کرده و به عراق برگشتند.

به گزارش کردپرس، از ابتدای سال  میلادی جاری، این دومین دسته از آوارگان عراقی ساکن اردوگاه الهول واقع در شمال سوریه هستند که به عراق باز می‌گردند.

اردوگاه الهول در مسافت حدود ۱۰ کیلومتری مرزهای عراق واقع شده است. این اردوگاه که در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه قرار دارد بیش از ۵۷ هزار تن را در خود جای داده که بیشتر آنها از اعضای خانواده گروه تروریستی داعش هستند.

اردوگاه الهول سوریه به ویژه با حضور تعداد زیادی از خانواده‌های داعشی با تابعیت‌های مختلف، عامل نگرانی کشورهای منطقه عربی است.

طی ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشورهای خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

وی این اردوگاه را یک بمب ساعتی توصیف کرده و گفته است: بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان اردوگاه الهول زیر ۱۸ سال دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ